17.04.2020 Piątek

17.04.2020 Piątek 17.04.2020 Piątek

Dzień Dobry Pszczółki 🙂

1. „Marsz czyścioszków” – zabawa ruchowa.

Rodzic mówi wierszyk. Dzieci słuchają i naśladują ruchy, o których jest mowa w wierszu.

Idą dzieci równą drogą,

po kamyczkach iść nie mogą.

Po kamyczkach hop, hop, hop!

Do dołeczka skok! (zwykły krok w rytmie marsza, trzy podskoki w miejscu, skok do przysiadu podpartego)

Pora wracać. Kto się znuży,

ten odpocznie po podróży.

Dom już blisko, nogi w ruch!

Kto zwycięży – zuch! (marsz w rytmie wiersza i bieg na uprzednio wyznaczone miejsca – pod ścianę, do krzesełek)

Rodzic wykonuje wszystkie ruchy razem z dziećmi, akcentuje ostatni wiersz, aby przyspieszyć zajmowanie

miejsc. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

2.„Chory pajac – zdrowy pajac” – zabawa ruchowa z elementami pantomimy.

załącznik nr 7

3.„Przedszkolaczek” – wysłuchanie wiersza z jednoczesnym pokazywaniem czynności, o których jest mowa w wierszu.

załącznik nr 8

4.„Dokończ słowo” – dzielenie wyrazów na sylaby, dopowiadanie słów rozpoczętych przez inna osobę.

Rodzic wypowiada wyraźnie słowa (związane z omawianą tematyką: nazwy chorób, medykamentów,

ziół itp.). Dzieli te wyrazy na sylaby, np. gry-pa, ter-mo-metr, sy-ro-py, wi-ta-mi-ny, ru-mia-nek, mię-ta, czos-

-nek, an-gi-na, ka-tar. Następnie dzieli słowa na sylaby wspólnie z dzieckiem. Dziecko powtarza słowa oraz

prawidłowo dzieli je na sylaby. Dla ułatwienia i wzmocnienia klaszcze w dłonie lub uderza dłońmi o kolana.

Kiedy dziecko samodzielnie i sprawnie zaczyna sylabizować, rodzic ogranicza się tylko do podawania kolejnych słów. Następnie wypowiada

jedynie pierwsze sylaby słów, a dziecko dopowiada pozostałe sylaby, np.: gry-_, ter-mo-_, sy-ro-_, wi-ta-mi-_,

ru-mia-_, mię-_, czos-_, an-gi-_, ka-_.

5.„Bańki mydlane” – ćwiczenia oddechowe, tworzenie piany.

Rodzic daje dziecku kubeczek, napełnia go ciepłą wodą oraz niewielką ilością mydła w płynie lub płynu do mycia naczyń. Następnie dziecko za pomocą słomki zanurzonych w roztworze, dmuchając z odpowiednim natężeniem, wytwarzają na powierzchni pianę.

Na polecenia rodzica dmucha z różną siłą, obserwuje zachowanie się piany. Opowiada o dostrzeżonym związku siły oddechu i zachowania się piany.

Które dziecko nie kocha baniek mydlanych? Oto przepis  jak łatwo zrobić je z dzieckiem, może nawet w ten weekend? 🙂

Jak zrobić płyn do baniek mydlanych?

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści