WITAM WAS KOCHANE BIEDRONECZKI!
Dziś spotykamy się po raz ostatni w tym tygodniu. Mówiliśmy o naszych ulubionych zwierzątkach, jak o nie dbać i je pielęgnować; o tym kiedy udajemy się z naszym pupilem do weterynarza jak pracuje weterynarz; poznaliście też zwierzęta z ZOO. Dziś chciałam porozmawiać na bardzo ważny temat , mianowicie o tym, że należy być bardzo ostrożnym w kontakcie z nieznajomym zwierzęciem, choćby wyglądało najsłodziej na świecie i sprawiało wrażenie bardzo przyjacielskiego.
BO TO JEST NIEZNAJOME, OBCE ZWIERZĘ!!!
1. Ale teraz zapraszam na poranną rozruszankę- zaproś do zabawy domowników, oni też muszą dbać o kondycję:)
2. Przeanalizuj razem z Rodzicem zasady, czego nie robimy innym ludziom i swojemu psu.
A teraz porozmawiaj z rodzicami na temat „Co to jest obce, nieznajome zwierzę?”
Powiedz Rodzicom – Co to jest obce, nieznajome zwierzę?
– O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?
– Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?
– Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. niedźwiedzie, jadowite zwierzęta w terrarium, słonia, żyrafę, lwa, małpy?
3.„Kodeks bezpieczeństwa” – zabawa dydaktyczna.
Dzieci redagują zasady bezpiecznego zachowania się podczas spotkań z nieznajomymi zwierzętami, np.: Trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest zwierzę! Stoimy bez ruchu, gdy pies nas wą-cha! Nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt. Gdy chcemy pogłaskać psa, zawsze musimy o to zapytać jego właściciela. W zoo stoimy za barierkami! Dzieci wykonują ilustracje do zapisanych przez R. na kartonie zasad i przyklejają je obok właściwego zdania. Wykonany kodeks wieszają w widocznym miejscu.
4. „Polowanie lwa” – zabawa bieżna-zaproś wszystkich domowników-będzie weselej:)
Wybieramy spośród siebie ,, lwa”. Na ustalony sygnał dzieci uciekają, a „dziecko-lew” w określonym czasie ma złapać jak najwięcej osób – dotknąć je ręką. Złapane osoby siadają w siadzie skrzyżnym
w miejscu, w którym zostały złapane. Gdy upłynie wyznaczony czas, do roli lwa jest wybierany inny uczestnik zabawy.
5. Zabawa relaksacyjna„Mama da mi bułkę” – zaproś całą rodzinę do zabawy.
Mama da mi bułkę, bułkę dam pieskowi. (dziecko rysuje owale obiema rękami na plecach rodzica)
Piesek da mi skórkę, skórkę dam szewcowi. (dziecko rysuje prostokąty)
Szewc mi zrobi buty, buty dam sędziemu. (dziecko delikatnie stuka palcami w plecy rodzica)
Po co one jemu? Tego nie wie nikt, (dziecko rysuje na całych plecach znak zapytania)
Zresztą sędzia znikł! (dziecko zasłania delikatnie uszy rodzicowi).
6. Spróbuj przeczytać, czego obawia się piesek.
7. Zaśpiewajcie piosenkę i zatańczcie wspólnie .
A tu jeszcze dodatkowe ciekawostki jak unikać ataku psa
To wszystko na dziś. Życzę Wam udanej pracy i zabawy oraz słonecznego weekendu. Pamiętajcie , że zwierzęta są żywymi istotami i należy je szanować i być ostrożnym w kontaktach z nimi.
Pozdrawiam Was kochani serdecznie:)
W przyszłym tygodniu będziemy potrzebować kapelusza lub innego nakrycia głowy.
Dla chętnych:
1.
2. Fajna zabawa-sudoku.
3.Krzyżówka

4.Czytanka