KOLOROWO WITAM WSZYSTKIE BIEDRONECZKI
Mam dla Was dziś kilka kolorowych zadań:)
Na początek oczywiście rozruszanka dla zdrowia:)
„Co zmieniło swoje miejsce?” – zabawa dydaktyczna.
R. gromadzi 7 różnych przedmiotów koloru zielonego. Ustawia je po kolei – dziecko ma za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie R. prosi, aby dziecko się odwróciło, a on zmienia kolejność w ustawieniu. Zadaniem dziecka jest wskazać różnice w ustawieniach. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Praca z wierszem „Kraina tęczy” Agnieszki Karcz
Kraina tęczy
Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.
Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.
Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.
Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.
Spójrz na niebo i policz sama.
Poćwiczmy razem-zaproś do zabawy domowników.
- Układamy dwie linie w odległości 2m od siebie, między nimi układamy klocki w linii prostej w odległości około 1 m od siebie. Przebiegamy między klockami tak, aby nie dotknąć żadnego z nich, omijając je raz z jednej, a raz z drugiej strony. Powtórzyć 3x.
- Przysiady: w pozycji wyprostowanej uginamy nogi w kolanach, następnie prostujemy. Pilnujemy prawidłowej postawy, plecy prosto, ręce wyciągnięte do przodu. (7 powtórzeń)
- „Piramida” – grupujemy klocki np. duplo (ewentualnie większe dla młodszych dzieci) wedle kolorów (kolorów tyle ilu jest zawodników). Ustalamy tor. Biegniemy, przenosząc klocki swojego koloru na drugi koniec toru. Układamy piramidę. Drugi raz rozpoczynamy z końca, na którym uzbieraliśmy pierwszą piramidę. Kto pierwszy ten lepszy. Powtórzyć 2x.
- Przygotowujemy podwyższenie (może to być stopień na schodach, mały niesuwający się taborecik łazienkowy), wskakujemy obunóż na podwyższenie (7 razy)
- Razem z dzieckiem, w różnych pozycjach jednocześnie podajemy sobie woreczki z grochem (lub inny przedmiot) (górą, dołem). Za skrętem w lewo i w prawo. (7 razy w każdą stronę)
Ćwiczenie uspokajające
Marsz zwykły i we wspięciu, marsz zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp.
Zapraszam rączki do zabawy:)
Źr.www.basniowakraina.pl
Praca plastyczna „Tęcza”. Potrzebne paski papieru w kolorach tęczy, waciki kosmetyczne lub wata, kartka w kolorze niebieskim, klej.
Dla chętnych:
Zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem pudełek, farb lub papierów kolorowych w siedmiu kolorach tęczy. Dziecko maluje lub okleja pudełka. Konstruuje z nich wieżę – układając zgodnie z kolorami tęczy. Może je również wykorzystać do zabaw tematycznych, np. w miasto i ruch uliczny.
Życzę Wam udanej zabawy:)
?Korzystajcie z pięknej pogody, pamiętajcie o nakryciach głowy i dokładnym myciu rączek.
Ściskam Was bardzo mocno!?