Temat tygodnia: Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
Witam Was Pszczółki w nowym tygodniu wspólnej zabawy 🙂 Będziemy omawiać zjawisko przyrodnicze występujące podczas jednoczesnego opadu deszczu i operowania słońca. Widzieliście kiedyś na niebie tęczę? 🙂 Słyszę aż tutaj, że większość z Was odpowiedziała mi „TAK” 🙂
Każdy dzień będziemy zaczynali od porannej gimnastyki z rodzicami.
1. Gimnastyka poranna przy piosence – Zabawy ruchowe dla dzieci – poćwiczcie razem ze Śpiewającymi Brzdącami „Muzyczne Stop”.
https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI&t=39s
2. „I ja też urosnę” – wysłuchanie opowiadania o misiu; pobudzenie wyobraźni, poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Czy po majowym deszczu dzieci rosną? Czemu sprzyja wiosenny deszcz? Komu jest potrzebny?. Rodzic czyta tekst, dziecko siedzi lub leży na dywanie w pozycji wygodnej do słuchania.
3. „Tęcza” – poprawne nazywanie kolorów (karta pracy). Dzieci nazywają przedmioty i ich kolory: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygowy, fioletowy. Następnie kolorują tęczę.
Źródło: PWN Wydawnictwo Szkolne
4. Wysłuchaj i odgadnij, co to za odgłosy (deszcz, wiatr, burza).
5. „Słonko po deszczu” – zabawa rytmiczna do wiersza. Rodzic czyta lub recytuje wiersz i razem z dzieckiem ilustruje ruchem jego treść.
6. Deszcz w słoiku – wykonaj ciekawy eksperyment 🙂