Dzień Dobry Dzieciaki!
1.Ćwiczenia poranne przy piosence -Równowaga – Wygibasy z naszej klasy – podczas słuchania zwrotek piosenki tańczcie dowolnie, podczas refrenu wykonujcie ruchy wymienione w piosence.
2.„Świąteczne tradycje” – poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą .Rodzic krótko charakteryzuje
najpopularniejsze tradycje wielkanocne.
3.„Śmigus-dyngus” – wysłuchaj wiersza , a wtedy poznasz tradycje związane z drugim dniem
świąt. Rodzic recytuje wiersz:
Po recytacji rodzic pyta dziecko:
– O czym przed chwilą usłyszeliście?
– W jaki sposób dzieci obchodzą dyngus?
– Kiedy jest obchodzony śmigus-dyngus?
– Jak inaczej mówimy na ten dzień?
Po krótkiej rozmowie, rodzic opowiada o śmigusie-dyngusie, nazywanym również lanym, polewanym lub
oblewanym poniedziałkiem, który obchodzi się w poniedziałek wielkanocny. Zwyczaj ten powstał dawno
temu z połączenia śmigusa i dyngusa. W śmigus oblewano się wodą, co miało symbolizować wiosenne oczyszczenie.
Dyngusowanie zaś to wiosenne odwiedzanie znajomych, od których dostawało się smakołyki na drogę.
I tak śmigus, czyli oblewanie wodą, połączył się z dyngusowaniem, od którego można się wykupić pisankami
lub słodkimi pysznościami. Rodzic zwraca uwagę dzieci na kulturalne obchodzenie dyngusa, który
ma być zabawą dla wszystkich, a nie tylko dla tych, którzy polewają innych.
4.Rozwiąż wszystkie zagadki związane z Wielkanocą.
5.”Wielkanocny kurczaczek”. Potnij obrazek na części wg zaznaczonych linii , ułóż go a następnie przyklej go na kartkę.
6.„Wielkanocne memory”. Wydrukuj kartkę dwa razy, wytnij każdy obrazek i odwróć go pokolorowaną stroną do dołu. Graj zgodnie z zasadami gry memory.