15.06- 19.06.2020 Temat: Kolory lata

15.06- 19.06.2020 Temat: Kolory lata 15.06- 19.06.2020 Temat: Kolory lata

Temat: Kolory lata

 

15.06.20

PONIEDZIAŁEK

 

1. Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

2. Pokolorujcie figury geometryczne zgodnie z kodem i nazwijcie je. Wszystkie figury geometryczne w kolorze żółtym otoczcie pętelką.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

3. Rozmowa na temat co jest żółte? Z czym wam się kojarzy kolor żółty?

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

Wiecie co to jest horyzont?

Jaki kolor ma słońce gdy pojawia się na horyzoncie?

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Jaki kolor ma słońce gdy jest wysoko na niebie?

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Jaki kolor ma słońce gdy chowa się za horyzont?

4. Ulepcie z żółtej plasteliny (modeliny, ciastoliny) figurki według własnego pomysłu, nazwijcie je i wymyślcie do nich bajkę (historyjkę).

5. Zabawa żółty parzy – Rzucamy piłkę do dziecka. Dziecko łapie piłkę na wszystkie kolory oprócz żółtego.

6. Znajdźcie różnicę pomiędzy obrazkami i zaznaczcie je na górnym obrazku. Dolny obrazek pokolorujcie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

 

16.06.20

WTOREK

 

1. Poranna gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=Xzv4W_na4jM

2. Wysłuchajcie wiersza Gramy w zielone W. Broniewskiego i odpowiedzcie na pytania

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

Pytania:

– O jaki kolor poprosił bocian?

– W jaką grę chciał grać?

– Z kim bocian chciał zagrać w zielone?

– Jakie kwiatki rosły w błocie?

– Z kim żabka zagrała w zielone?

3. Rozmowa na temat co jest zielone? Z czym wam się kojarzy zieleń? Ułóżcie swoje kredki według kolorów: zielony, czerwony, żółty, niebieski, czarny 😉

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

4. Wykonajcie żabę z papieru https://www.youtube.com/watch?v=lFhYKs7lp2U

Potrzebne materiały: kartka papieru zielona, czerwona, biała, czarny mazak, nożyczki, klej.

5. Wytnijcie kwadraty z numerami. Wykonajcie dodawanie i naklejcie odpowiedni kwadrat w odpowiednim miejscu. Liści, którego koloru jest najwięcej?

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (pinterest)

6. Zabawa ruchowa zrób tyle ile pokażę- dzieci poruszają się swobodnie po pokoju w rytm muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=k85mRPqvMbE. Gdy muzyka milknie, pokazujemy na palcach liczbę. Dziecko głośno liczy palce i robi tyle pajacyków (przysiadów, podskoków, klaśnięć itp.). Zabawa powtarzana jest kilka razy.

 

 

 

 

 

17.06.20

ŚRODA

 

1. Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=Do1wfYB48PI

2. Rozmowa na temat co jest niebieskie? Z czym wam się kojarzy kolor niebieski? Ułóżcie wszystkie swoje spodnie od najjaśniejszego do najciemniejszego niebieskiego.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

3. Wykonajcie eksperymenty z balonami https://www.youtube.com/watch?v=OYoC2YSpI9Q

4. Narysujcie obrazki po śladzie jednocześnie dwoma ołówkami.Pokolorujcie obrazki.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (nowaera)

 

5. Zabawa ruchowa figurki marmurki – dzieci poruszają się swobodnie po pokoju do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=0O2ubAf40fo. Gdy muzyka milknie dzieci zastygają w bezruchu w takiej pozie w jakiej muzyka została zatrzymana. Gdy muzyka znowu gra dzieci znowu poruszają się swobodnie po pokoju. Zabawa powtarzana jest kilka razy.

 

6. Pokolorujcie według kodu.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

 

 

 

18.06.20

CZWARTEK

 

1. Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=SFnrTH2daCc

2. Praca plastyczna. Potrzebne materiały: papierowy talerzyk, zielona bibuła, kolorowy papier na rybkę (może być wasz ulubiony kolor), biała fasola, klej, nożyczki, niebieska farba, czarny marker, pędzelek, kubeczek z wodą, stara gazeta, czarny marker.

Wykonanie: talerzyk pomalujcie na niebiesko, odłóżcie do wyschnięcia na gazetę. Wytnijcie z bibuły wodorosty. Wytnijcie rybkę i markerem narysujcie oko. Jeśli talerzyk wyschnał, przyklejcie po prawej stronie wodorosty, tak aby troszkę odstawały. Na dole talerzyka przyklejcie białą fasolę. Po lewej stronie przyklejcie rybkę. Miłej zabawy 😉

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć  (mamawdomu)

 

3. Zabawa ruchowa – dzieci poruszają się swobodnie w rytm muzyki https://www.youtube.com/watch?v=oNS6BeQRnZs. Gdy muzykę zatrzymamy podajemy głośno nazwę koloru. Dzieci muszą odszukać podany kolor i go dotknąć. Na kolor niebieski, dzieci stoją prosto w bezruchu. Zabawa powtarzana jest kilka razy.

4. Rozmowa na temat co jest różówe, czerwone? Z czym wam się kojarzy kolor różowy, czerwony? Ułóżcie wstążki, jakie macie w domu (kwiatki, kredki) od najjaśniejszego różu do ciemnej czerwieni.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

5. Ćwiczenia logopedyczne

Ćwiczenia warg: 

  • Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.

  • Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.

  • Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.

  • Naprzemienne wymawianie „ i – u”.

  • Cmokanie.

  • Parskanie / wprawianie warg w drganie/.

  • Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi  i odwrotnie).

  • Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.

Ćwiczenia języka: 

  • „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.

  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.

  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.

  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.

  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.

  • Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.

  • Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.

Ćwiczenia policzków: 

  • Nadymanie policzków – „ gruby miś”.

  • Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.

  • Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.

  • Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.

  • Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

6. Zabawy paluszkowe

Rodzinka (dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)

Ten duży- to dziadziuś

A obok – babunia

Ten w środku -to tatuś.

A przy nim- mamunia.

A to jest- dziecinka mała

A to- moja rączka cała!

Idzie myszka

Idzie myszka do
braciszka 
(prowadzimy palce po ręce dziecka)
Tu wskoczyła (
szybko wsuwamy palec za kołnierz
lub pod koszulkę) 
Tu się skryła. (
wsuwamy rękę w rękaw)

Grota misia
Tu jest grota. (
pokaż pięść)
W środku miś 
(zegnij kciuk i wsadź pod złożone
palce)
Proszę, misiu, na dwór wyjdź (
zastukaj w
pięść)
O! Wyszedł miś. (
wysuń kciuk)

Kominiarz
Idzie kominiarz po drabinie…
(maszerujemy dwoma palcami po plecach dziecka)
Po drabinie…
(przesuwamy palce coraz wyżej…)
Po drabinie…
(…i wyżej)
Fiku-miku już w kominie!
(szybkim ruchem wkładamy dłoń pod pachę dziecka lub na karku za sweterek)

Sroczka
Sroczka kaszkę warzyła.
Dzieci swoje karmiła.
(rysujemy palcem koła na wewnętrznej stronie dłoni dziecka)
Temu dała na łyżeczce.
(chwytamy najmniejszy palec dziecka)
Temu dała na miseczce.
(chwytamy czwarty palec – serdeczny)
Temu dała na spodeczku.
(chwytamy środkowy palec)

Temu dała w garnuszeczku.
(chwytamy palec wskazujący)
A dla tego? Nic nie miała!
(chwytamy kciuk dziecka)
Łepek mu urwała.
(lekko szarpiemy kciuk, zabierając swoją dłoń)
Frrr! Po więcej poleciała.
(machamy dłonią coraz wyżej, naśladując odlatującą srokę)

Idzie rak
Idzie rak nieborak.
(kroczymy palcem wskazującym i środkowym po ciele dziecka)
Czasem naprzód, czasem wspak.
(palce „maszerują” do przodu i do tyłu)
Idzie rak, nieborak.
(maszerujemy palcami)
Gdy uszczypnie – będzie znak.
(delikatnie szczypiemy)

 

Jesteśmy wdzięczne za miłe podziękowania, będziemy dbały o śliczne roślinki od was 🙂                                                                                                                           Życzymy naszym kochanym dzieciakom i ich rodzicom pięknych i słonecznych wakacji a pierwszakom fajnych i ciepłych wspomnień związanych z naszym przedszkolem i udanego startu w szkole.                                              (Będziemy tęsknić – byliście super) 

Nauczycielki 🙂

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

 

 

 

19.06.20

PIĄTEK

 

 

PIĄTEK

1. Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

2. Wysłuchajcie wiersza Tęcza W. Słobodnika. Odpowiedzcie na pytania.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

Pytania:

– Kiedy powstaje tęcza?

– Jakie kolory w niej występują?

– W jakiej porze roku możemy najczęściej zaobserwować tęczę na niebie?

– Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy

– Ułóżcie swoje zabawki od najmniejszej do największej.

 

3. Wykonajcie eksperyment tęcza na talerzu https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

 

4. Wykonajcie tęczę z plasteliny na papierze według wzoru

Potrzebne materiały: talerz, drażetki skittles, woda.

Przykład

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (mojedziecikreatywnie)

 

Plansza do druku

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

 

5. Ćwiczenia manualne, wodzenie po śladzie ołówkiem.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)

 

6. Masażyki

SPÓJRZ NA PAJĄCZKA

Spójrz, mały pajączek wędruje po ścianie
spacerujemy palcami w górę ramienia dziecka

Spójrz, mały pajączek potknął się i spadł
spacerujemy szybko palcami w dół ramienia dziecka

Spójrz, mały pajączek spada na ulicę
spacerujemy szybko palcami w dół nogi dziecka

Spójrz, mały pajączek zatrzymał się na twej stopie
zatrzymujemy się na stopie dziecka

MASAŻYK TO JEST KOŃ

To jest koń

dotykamy plecy dziecka zgiętymi palcami

to jest słoń

uderzamy piąstkami

to malutka pchełka
dotykamy plecy małym palcem

to jest sowa

uderzamy palcami zaciśniętymi w piąstkę

a to krowa, ona taka wielka

uderzamy wszystkimi palcami jednocześnie

pada deszcz, potem wiesz,
że to już ulewa

coraz mocniej przebieramy palcami

bo gdy wieje i wciąż leje,
to ptak już nie śpiewa

kołyszemy palcami po plecach

gdy jest zimno i jest deszczyk

opuszkami palców przebiegamy po plecach

to przechodzi po nas dreszczyk

chwytamy za szyję

DRESZCZYK

Idą słonie po betonie,

uderzamy piąstkami po plecach

płynie rzeczka,

ręka wije się wzdłuż kręgosłupa

idzie pani na szpileczkach

kłucie sztywnymi palcami

z gryzącymi pieseczkami

lekkie szczypanie

słonko świeci,

głaszczemy w koło plecy

pada deszczyk.

przebieramy palcami

Czy cię przeszedł dreszczyk?

chwytamy za szyję

JEŻYK

Dla każdego, kto chce zwierza
rysujemy kreskę na plecach dziecka

narysuję dzisiaj jeża.
dorysowujemy półkole

Tu dam kreskę i półkole,

w środku kolec, kolec, kolec…
rysujemy kreski pod ukosem

tu dam główkę i nosek dam
zaznaczamy małym półkolem główke i kropeczką nosek

jeszcze oczko i jeża mam!
zazaczamy kropeczką oczko

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści