Witajcie Dzieci 🙂
1. Gimnastyka poranna przy piosence – Dwa przysiady, obrót, skok, Urwisowo – podczas słuchania zwrotki wykonajcie wszystkie ćwiczenia, podczas refrenu tańczcie dowolnie.
2.„Tęcza nad łąką” – nauka piosenki. Omówienie treści, budowy i nastroju piosenki. Rodzic zadaje pytania:
– O czym opowiada piosenka?
– Z ilu zwrotek się składa?
– Czy piosenka jest wesoła, czy smutna?
Dzieci powtarzają za rodzicem fragmenty melodii piosenki na sylabach la, li, lo.
3. „Słońce i deszcz” – nazywanie zjawisk atmosferycznych, ćwiczenia grafomotoryczne. Dzieci nazywają zjawiska atmosferyczne ukazane na obrazkach: burza, wiatr, deszcz, mgła, słońce, chmury , śnieg, tęcza.
Karta pracy 1– dzieci rysują po śladzie
Karta pracy 2- dzieci łączą obrazek z jego cieniem.
4. „Malowanie deszczu” – zajęcia plastyczne przy muzyce.
Dziecko siedzi przy stole i stuka opuszkami palców w blat stolika, w tempie słuchanej muzyki. Przed nim leży karton z bloku technicznego (o znacznie podwyższonej gramaturze) uprzednio nasączony przez rodzica wodą za pomocą gąbki lub spryskiwacza. Ważne, aby kartony były w znacznym stopniu mokre, ale nie całkiem przemoczone. W dalszej kolejności dziecko macza palce w gęstej niebieskiej farbie (w różnych odcieniach, np. każdy palec w innej) i kontynuuje wystukiwanie rytmu do słuchanej muzyki na mokrym kartonie. Farba na wilgotnym podłożu efektownie się rozpływa, tworząc jedną niebieską płaszczyznę. Dzieciom mającym opór przed ubrudzeniem się farbą należy umożliwić pracę pędzlami. Prace należy dokładnie wysuszyć; posłużą do dalszych działań plastycznych w kolejnych dniach.
5. „Nasze słoneczko” – ćwiczenia narządów mowy z elementami ćwiczeń artykulacyjnych.
Rodzic prowadzi ćwiczenia, opowiada, demonstruje, zachęca dzieci do powtarzania oraz kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń.
6.„Ciepło-zimno” – zabawa dydaktyczna doskonaląca spostrzeganie, odnajdywanie ukrytych przedmiotów.
Na początku zabawy należy pokazać dziecku, co zamierzamy schować, po czym poprosić, aby zamknęło oczy lub wyszło na moment z pokoju i ukryć daną zabawkę. Kiedy szukające dziecko zbliża się do przedmiotu, rodzic mówi: Ciepło, cieplej…, a gdy już jest przy przedmiocie, mówi: Gorąco, parzy! I odwrotnie, gdy się oddala, mówi: Chłodno, zimno, lodowato… Należy dać możliwość chowania zabawek również dziecku lub kierować się ich wskazówkami w tym zakresie.
Uwaga! Należy chować zabawkę tak, by mały jej fragment był widoczny 🙂