Środa 25.03.2020

Środa 25.03.2020 Środa 25.03.2020

Witam ponownie.

Tematem dnia  : Co się dzieje w szklarni

Środa 25.03.2020

Dzisiejszy dzień zaczniemy od ćwiczeń porannych

Pani wiosna

– Pani Wiosna wychodzi z domu – dziecko przenosi ręce na biodra i  maszeruje za rodzicem.
– Kiedy dotyka ziemi ,topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty – wykonuje przysiady dotykając dłońmi dywanu.
– Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć – dziecko przechodzi do leżenia na plecach.
– Głęboko oddycha, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze – dziecko wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami.
– Jak przyjemnie, szkoda, że nie mogę dłużej posiedzieć. Zobaczę co słychać w sadzie – nogi wyciągnięte lekko na boki. Przeciąga się unosząc ręce w górę, na boki.
– Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę – wykonuje podskoki wyciągając ręce w górę.
– Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni – kilka podskoków obunóż.
– Posłucham jeszcze śpiewu ptaków – lekki rozkrok. Nie odrywając nóg od podłoża wykonuje skręty tułowia nadstawiając raz jedno raz drugie ucho.
– Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami – pozostaje w pozycji stojącej, kołysze rękami w dowolnych kierunkach równocześnie naśladując szum drzew z różnym natężeniem.

  1. Kolejnym zadaniem będzie rozmowa rodzica z dzieckiem na temat szklarni.

Co to jest szklarnia?. Do czego ona służy?. Jakie rośliny mogą rosnąć w szklarni?. Czy w szklarni jest ciepło czy zimno?. Co jest potrzebne roślinom, aby pięknie rosły?.

  1. Zabawa rozwijająca koncentracje uwagi ‘Słońce, woda, ziemia”

Dziecko stoi skierowane twarzą do rodzica. Kiedy rodzic powie Słońce to dziecko wspina się na palce, podnosi ręce i wykonuje ruchy obrotowe nadgarstków. Kiedy rodzic powie Woda,  dziecko rękami robi młynek na wysokości brzucha, jednocześnie mówiąc bul, bul. Kiedy rodzic powie Ziemia to dziecko wykonuje przysiad podparty. Zabawę powtarzamy. Następnie rodzic mówi hasło i zmienia ruchy. Jeżeli dziecko zauważy , że ruchy są zmienione, to staje w bezruchu.

  1. Kolejnym zadaniem do wykonania jest zabawa badawcza ‘Mini szklarnia’-hodowla fasoli

Co trzeba zrobić:

znaleźć słoik, nałożyć gazę (ja wzięłam opatrunek jałowy), obwiązać wokoło gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasolki.

 

Środa 25.03.2020

Przez dwa-trzy dni trzeba pilnować, aby nasionko fasoli było lekko zanurzone w wodzie. Wodę trzeba uzupełniać, bo paruje. Po kilku dniach nasionko pęka i zaczyna rosnąć łodyga. Dopiero potem nasionko się ukorzenia.

Środa 25.03.2020

Dalsze obserwacje
Przez kilka dni obserwujemy jak łodyga fasoli pnie się do góry, a system korzeni się rozrasta. Eksperyment można zakończyć.

Środa 25.03.2020

  1. Zabawa ruchowa z elementem skoku ‘Kwiatek do mety”

Dziecko skacze na jednej nodze do wcześniej ustawionego krzesła, okrąża je i wraca skacząc na drugiej nodze do miejsca startu.

  1. W tym zadaniu zapraszam dzieciaki do wykonania pracy plastycznej ‘Fasolowy obrazek’.

Dziecko układa z fasoli wiosennego kwiatka lub wiosenny obrazek. Po skończeniu opowiada co ono przedstawia.

 

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści