Witam bardzo serdecznie
Moje kochane Krasnoludki zanim przejdziemy do zabawy, to chcę przypomnieć, że dzisiaj jest Dzień Taty. Proszę abyście bardzo mocno uściskali swojego tatusia i przesłali sto całusów.
Ja również życzę wszystkim Tatusiom zdrowia, uśmiechu i dużo cierpliwości w wychowywaniu Waszych pociech.
A teraz zapraszam Krasnoludki do zabawy
Temat dnia: Wakacyjne bagaże
1. Zabawy ruchowe „Magiczne koło’
Włączcie energiczną muzykę i czas na wesołą gimnastykę. Kręćcie kołem, ile tylko dacie radę!
https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/ – ruletka
2. Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej
Dorosły mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności.
Dzieci:
słonko mocno świeci podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci podskakują obunóż,
ci, chi, cha, chi, chi, cha powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,
moc promyków słonko da podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
chodźmy więc nad wodę maszerują w miejscu,
po letnią przygodę kontynuują marsz,
plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali
to strumyka słychać szum wypowiadają długo głoskę sz.
wejdziemy też na górę naśladują wchodzenie na górę,
podziwiać naturę przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami
daszek i rozglądają się w obie strony,
och, och, och, puch, puch, puch powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,
to przedszkolak dzielny zuch. wskazują ręką siebie.
3. Zabawa przy piosence
4. Zabawa matematyczna „Różne bagaże” [zał. 1]
Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające różne rodzaje bagażu: walizka, torba, plecak, worek podróżny. Porównuje ich kształt i funkcjonalność.
zal._1-_torba.jpg (8.98 KB)
zal._1-_worek.jpg (6.67 KB)
zal._1_-_plecak.jpg (4.91 KB)
zal._1_-_plecak_turystyczny.jpg (8.46 KB)
zal._1_-_walizka.jpg (5.94 KB)
5. Zabawa matematyczna „Sprawdzamy zawartość walizki”
– Zapoznanie z zawartością walizki.
– Liczenie przedmiotów umieszczonych w walizce.
– Mała walizka, w której znajduje się np. 5 foremek i 4 łopatki do piasku, koło do pływania (dmuchane), czepek, koc, dwie letnie czapki, okulary przeciwsłoneczne, 3 małe piłeczki.
– Dziecko siedzi na dywanie. Dorosły umieszcza przed dzieckiem walizkę z całą jej zawartością. Dziecko wyjmuje kolejno poszczególne przedmioty i układa je na dywanie.
– Określa przeznaczenie przedmiotów i układa obok siebie te, których przeznaczenie jest takie samo (do zabawy, do pływania, do ochrony przed słońcem). /klasyfikowanie wg jednej cechy przeznaczenia/
– Liczy przedmioty.
– Dorosły określa nowy sposób podziału np. kolor. Dziecko dzieli i przelicza.
6. Karta pracy [zał. 2]
– Dziecko ogląda obrazek, wymienia rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawia się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,
– Dziecko przypomina sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda,
– Liczy spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów, rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
– W każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.
zal._2.jpg (1.98 MB)
7. Wakacyjne bagaże – zabawa ruchowa
Potrzebna będzie para skarpetek zwinięta w kształt małego woreczka
Dziecko ustawia się z jednej strony pomieszczenia. Pochyla się do przodu a dorosły kładzie woreczek-plecak na plecach dziecku. dziecko stara się przejść na drugi koniec pomieszczenia tak, aby nie zrzucić woreczka. Zabawę powtarzamy kilka razy.
8. Karta pracy [zał. 3]
– Dziecko ogląda obrazki.
– Liczy stroje kąpielowe, spódniczki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawia się czy wszystkie będą Adzie potrzebne,
– Rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
– Przygląda się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazuje różnice między bagażami Olka
i Ady,
– W każdej kolejnej ramce rysuje o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej.
zal._3.jpg (2.11 MB)
9. Zabawa konstrukcyjna ‘Żaglówka” – układanie z klocków
Dziecko otrzymuje klocki zawierające różne figury geometryczne. Układa z nich sylwetę żaglówki. Dziecko tworzy własną kompozycję. Na koniec układają inne kształty według własnej inwencji.
Miłej zabawy