PONIEDZIAŁEK
- Gimnastyka poranna – https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&list=PLKDydev0pAoUMs2X36p-M5PjgVsKd5LTr&index=13
2. Utrwalenie wiersza M.Konopnickiej „Powitanie wiosenki”.
3. Rysowanie po śladzie, kolorowanie.
(mjakmama.pl)
4. Karta pracy – Pokoloruj według instrukcji.
(harmonia.edu.pl)
WTOREK
Gimnastyka poranna – https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&list=PLKDydev0pAoUMs2X36p-M5PjgVsKd5LTr&index=13
- Zadanie plastyczne – kwiaty z ciastoliny, po wykonaniu domowej ciastoliny wykonaj z niej 4 kwiaty, każdy powinien być innego kształty, teraz masz domowy – ciastolinowy ogródek.przepis na domowa ciastolinę :*1 szklanka mąki,*1/2 szklanki soli,*2 łyżki proszku do pieczenia,*1 łyżka oleju.*1 szklanka wrzącej wody z odrobiną barwnika spożywczego.W misce mieszamy mąkę, sól, proszek do pieczenia i olej. A następnie dodajemy wrzącą wodę z barwnikiem. Wszystko dokładnie ugniatamy. Jeśli nie posiadamy barwnika nic nie szkodzi.
- Zadanie na grafomotorykę – wykonaj szlaczki według wzoru.
3. Ćwiczenia logopedyczne
Materiały zaczerpnięte ze strony: logopestka.pl
4. Zabawa naśladowcza. Zaproś rodzica do wspólnej gimnastyki, powtarzając słowa i naśladując ruchy. https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Miłej – wspólnej gimnastyki ?
ŚRODA
1. Gimnastyka buzi i języka.
Ćwiczenia warg:
-
Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
-
Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.
-
Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.
-
Naprzemienne wymawianie „ i – u”.
-
Cmokanie.
-
Parskanie / wprawianie warg w drganie/.
-
Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi i odwrotnie).
-
Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.
Ćwiczenia języka:
-
„Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
-
Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
-
Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
-
Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
-
Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
-
Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
-
Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.
Ćwiczenia policzków:
-
Nadymanie policzków – „ gruby miś”.
-
Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.
-
Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.
-
Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.
-
Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.
2. „Pociągu rymów”:
– określenie jednym słowem wszystkich wymienianych nazw – poszukiwanie słowa nadrzędnego – „zwierzęta”,
– drukujemy obrazki/zdjęcia poniższych zwierząt i podczas rymowania, dziecko wskazuje właściwy obraz zwierzęcia
lew — ………. (np. zlew)
biedronka – ………. (np. skarbonka)
kozy – ………. (np. wozy)
raki – ………. (np. buraki)
kaczka — ………. (np. paczka)
kaczki — ………. (np. znaczki)
stonoga – ………. (np. noga)
słoń – ………. (np. dłoń)
ryba – ………. (np. szyba)
foki – ………. (np. soki)
sowa – ………. (np. głowa)
motyle -………. (np. krokodyle)
żyrafa – ………. (np. szafa)
mrówka – ………. (np. żarówka)
kot – ………. (np. płot)
3. Logopedia głoski p-b.
(www.pokolorujswiat.com)
4. Bajka i rozmowa o bajce – https://www.youtube.com/watch?v=3ZGJdOsak2Q
- Jak ma na imię główna bohaterka Niezapominajka ?
- Jak ma na imię ciocia ?
- Jakie kwiaty były wymienione w bajce ?
- Jakie porządki musiała zrobić Niezapominajka Fifi ?
- Kto zabrał kiełbaski i lampiony ?
- Z czego zrobili dach dla roślin?
Miłej pracy i oglądania bajeczki, buziaki :*
CZWARTEK
1.WESOŁA GIMNASTYKA:
Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń, ruch to zdrowie więc ruszajmy się, jeśli jakieś ćwiczenie sprawi kłopot, pomijamy je ?
ćwiczenia: Fitty Kid Polska
2.PRACA PLASTYCZNA: WESOŁE BOCIANKI potrzebne materiały to: 2 waciki kosmetyczne, jeśli ich brak to można zastąpić kołami wyciętymi z papieru, klej, patyczek, oczka możemy namalować flamastrem, czerwony i czarny karton, jeśli nie mamy możemy pokolorować kredkami. Waciki będą bazą do bocianka, a dzióbek, nóżki i skrzydełko musimy wyciąć sami. Dacie radę ?
3. Karta pracy – ćwiczenia manualne, ćwiczymy literki, wodzimy po śladzie ołówkiem, dodatkowo omawiamy jaką literę w wyrazie cebula słyszymy na początku, na końcu i w środku. Dzielimy wyraz cebula na sylaby.

4. ZABAWA W SŁOWA:
Opowiedz o pogodzie
Dziecko ma za zadanie zaobserwować zjawiska pogodowe. Zachęćmy dziecko do opowiadania własnymi słowami o pogodzie. Czuwamy nad prawidłowym konstruowaniem zdań.
Ile jest? np. chmurek, słonek, kropli deszczu, ile promyków ma słonko bez chmurki, co widzimy na ilustracji, jaka to może być pora roku?
Dziecko doskonali umiejętność przeliczania elementów i percepcję wzrokową. Nie ma konieczności drukowania obrazka.

Zdjęcie z darmowej strony: pxhere.com
Miłej zabawy ?
PIĄTEK
1. Praca manualna – wesołe króliczki https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8
2. Relaksacja z muzyką – https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
3. Zabawy paluszkowe
1. Najprostsza wyliczanka
Idzie rak, nieborak (Palcami udajemy, że idziemy po ciele dziecka)
Jak uszczypnie, będzie znak! (na słowo „znak” łaskoczemy malucha).
2. Wyliczanka z członkami rodziny
W tej wyliczance po kolei pokazujemy palce, każdy nasz palec obrazuje jednego członka rodziny. Zaczynamy od kciuka:
Ten pierwszy to dziadziuś,
A przy nim babunia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamunia
A to ja dziecinka mała,
I oto moja rodzinka cała.
3. Klasyczna wyliczanka o sroczce
Trzymamy dłoń dziecka, by odkryte było jej wnętrze. Swoim palcem wskazującym delikatnie pukamy wewnątrz dłoni malucha i mówimy:
Tu, tu sroczka kaszkę warzyła, dzieci swoje karmiła:
Pierwszemu dała na miseczce, (łapiemy mały paluszek dziecka)
drugiemu dała na łyżeczce,(łapiemy drugi paluszek)
trzeciemu dała w garnuszku,(łapiemy trzeci paluszek)
czwartemu dała w dzbanuszku, (łapiemy za czwarty paluszek)
a piątemu nic nie dała (chwytamy kciuk dziecka)
i frrrrrr… do lasu poleciała (nagle zabieramy rękę i pokazujemy, jak odlatuje sroczka).
4. Wyliczanka z partiami ciała
W tej wyliczance, dotykamy palcem poszczególnych części ciała dziecka, które opisujemy:
Tu paluszek, tu paluszek (dotykamy paluszków dziecka)
Kolorowy mam fartuszek (pukamy delikatnie w brzuszek dziecka)
Tu jest rączka (dotykamy rączek dziecka)
A tu druga
A tu oczko do mnie mruga (zakrywamy oczko dziecku)
Tu jest buzia (dotykamy w okolice ust dziecka)
Tu ząbeczki (odchylamy bródkę dziecka, by otworzyło buzię)
Tam wpadają cukiereczki.
5. Wyliczanka z pieskami
Wszystkie pieski spały (zaciskamy maluchowi piąstki lub pokazujemy swoje)
Pierwszy obudził się ten mały(otwieramy mały paluszek)
Mały obudził średniego, który spał obok niego (otwieramy drugi paluszek).
Gdy średni już nie spał, to duży też przestał (otwieramy trzeci palec).
Trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły (otwieramy czwarty paluszek).
Cztery pieski szczekały, piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią).
6. Kosi, kosi łapci
Bierzemy w swoje dłonie rączki dziecka i delikatnie klaszczemy:
Kosi, kosi łapci, pojedziem do babci.
Babcia da nam mleczka a dziadek jajeczka.
Kosi, kosi łapci pojedziem do babci,
od babci do cioci, ciocia da łakoci.
Kosi kosi łapci, pojedziem do babci,
od babci do mamy, mama da śmietany.
7. Wyliczanka o kominiarzu
Idzie kominiarz po drabinie, fiku miku już w kominie! (tu potrzebne jest pokazywanie kominiarza na palcach).
8. Wyliczanka „palce do palców”
Gdy się rączki spotykają, (dotykamy dłońmi rączek dziecka)
to od razu się witają. (pocieramy, ściskamy, przybijamy piątkę, udajemy całusy)
Gdy się kciuki spotykają, (dotykamy kciukami kciuki dziecka)
to od razu się witają.(pocieramy, ściskamy, przybijamy piątkę, udajemy całusy)
Gdy się palce spotykają (dotykamy palcami palców dziecka),
to od razu się witają (pocieranie, ściskanie, przybicie piątki lub całus).
9. Wyliczanka o samochodziku
Bierzemy w swoją dłoń rączkę dziecka:
Auto do myjni przyjechało, bo się umyć ładnie chciało.
Umyto:
Pierwsze koło podstawowe (głaszczemy mały palec),
Drugie koło podstawowe (głaszczemy drugi palec),
Trzecie koło podstawowe (głaszczemy trzeci palec),
Czwarte koło podstawowe (głaszczemy czwarty palec),
Piąte koło zapasowe (głaszczemy kciuk).
4. ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE: rysowanie szlaczków po śladzie – http://przedszkole8.mielec.pl/wp-content/uploads/2019/01/szlaczki-gr-IV-stycze%C5%84-1.pdf