Dzień Dobry Pszczółki 🙂
1. „Marsz czyścioszków” – zabawa ruchowa.
Rodzic mówi wierszyk. Dzieci słuchają i naśladują ruchy, o których jest mowa w wierszu.
Idą dzieci równą drogą,
po kamyczkach iść nie mogą.
Po kamyczkach hop, hop, hop!
Do dołeczka skok! (zwykły krok w rytmie marsza, trzy podskoki w miejscu, skok do przysiadu podpartego)
Pora wracać. Kto się znuży,
ten odpocznie po podróży.
Dom już blisko, nogi w ruch!
Kto zwycięży – zuch! (marsz w rytmie wiersza i bieg na uprzednio wyznaczone miejsca – pod ścianę, do krzesełek)
Rodzic wykonuje wszystkie ruchy razem z dziećmi, akcentuje ostatni wiersz, aby przyspieszyć zajmowanie
miejsc. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.
2.„Chory pajac – zdrowy pajac” – zabawa ruchowa z elementami pantomimy.
3.„Przedszkolaczek” – wysłuchanie wiersza z jednoczesnym pokazywaniem czynności, o których jest mowa w wierszu.
4.„Dokończ słowo” – dzielenie wyrazów na sylaby, dopowiadanie słów rozpoczętych przez inna osobę.
Rodzic wypowiada wyraźnie słowa (związane z omawianą tematyką: nazwy chorób, medykamentów,
ziół itp.). Dzieli te wyrazy na sylaby, np. gry-pa, ter-mo-metr, sy-ro-py, wi-ta-mi-ny, ru-mia-nek, mię-ta, czos-
-nek, an-gi-na, ka-tar. Następnie dzieli słowa na sylaby wspólnie z dzieckiem. Dziecko powtarza słowa oraz
prawidłowo dzieli je na sylaby. Dla ułatwienia i wzmocnienia klaszcze w dłonie lub uderza dłońmi o kolana.
Kiedy dziecko samodzielnie i sprawnie zaczyna sylabizować, rodzic ogranicza się tylko do podawania kolejnych słów. Następnie wypowiada
jedynie pierwsze sylaby słów, a dziecko dopowiada pozostałe sylaby, np.: gry-_, ter-mo-_, sy-ro-_, wi-ta-mi-_,
ru-mia-_, mię-_, czos-_, an-gi-_, ka-_.
5.„Bańki mydlane” – ćwiczenia oddechowe, tworzenie piany.
Rodzic daje dziecku kubeczek, napełnia go ciepłą wodą oraz niewielką ilością mydła w płynie lub płynu do mycia naczyń. Następnie dziecko za pomocą słomki zanurzonych w roztworze, dmuchając z odpowiednim natężeniem, wytwarzają na powierzchni pianę.
Na polecenia rodzica dmucha z różną siłą, obserwuje zachowanie się piany. Opowiada o dostrzeżonym związku siły oddechu i zachowania się piany.
Które dziecko nie kocha baniek mydlanych? Oto przepis jak łatwo zrobić je z dzieckiem, może nawet w ten weekend? 🙂