Terapia logopedyczna
W przedszkolu jest prowadzona terapia logopedyczna. Podczas zajęć logopedycznych uczymy się:
- kształtować prawidłowy tor oddechowy (wydłużanie fazy wydechowej)
- usprawniać aparat artykulacyjny
- kształtować prawidłowe czynności fizjologiczne w obrębie aparatu artykulacyjnego
- rozwijać słuch dziecka
- wzbogacać słownictwo
- rozwijać umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
- rozwijać umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych
- uzyskiwać prawidłową artykulację głosek
- kształtować swobodne wypowiedzi dziecka
Pracujemy na autorskim programie logopedycznym profilaktyczno – terapeutycznym „Języczek wędrowniczek”.
Cele programu logopedycznego:
- profilaktyka logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie dostępu do wczesnej diagnozy i terapii logopedycznej,
- wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy dziecka i trwałe jej usprawnianie,
- zaangażowanie rodziców do świadomej współpracy nad rozwojem dzieci i kształtowaniem ich prawidłowej wymowy (pedagogizacja rodziców)
- współpraca z nauczycielami
Drodzy Rodzice!
Pamiętajcie, że istotnym elementem terapii logopedycznej jesteście – WY. Bez waszej pomocy: codziennych, systematycznych ćwiczeń, same spotkania z logopedą nie przyniosą dużych efektów.
Kontakt mailowy: logopedamp38czest@gmail.com
Harmonogram terapii logopedycznej w poszczególnych grupach:
Poniedziałek: Żabki, Motylki
Wtorek: Lwy, Kubusie
Środa: Biedronki, Niedźwiadki, Rybki
Piątek: Pszczółki, Krasnoludki
Projekty/ akcje
Nasze przedszkole bierze udział w projekcie „Oddycham nosem cały rok”, którego celem jest m.in.:
– upowszechnianie wiedzy na temat prawidłowego toru oddechowego i jego wpływie na zdrowie;
– rozwijanie u dzieci świadomości własnego ciała i oddechu;
– usprawnianie narządów mowy;
– ćwiczenie prawidłowego toru oddechowego i oddychania przeponowego;
– wdrażanie zdrowych nawyków u dzieci, w tym umiejętności samodzielnego oczyszczania nosa
Zajęcia profilaktyczne
W I semestrze roku szkolnego 2022/2023 w każdej grupie zostały przeprowadzone zajęcia profilaktyki logopedycznej, które miały na celu usprawnienie narządów mowy, ustawienie prawidłowego toru oddechowego, rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej oraz wzbogacenie słownictwa.