14.04.20
WTOREK
TEMAT: Praca rolnika
1. Wygibasy przy piosence, utrwalenie prawej i lewej strony
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
2. Wiersz. Wyjaśnienie trudnych pojęć, rozmowa na temat wiersza.
„Wspólna Praca” Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!
Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!
3. Piosenka o rolniku. Wymień kogo widziałeś w piosence, na czym jechała rodzina.
https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4
4. Doprowadź zwierzęta do odpowiedniej zagrody i narysuj dane zwierzę w tej zagrodzie
5. Policz zwierzęta, zamaluj tyle kropek ile jest zwierząt i napisz obok cyfrę.
15.04.20
ŚRODA
1. Swobodne poruszanie się do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=CQ9hYYnU-sY
2. Zabawa matematyczna z liczbą 8.
(maszyno)
Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.
4. Ćwiczymy literkę T
5. Zabawa z kartą pracy. Pokoloruj i opowiedz co przedstawia rysunek.
(kleurplaten)
6. Zabawa ruchowa ze śpiewem https://www.youtube.com/watch?v=f1tcviABzX8
16.04.20
CZWARTEK
1. Zatańcz z rodzeństwem, rodzicami https://www.youtube.com/watch?v=kYVHX1itkqg
2. Zabawy i ćwiczenia oddechowe
- „Czarodziejska pałeczka” – sznuruje nam usta – sprawdzamy czy dziecko jest wstanie oddychać przez nos i jak długo to robi.
- „Spacer po łące” – wciągamy powietrze nosem, zatrzymujemy i wypuszczamy nosem – wąchamy kwiatki.
- „Huśtanie misia na brzuszku” – przy wdechu przepona powinna się uwypuklić, przy wydechu powrócić do poprzedniego położenia. Wykonujemy to ćwiczenie w leżeniu.
- Zdmuchiwanie świecy – nabieramy powietrze nosem, dmuchamy ustami.
- Długie dmuchanie na płomień świecy – chodzi o jak najdelikatniejsze długie wypuszczanie powietrza tak, aby płomień tylko się poruszał, ale nie zgasł.
- Dmuchanie na kuleczkę z watki – „mecz” (2 osoby na przeciw siebie wbijają gole),
- Dmuchanie na serwetkę – zabawa w „ducha” (głowa odchylona w tył, kładziemy serwetkę na twarzy, robimy wdech nosem i mocny wydech ustami tak, aby serwetka poleciała do góry)
3. Ułóż historyjkę jak powstaje cukier na podstawie poniższych obrazków
Na przykład:
- Na polu wyrosły buraki cukrowe, zasiane przez rolnika.
- Rolnik kombajnem do buraków zbiera buraki cukrowe na polu.
- Rolnik przewozi zebrane buraki do cukrowni.
- W cukrowni buraki są dokładnie myte.
- Na linii produkcyjnej buraki są przetwarzane na cukier.
- Maszyny wsypują odpowiednią ilość cukru do papierowych opakowań.
- Cukier trafia na półki w sklepie.
5. W nagrodę za piękną pracę do obejrzenia bajeczka
https://www.youtube.com/watch?v=2PdOefU9hRE 😉
6. Czas na relaks – kolorowanka
17.04.20
PIĄTEK
1. Gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
2. Narysuj szlaczki po śladzie 😉
5. Rozluźniający taniec https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo
6. Upiecz z rodzicami łatwe ciasteczka i ozdób
https://www.youtube.com/watch?v=rrVLGizgd3U SMACZNEGO ! 😉
7. Wysłuchajcie w ciszy bajeczki: Biedny młynarczyk i kotek https://kubus.pl/storytel/biedny-mlynarczyk-i-kotek/