Witam moje Kochane Krasnoludki i zapraszam do zabawy.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach.
Temat dnia: Mój przyjaciel-pies i kot
- Dzisiaj zaczniemy od ruchu
Zabawy ruchowe na podstawie filmiku
2. Teraz zapraszam do zabawy paluszkowej
„Pięć kociątek” – zabawa paluszkowa.
Śpi w koszyku pięć kociątek,to bajeczki jest początek.
(dzieci do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkładają wszystkie palce drugiej dłoni)
Gdy się kotki obudziły,to z koszyka wychodziły:
(dzieci poruszają wszystkimi palcami w koszyku)
najpierw rudy, potem szary
(dzieci wysuwają z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)
potem czarne dwa do pary.
(dzieci wysuwają palec środkowy i serdeczny)
A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały.
(dzieci wyjmują mały palec i poruszają nim nad koszykiem)
3. ”Pół marzenia” – wysłuchaj opowiadania Joanny Raweckiej i odpowiedz na pytania
Pół marzenia
Joanny Raweckiej
Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.
–To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność –mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową. Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileż by za to dała!Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.
–Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami –zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.
–Bardzo chciałabym mieć pieska –westchnęła Ninka. –Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić. Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:
–Posiadanie psa to duża odpowiedzialność. „Znowu to samo” –pomyślała ze smutkiem Ninka.–Są jednak różne sposoby –dokończyła sąsiadka zagadkowo. –Można mieć psa „na pół”.Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.–Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? –spytała pani Ada. Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny.–Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.
–Ojej!Dziękuję! –wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.–Pół psa? –zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.–Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności –powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.
Pytania do opowiadania:
- O czym marzyła Nina?
- Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?
- Co oznacza słowo „odpowiedzialność”?
- Kto pomógł Ninie?
- Jak rozwiązała problem pani Ada?
- Jakie zwierzątka masz w domu lub jakie chciałbyś mieć?
- Jak należy opiekować się zwierzątkami?
- Jakie znasz zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?
4. Zapraszam teraz do zabawy ruchowej
„Kotki piją mleczko” – zabawa ruchowa
„Dziecko – kociątko” klęczy obok swoich „misek” (talerzyki), nachyla się i naśladuje picie mleka językiem z miski. Na hasło: Kotek na spacer! – dziecko chodzi na czworakach między miskami. Na hasło: Kotek pije mleko! – wraca do swoich kółek i dalej naśladuje picie mleka.
5. Teraz zapraszam do obejrzenia filmu
‘Jak wychować i pielęgnować zwierzęta”
https://www.youtube.com/watch?v=EV0vzaztXpwhttps://www.youtube.com/watch?v=lmQ28ip1tLE
6. Teraz się poruszamy
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami języka angielskiego
7. Zapraszam do pracy plastycznej
„Pies” – praca plastyczna z wykorzystaniem materiałów odpadowych.
Oto przykładowe zdjęcia i filmik
8. Na koniec zapraszam do zadań dodatkowych dla chętnych dzieci
- Piosenki do słuchania „Wlazł kotek na płotek” https://youtu.be/oFIcur948JY „Puszek okruszek’ https://youtu.be/_j6DwFwmV98
- „Gra cieni” – dopasuj koty do ich cieni
- Labirynt – doprowadź kotka do miseczki z mlekiem
Miłej zabawy