Serdecznie was witam moje Biedroneczki oraz waszych kochanych Rodziców!
W tym tygodniu będziemy potrzebować książek, albumów, zdjęć, ciekawostek na temat zwierząt domowych (kotów, psów, rybek, papużek itp.) oraz zwierząt egzotycznych.
A teraz szeptem mówię…pamiętacie dzieci, że jutro jest Święto Mamy? Mam nadzieję, że laurki naszykowane?
Temat na dziś: Mój przyjaciel – pies i kot.
CIEKAWOSTKA DLA 7-LATKÓW
Czy wiecie, że:
KOTY
- Kot spędza średnio 2/3 doby na drzemce. Oznacza to, że dziewięcioletni kot przespał całe sześć lat swojego życia.
- Koty blisko 1/3 czasu, w którym nie śpią, wykorzystują na mycie się.
- W przeciwieństwie do psów, koty nie rozpoznają słodkiego smaku.
PSY
- Psi węch jest od 10 000 do 100 000 razy czulszy od ludzkiego
- Pies potrafi zlokalizować źródło dźwięku w ciągu 6 setnych sekundy, używając swoich uszu jak radaru.
- Wzory na psim nosie są tak niepowtarzalne jak ludzki odcisk palca.
Kochani nie widzieliśmy się już tak dawno…dziś poniedziałek i zapewne pamiętacie, że właśnie w poniedziałki odbywały się wesołe zabawy muzyczne z panem Grzesiem. Poznawaliście tajniki muzyki, uczyliście się nowych piosenek. Dziś zapraszam was na …inną lekcję rytmiki.
1. Jeśli jeszcze nie posprzątałaś zabawek to zrób to szybciutko, bo potrzebujesz dużo miejsca do zabawy.
Baw się dobrze z muzyką
2. A poproś Rodzica o przeczytanie opowiadania Joanny Raweckiej, usiądź wygodnie, wysłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania.
Pół marzenia- Joanna Rawecka
Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.
–To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność –mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową. Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileż by za to dała!Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.
–Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami –zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.
–Bardzo chciałabym mieć pieska –westchnęła Ninka. –Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić. Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:
–Posiadanie psa to duża odpowiedzialność. „Znowu to samo” –pomyślała ze smutkiem Ninka.–Są jednak różne sposoby –dokończyła sąsiadka zagadkowo. –Można mieć psa „na pół”. Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.–Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? –spytała pani Ada. Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny.–Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.
–Ojej!Dziękuję! –wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.–Pół psa? –zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.–Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności –powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.
Pytania do opowiadania:
- O czym marzyła Nina?
- Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?
- Co oznacza słowo „odpowiedzialność”?
- Kto pomógł Ninie?
- Jak rozwiązała problem pani Ada?
- Jakie zwierzątka masz w domu lub jakie chciałbyś mieć?
- Jak należy opiekować się zwierzątkami?
- Jakie znasz zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?
3. Mam nadzieję, że pamiętacie już jak nazywają się palce naszych dłoni?
Zapraszam do zabawy paluszkowej
„Pięć kociątek” – zabawa paluszkowa.
Śpi w koszyku pięć kociątek,to bajeczki jest początek.
(dzieci do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkładają wszystkie palce drugiej dłoni)
Gdy się kotki obudziły,to z koszyka wychodziły:
(dzieci poruszają wszystkimi palcami w koszyku)
najpierw rudy, potem szary
(dzieci wysuwają z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)
potem czarne dwa do pary.
(dzieci wysuwają palec środkowy i serdeczny)
A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały.
(dzieci wyjmują mały palec i poruszają nim nad koszykiem)
4. Obejrzyjcie film-poznacie przygody małego pieska Angusa https://www.youtube.com/watch?v=fU3MPEfyvD8
5. A teraz zapraszam do zabawy logopedyczno -ruchowej
„Kotki piją mleczko”
„Dziecko – kociątko” klęczy na dywanie, z dłoni robi „miseczkę” , nachyla się i naśladuje picie mleka językiem z miski (dziecko wysuwa język nie dotykając nim dłoni) . Na hasło: Kotek na spacer! – dziecko chodzi na czworakach między miskami. Na hasło: Kotek pije mleko! – robi ze swoich dłoni „miseczkę” i dalej naśladuje picie mleka. Zabawę można powtórzyć 3 razy
6. Czas na matematykę.
Wypełnij kartę pracy „Kocie mamy”
7. Z wymienionych materiałów zrób pieska-możesz mu nadać imię.
Materiały i przybory: rolka z papieru toaletowego, papier biały, papier czarny, ołówek, nożyczki, klej.
Zobacz jakie kotki zrobiły inne dzieci .

Źr. pinterest
Udanej zabawy wam życzę i do jutra!
Jeśli masz swoje zwierzątko w domu, chętnie je zobaczę. Poproś Rodzica o zdjęcie pupila i przesłanie na mój adres e-mail (elawojcik7@poczta.fm) -stworzymy
GALERIĘ NASZYCH ULUBIEŃCÓW
BARDZO WAŻNE!!! Z POWODU RODO MOGĄ BYĆ ZDJĘCIA SAMEGO PUPILA BEZ DZIECKA:(
Dziś pokażę wam mojego pieska. Wiecie, że wabi się Lula i jest bokserem. Uwielbia zabawy z piłeczką.
Dodatkowe zadania dla chętnych.
W wolnej chwili pooglądajcie wraz z Rodzicami albumy, atlasy czy inne książeczki o zwierzętach-na pewno dowiecie się mnóstwa ciekawych rzeczy.
Piosenki do słuchania:
https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk
1. Poproś Rodzica o wydrukowanie obrazka ,wytnij, ułóż właściwie i naklej na kartkę.