WTOREK 26.05.2020

WTOREK 26.05.2020 WTOREK 26.05.2020

WTOREK 26.05.2020

DZIEŃ DOBRY BIEDRONECZKI!

WITAM SERDECZNIE WAS I WASZYCH BLISKICH W TYM SZCZEGÓLNYM DNIU

Wiecie, dla kogo są dziś kwiatki?  Tak, tak-  dla Mamy…bo dziś właśnie mamy…

ŚWIĘTO MAMY

 

Zatem zaśpiewajcie proszę Mamusiom głośne 100 lat i uściśnijcie z całych swoich sił, pokażcie swoim zachowaniem, jacy już jesteście  mądrzy i grzeczni, pomagajcie Mamusi dziś we wszystkim -na pewno będą  z Was bardzo dumne

WTOREK 26.05.2020

A ja życzę Drogie Mamusie dużo pogody ducha, uśmiechu i zdrowia oraz cierpliwości i wyrozumiałości dla dzieci zwłaszcza w tym trudnym dla wszystkich czasie

Pani Ela

 

 

A teraz zapraszam do pracy. Dzisiejszy temat: To co pływa, gryzie, piszczy.

 

1. Na początek zapraszam na rytmiczną rozruszankę.

 

 

 

2.W sklepie zoologicznym – rozmowa na temat wiersza Bożeny Formy – wprowadzenie liczby 10.

W sklepie zoologicznym-autor  Bożena Forma

Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.

Nagle przed sklepem

na chwilę przystanął.

W sklepie pełno zwierząt:

myszki i szynszyle,

kolorowe ryby.

Skąd ich tutaj tyle?!

Papugi, kanarki,

jest też morska świnka,

a w akwarium mieszka

żółwiowa rodzinka.

Może da się wreszcie

namówić dziś mamę

i Maciuś wymarzone

zwierzątko dostanie.

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania R.:

Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?;

Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?;

Jak wygląda szynszyla? 

WTOREK 26.05.2020

szynszyla

 

WTOREK 26.05.2020

mysz domowa

 

WTOREK 26.05.2020

ryby akwariowe

 

WTOREK 26.05.2020

świnka morska

 

WTOREK 26.05.2020

papugi

 

WTOREK 26.05.2020

kanarek

 

WTOREK 26.05.2020

żółw stepowy

 

Wprowadzenie liczby 10

Pokazujemy dzieciom sylwety ryb, jest ich 9. Ułożone są w szeregu. Dzieci przeliczają je i pokazują na palcach, ile ich jest i oznaczają właściwą liczbą

WTOREK 26.05.2020

Możemy przeliczyć w aspekcie porządkowym np. pierwsza ryba jest w kolorze…, druga jest w kolorze… itd.

Następnie dokładamy 1 rybę. Dzieci znów przeliczają i pokazują na palcach ich liczbę.
Demonstracja liczby 10

WTOREK 26.05.2020

Dzieci  opowiadają, jak ta liczba wygląda, określają, z której strony stoi 1, a z której 0  i dopiero potem podpisujemy nią ryby.

WTOREK 26.05.2020

3. „Węże”- zabawa ruchowa z elementami rywalizacji, ćwiczenia artykulacyjne na głosce „s”. Zabawa na wzór „Berka”. Dziecko swobodnie biega za rodzicem „wężem” w wyznaczonym miejscu i stara się  dotknąć  „węża”, po czym następuje zamiana ról.

 

4. Karta pracy -dodawanie w zakresie 10.

WTOREK 26.05.2020

5. ,,Domowa piosenka” Ewa Chotomska, Krzysztof Marzec  – piosenka 

https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk

Kiedy wracam ze szkoły
i otworzyć chcę drzwi,
Już od progu dobiega
zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju
do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem
chomik chowa się w kąt.

ref. : Każdy ma jakiegoś bzika,
        każdy jakieś hobby ma,
        a ja w domu mam chomika,
        kota, rybki oraz psa.

Kiedy smutno mi czasem,
przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta,
nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem,
chomik także da znać,
i od razu weselej,
już zaczynam się śmiać.

ref. : Każdy ma jakiegoś bzika,
        każdy jakieś hobby ma,
        a ja w domu mam chomika,
        kota, rybki oraz psa.

6.  „Rybka”- orgiami- japońska sztuka składania papieru  https://www.youtube.com/watch?v=xhv1iPd4Vps

 

WTOREK 26.05.2020

 

6. „Zrób ile usłyszysz” – zabawa ruchowa – dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wygrywanym przez rodzica na bębenku lub klockach. Na przerwę w grze mamusia lub tatuś mówi : „Zrób tyle, ile razy zaklaszczę:  pajacyków/przysiadów/skoków/kroków/skłonów„. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

To wszystko na dziś-życzę żeby Wam się udały piękne rybki.

Zachęcam Was do spacerów na świeżym powietrzu. Musimy się dotlenić przy okazji można podziwiać wiosenną przyrodę.

Do jutra!

Dla chętnych:

  1. Karta pracy-Napisz liczbę dziesięć pamiętając o prawidłowym kreśleniu cyfr

 

WTOREK 26.05.2020

2. ,Nasi pupile”- rozwiązywanie zagadek Tomasza Jabłońskiego.
Któż to ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)
Kosmate futerko,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki. (chomik)
Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu.      (rybki)
Pełne wody- lecz nie morze,
Rybki ma – lecz nie jezioro,
Zanim spać się dziś położysz,
Pokarm wsyp, będzie wesoło.     (akwarium)
Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,
Podwójny ma język, na drzewa się wspina.     (wąż)

 

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści