Dzień dobry moje kochane Biedroneczki!
Witam Was w ten piękny wiosenny dzień !
Dzisiejszy temat zajęć brzmi „Od buraka do lizaka”
1. Na początek rozruszamy się troszkę-śpiewajcie i naśladujcie tańczących https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM
2. A teraz poproś mamusię, aby przeczytała wiersz, posłuchaj go uważnie, by odpowiedzieć na pytania.
Od buraka do lizaka – autor nieznany
Cukrowa wata, cukrowa wata,
Kręconą w bębnie kupuje tata.
Ja lubię watę, lubi też osa
Cukrowe nitki cieńsze od włosa.
Lecz nie wie osa, ja nie wiem też
Skąd wziął się cukier. A czy Ty wiesz?
Rośnie na polu burak cukrowy,
Długo dojrzewa, aż jest gotowy.
Trzeba buraki z ziemi wyrwane
Zwieźć do fabryki cukrownią zwanej.
Tam się je myje, kroi, szykuje
coś jak kompot przygotowuje.
Na samym końcu z tego kompotu
Jest wreszcie cukier. Tyle kłopotu
Ma mnóstwo ludzi z takim burakiem,
Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem.
Rozmowa dotycząca treści wiersza:
Z czego się robi lizaki i watę cukrową?
Z czego się robi cukier?
Jak się nazywa fabryka, która produkuje cukier?
Kto produkuje buraki cukrowe?
Czy znacie jakieś inne buraki?
Do czego służą buraki pastewne? ( jako pasza dla bydła)
Do czego służą buraki czerwone? (do spożycia przez ludzi)
3. Popatrz na obrazki , pomyśl który jest pierwszy, drugi, trzeci i czwarty i opowiedz mamusi historię lizaka –użyj wyrażeń : na początku, później, następnie, na końcu
eurotest.pl

eurotest.pl
4. Zabawa słuchowa „Połowa słowa”- R. rzuca piłkę dziecku mówiąc pierwszą sylabę słowa, dziecko dopowiada kolejne sylaby np.: po-le;
Wszystkie słowa związane z tematyką – wsi, rolnika, zwierząt z zagrody, np.: trak – tor; kom – bajn; bro – ny, za – gro – da, rol – nik; bu-rak; kro-wa, ko-nik, świn-ka, o-wca, ku-ra, ka-czka ; itd.
5. Rysuj po śladzie i pokoloruj swój traktor najładniej jak potrafisz:)
Cauchy.pl
To wszystkie zadania na dziś. Pamiętaj nie przejadać się słodyczami, choć je tak lubimy i zawsze po zjedzeniu umyj dokładanie ząbki:)