WITAJCIE W NIEBIESKIM NASTROJU:)
Jak sami widzicie pobawimy się dziś z kolorem niebieskim.
Na dobry początek rozruszanka
Zabawa słownikowa „Jaki kolor ma morze?”
Źr. https://www.gospodarkamorska.pl
Dzieci odpowiadają, wszystkie odpowiedzi są dobre. Wspólnie maja dojść do wniosku, że morze może mieć różne odcienie koloru niebieskiego, np. w zależności od pogody – jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy itp.
Zabawa dydaktyczna„Szukamy koloru niebieskiego”
R. prosi dziecko, aby w mieszkaniu znalazło jak najwięcej koloru niebieskiego. Następnie dziecko wraz z R. porównuje odcienie i starają się je właściwie nazwać (użycie nazw odcieni koloru).
„Niebieski parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu.
R. rzuca piłkę do dziecka wypowiadając nazwę jakiegoś dowolnego koloru. Dziecko musi złapać piłkę, gdy słyszy nazwy każdego z kolorów oprócz niebieskiego. Jeżeli dziecko nie złapie piłki na inny kolor niż niebieski lub złapie na kolor niebieski, to oddaje fant, np. but. Na koniec zabawy dzieci muszą wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę.
Poćwiczmy wspólnie.
- Klęk podparty, wykonujemy ruch do tyłu, opierając pośladki o stopy, równocześnie chowamy głowę między ramiona. Powracamy do klęku podpartego. (+/- 10 ruchów)
- Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych “Kto silniejszy”. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Kolana dotykają Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Mała miękka piłka lub woreczki z grochem lub balonik: podrzucamy i chwytamy, ale po każdym podrzucie robimy obrót: raz w lewo, raz w prawo
- Siadamy. Na ustalony znak jak najszybciej podrywamy się z podłogi i klaszczemy.
Ćwiczenie uspokajające
Maszerowanie przy ulubionej piosence.
Zabawa matematyczna „W porcie wodnym”
R. przygotowuje liczmany w różnych kolorach(mogą być papierowe kółka) oraz cyfry i znaki matematyczne +/-/=. Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania.
1. Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2 + 7 = 9)
2. Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na przystani? (9 – 2 = 7) itd. – według pomysłu
„Deszczowa pogoda” – zabawa plastyczna– korelacja muzyki z plastyką
Potrzebne będą: kilka odcieni koloru niebieskiego, pędzel, karton, ceratka, pojemnik na wodę. Dziecko maluje „Deszczową pogodę” słuchając odgłosów burzy i padającego deszczu.
Powodzenia!
Dla chętnych:
Jakie znasz sposoby na otrzymanie 10? Podpowiedzią są kolory tęczy.