DZIEŃ DOBRY BIEDRONECZKI!
WITAM SERDECZNIE WAS I WASZYCH BLISKICH W TYM SZCZEGÓLNYM DNIU
Wiecie, dla kogo są dziś kwiatki? Tak, tak- dla Mamy…bo dziś właśnie mamy…
ŚWIĘTO MAMY
Zatem zaśpiewajcie proszę Mamusiom głośne 100 lat i uściśnijcie z całych swoich sił, pokażcie swoim zachowaniem, jacy już jesteście mądrzy i grzeczni, pomagajcie Mamusi dziś we wszystkim -na pewno będą z Was bardzo dumne
A ja życzę Drogie Mamusie dużo pogody ducha, uśmiechu i zdrowia oraz cierpliwości i wyrozumiałości dla dzieci zwłaszcza w tym trudnym dla wszystkich czasie
Pani Ela
A teraz zapraszam do pracy. Dzisiejszy temat: To co pływa, gryzie, piszczy.
1. Na początek zapraszam na rytmiczną rozruszankę.
2.W sklepie zoologicznym – rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy – wprowadzenie liczby 10.
W sklepie zoologicznym-autor Bożena Forma
Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem
na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt:
myszki i szynszyle,
kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki,
jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka
żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie
namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone
zwierzątko dostanie.
Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania R.:
Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?;
Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?;
Jak wygląda szynszyla?

szynszyla

mysz domowa

ryby akwariowe

świnka morska

papugi
kanarek
żółw stepowy
Wprowadzenie liczby 10
Pokazujemy dzieciom sylwety ryb, jest ich 9. Ułożone są w szeregu. Dzieci przeliczają je i pokazują na palcach, ile ich jest i oznaczają właściwą liczbą
Możemy przeliczyć w aspekcie porządkowym np. pierwsza ryba jest w kolorze…, druga jest w kolorze… itd.
Następnie dokładamy 1 rybę. Dzieci znów przeliczają i pokazują na palcach ich liczbę.
Demonstracja liczby 10
Dzieci opowiadają, jak ta liczba wygląda, określają, z której strony stoi 1, a z której 0 i dopiero potem podpisujemy nią ryby.
3. „Węże”- zabawa ruchowa z elementami rywalizacji, ćwiczenia artykulacyjne na głosce „s”. Zabawa na wzór „Berka”. Dziecko swobodnie biega za rodzicem „wężem” w wyznaczonym miejscu i stara się dotknąć „węża”, po czym następuje zamiana ról.
4. Karta pracy -dodawanie w zakresie 10.
5. ,,Domowa piosenka” Ewa Chotomska, Krzysztof Marzec – piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk
Kiedy wracam ze szkoły
i otworzyć chcę drzwi,
Już od progu dobiega
zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju
do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem
chomik chowa się w kąt.
ref. : Każdy ma jakiegoś bzika,
każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika,
kota, rybki oraz psa.
Kiedy smutno mi czasem,
przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta,
nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem,
chomik także da znać,
i od razu weselej,
już zaczynam się śmiać.
ref. : Każdy ma jakiegoś bzika,
każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika,
kota, rybki oraz psa.
6. „Rybka”- orgiami- japońska sztuka składania papieru https://www.youtube.com/watch?v=xhv1iPd4Vps
6. „Zrób ile usłyszysz” – zabawa ruchowa – dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wygrywanym przez rodzica na bębenku lub klockach. Na przerwę w grze mamusia lub tatuś mówi : „Zrób tyle, ile razy zaklaszczę: pajacyków/przysiadów/skoków/kroków/skłonów„. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.
To wszystko na dziś-życzę żeby Wam się udały piękne rybki.
Zachęcam Was do spacerów na świeżym powietrzu. Musimy się dotlenić przy okazji można podziwiać wiosenną przyrodę.
Do jutra!
Dla chętnych:
- Karta pracy-Napisz liczbę dziesięć pamiętając o prawidłowym kreśleniu cyfr

2. ,Nasi pupile”- rozwiązywanie zagadek Tomasza Jabłońskiego.
Któż to ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)
Kosmate futerko,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki. (chomik)
Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)
Pełne wody- lecz nie morze,
Rybki ma – lecz nie jezioro,
Zanim spać się dziś położysz,
Pokarm wsyp, będzie wesoło. (akwarium)
Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,
Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)