Witam wszystkich w kolejnym dniu.
Na początku chciałam bardzo podziękować za prace na Konkurs, których zdjęcia zostały wysłane na maila. Dyplomy i nagrody zostaną wręczone dzieciom w przedszkolu, jak tylko będziemy mogli się spotkać, czego sobie i Państwu życzę. Mam nadzieję, że to nastąpi szybko. Dyplomy dzieci będą mogły zobaczyć również na Państwa mailach.
Temat dnia: Wielkie sprzątanie
- Duszki, duszki” – zabawa ruchowo- naśladowcza przy piosence.
Dzieci słuchają piosenki i naśladują ruchem czynności, które wykonują duszki.
Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.
Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…
Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: – Nie śmieć więcej!
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…
- Czytanie wiersza przez rodziców „Robimy porządki”
Wszystkie dzieci, nawet duże
Posprzątają dziś podwórze
A dorośli pomagają
Śmieci w workach wyrzucają.
Pierwszy worek jest zielony
Cały szkiełkiem wypełniony
W żółtym worku jest bez liku
Niepotrzebnych już plastików.
A niebieski worek – wiecie
papierowe zbiera śmieci.
My przyrodę szanujemy
Śmieci więc segregujemy
Z ekologią za pan brat
Mama, tata, siostra, brat.
Siostra, mama, tata, brat.
Pytania do treści powyższego wiersza:
- Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu?
- Kto im w tym pomagał?
- Co było im potrzebne do robienia porządków?
- Jakiego koloru były worki, do których dzieci zbierały śmieci?
- A do czego służą brązowe worki?
- Demonstracja nowej litery na podstawie
Zachęcam do oglądnięcia filmiku przedstawiającego literkę „w, W”.
https://www.youtube.com/watch?v=lDgxOxy9nvY
Próby pisania litery palcem na dywanie. Zwrócenie uwagi na kierunek pisania.
Wanda, worek – rodzic pyta dziecko kiedy piszemy małą a kiedy wielką literą.
- „Wyszukiwanie głoski – w” – zabawa dydaktyczna.
Dzieci szukają przedmiotów, które zaczynają się na nowo poznaną literę „w”.
- Zabawa z wykorzystaniem gazety.
Dziecko za zadanie ma znaleźć jak najwięcej literek „w, W” w tekście, zakreślając je.
- „Robimy porządki”- zabawa ruchowo-naśladowcza.
Rodzic zadaje dziecku polecenia, a dziecko w tym czasie wykonuje odpowiednie ruchy gestami ciała, np:
- myjemy okna,
- sortujemy odpady
- zmiatamy podwórko
- myjemy naczynia itp.
Z czasem dziecko może samo podawać czynności, które chce wykonać.
- Zabawa dodatkowa dla dzieci starszych
Gra fonetyczna interaktywna. Dzieci mają za zadanie odgadnąć na jaką głoskę zaczyna się dana rzecz.
https//view.genial.ly/5e9bf464f69c430d825d2d81
- Na zakończenie proponuje zabawę ruchową ’Dzieci lubią gimnastykę”
W celu zapobieganiu, przeciwdziałaniu, zwalczaniu Covit 19, przypominam o:
– częstym myciu rąk
– noszeniu maseczki w miejscach publicznych
– nie korzystaniu z placów zabaw
– w czasie spaceru, zachowanie bezpiecznej odległości od innej osoby
Miłej zabawy