06-10.04.2020 TEMAT TYGODNIA: Wielkanoc

06-10.04.2020 TEMAT TYGODNIA: Wielkanoc 06-10.04.2020 TEMAT TYGODNIA: Wielkanoc

06.04.2020                                                        PONIEDZIAŁEK

TEMAT TYGODNIA: Wiejskie podwórko

1. Wykonaj ćwiczenia na dobry początek dnia: https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

2.Wysłuchaj z uwagą wierszyka H. Łochockiej ,, Na wiejskim podwórku”, wymień zwierzątka, które zapamiętałeś i powiedz co o nich wiesz lub zapytaj dorosłych. Wymień nazwy dorosłych zwierząt i ich dzieci.

Na podwórku koło bramy Hanna Łochocka
Na podwórku koło bramy wiodą spory cztery mamy.

Każda woła, że jej dziecię najładniejsze jest na świecie.

Mówi krowa: cielątko!

Mówi owca: jagniątko!

Mówi świnka: prosiątko!

A kobyłka: źrebiątko!

Lecz tymczasem dziatek czwórka już wymknęła się z podwórka i na łączce sobie hasa w lewo, w prawo, hej hopsasa!

Podskakuje cielątko, a tuż za nim jagniątko,

podryguje prosiaczek, biega w kółko źrebaczek.

A z pobliskiej biegł zagrody hałaśliwy kundel młody i ogonem raźnie machał, poszczekując: hau, hau, hau, hau.

Oj, umyka cielątko, oj, umyka jagniątko,

oj, umyka źrebaczek, a na końcu prosiaczek.

3. Obejrzyj ilustrację: Wiejskie podwórko i opowiedz co na niej widzisz. Policz ile jest świnek, owieczek i krówek.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

żródło: Pinterest

4. Wysłuchaj z zamkniętymi oczami nagrania odgłosów zwierząt wiejskich i postaraj się odgadnąć ich nazwy. W nagrodę możesz obejrzeć filmik.

 https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

5. Wykonaj „Gimnastykę buzi i języka”- mrucz na wydechu, masuj twarz wydając odpowiednie dźwięki, nabieraj powietrza i staraj się jak najdłużej wypowiadać „mu” naśladując krówkę. Dotykaj czubkiem języka do podniebienia naśladując odgłos stukania końskich kopyt.

Wesołej zabawy 🙂

6.  Wytnij zwierzęta, dopasuj ich kształt do pustych konturów na obrazku. Przedstaw odgłosy wszystkich zwierząt. 😉

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(pinterest)

07.04.2020

WTOREK

1. Wykonaj ćwiczenia według wskówek. https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

2. Wysłuchaj zagadek, jeśli znasz nazwę zwierzątka, wymień ją. Narysuj jedno z wybranych zwierzątek.

Odgadnijcie zagadkę: Co to za miejsce?

Różne zwierzęta tam bywają

pewnie wszystkie się znają,

chodzą, brykają i skaczą,

muczą, gęgają i gdaczą.

Każde z nich domek swój ma

pan gospodarz o nich dba.

(wiejskie gospodarstwo)

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz.

(koń)

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka.

(krowy)

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają

(świnki)

Dość nerwowe jestem zwierzę,

jeśli na łące nie leżę.

Walczę z toreadorami,

a  ciosy zadaję rogami.

(byk)

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają.

(owce)

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje „Kukuryku!”.

(kogut)

Nie czuj przy niej żadnej trwogi,

choć kopyta ma i rogi.

Jej braciszka dobrze znasz,

to Matołek słynny nasz.

(koza)

Siedzi na grzędzie w kurniku

i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba,

gdy dasz ziarno, jajo da.

(kura)

3. Nazwij zwierzęta i ich młode, podziel nazwy zwierząt na sylaby.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

4. Wytnij kwadraciki i doklej je w odpowiednie miejsca, jakie to zwierzęta?

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

5. Zabawa logopedyczna – naśladuj dźwięki zwierząt wiejskich.   https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl

6. Zabawa ruchowa ze śpiewem: ,, Głowa, ramiona, kolana……”  –   naśladuj czynności. https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E

7. Połącz poszczególne produkty z odpowiednim zwierzęciem i pokoloruj obrazek 😉

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(pzedszkolankowo.pl)

08.04.2020

ŚRODA

1. Gimnastyka poranna – Wykonajcie prawidłowo ćwiczenia.

 https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&list=PLKDydev0pAoUMs2X36p-M5PjgVsKd5LTr&index=13

2. Gimnastyka języka. Wykonajcie prawidłowo ćwiczenia, które usprawnią aparat mowy.

  • „Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.

  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.

  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.

  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.

  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.

  • Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.

  • Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięt

  • Teraz powtarzajcie po kolei: ma, mo, mu, ko, pi, tu, la, lo, lu.

3. Słuchajcie z uwagą wiersza:-”Jajko” J. Brzechwa Wykorzystaj zapamiętane informacje w rozmowie z dorosłymi:

https://www.youtube.com/watch?v=Q08kLBY7dpY

                Jajko

Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błada, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?

Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże.”
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.

Kura do niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.

Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę.”
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.

Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę.”
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni.”

Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.

Autor: Jan Brzechwa
 Kim są bohaterowie wiersza Jana Brzechwy?
 Jak zachowywało się jajko?
 Dlaczego jajko uciekało od kury?
 Jak jajko reagowało na uwagi dorosłego?
 Jakich słów można użyć, aby opisać zachowanie jajka?
 Jak zachowywała się kura?
 Co się stało z jajkiem?
4. Przyjrzyj się ilustracji i powiedz, kto rodzi się z jajek?

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

źródło: Wikipedia

5. Wykonajcie kartę pracy, wodząc ołówkiem po śladzie.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

żródło (Pinterest)     

6. Wykonajcie pracę plastyczną – wykorzystując dostępne materiały. Wyklejcie model jajka.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

 

7. Wytnij kostkę. Zagnij na liniach przerywanych i sklej tak, aby wyszła kostka do gry. Wyrzuć kostką zwierzę i pokaż jakie oddaje odgłosy i jak się porusza wylosowane zwierzę. Miłej zabawy 😉

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(Pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(Pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(Pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(Pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(Pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(Pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć

(Pinterest)

09.04.20

CZWARTEK

1. Zabawa naśladowcza:   naśladuj dźwięki, które wydaje kura w piosence.

    https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY      

2. Zabawa plastyczna – ,,Wesoły piesek,, Wykonaj według wzoru model pieska. Nazwij go, opowiedz co o nim wiesz, gdzie mieszaka i co je?

Do wykonania pieska przyda się stara gazeta, czarno-biała, nożyczki, klej i kawałki czarnego kartonu,

jeśli go brak to można pomalowac białą kartkę na czarno.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

źródło (Pinterest)

3. Wykonajcie ćwiczenia manualne, ćwiczenia z literką Z, Z, wodzenie po śladzie ołówkiem, Powiedzcie jaką literę w wyrazie ziarenko słyszymy na początku, na końcu i w środku. Podzielcie wyraz ziarenko na sylaby.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

4. Wykonaj zadanie według wskazówek.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

5. Opowiedz co wiesz o tym skąd się bierze chleb – inwencja twórcza dzieci.

W nagrodę możesz obejrzeć bajeczkę.    https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

 

6. Policz chlebki na obrazku i pokoloruj tylko 2 sztukI, obok dorysuj tyle aby razem było wszystkich 6.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

źródło (pinterest)                                                            udanej zabawy 🙂

 

7. Wesołe wygibasy. Ćwiczymy równowagę i prawidłową postawę ciała. Poruszaj się do rytmu  z rodziną      https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo 

10.04020

PIĄTEK

1. Zabawa ruchowa do piosenki – pokazuj tak jak na filmiku.   DJ Miki – Noga lewa, noga prawa

https://www.youtube.com/watch?v=f1tcviABzX8

2. Wykonaj zadanie plastyczne według wzoru, będą ci potrzebne: talerzyk papierowy, jeśli go nie masz wystarczy wycięte koło z kartonu,

kartoniki-łatki pomalowane na czarno lub brązowo, czarny flamaster, różowa kredka,  klej, nożyczki. Do pracy 🙂

Materiały na czas zawieszenia zajęć

3. Połóż się wygodnie na kanapie lub dywanie, słuchając muzyki wyobraź sobie wiejskie podwórko i zwierzątka, które tam żyją.

https://www.youtube.com/watch?v=nsQ2v3uvIlk

4. Wspólnie z kimś dorosłym postaraj się wykreślić słowa, nazwy zwierząt, które widzisz na obrazkach.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

5. Narysuj ołówkiem po kropeczkach, jeśli chcesz możesz pokolorować ilustrację.

 

Materiały na czas zawieszenia zajęć

źródło (Pinterest)

Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Zabawa matematyczno – słuchowa zwierzęta. Nazwij zwierzęta. Podziel ich nazwy na sylab. W pustych ramkach narysuj tyle kresek, ile sylab słyszysz w każdej nazwie (źródło nowa era)

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści