Kochane Biedroneczki BRAWO za wspaniałą prace w tym tygodniu . Zapewne każdy z Was już będzie pamiętał jakie są zasady korzystania z książek i wie jak ważne są w naszym życiu. Dlatego dla każdego z Was mam dyplom „Przyjaciela książek”. Poproście rodziców o wydrukowanie i wpiszcie tam swoje imię 🙂
A teraz zapraszam Was na kolejny bardzo ważny temat!!
Piątek 08.05.2020
Temat: Skąd się biorą produkty ekologiczne?
1. Obejrzyjcie dokładnie wszystkie ilustracje. Co zauważyliście?
Jak myślicie , co te znaczki nam mówią, o czym informują?
2. Oglądanie filmu pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
Za chwilę obejrzycie film. Przed wami 2 zadania:
• Patrzcie uważnie i wypatrujcie takich znaczków. Słuchajcie uważnie , co one oznaczają. Przekonamy się, czy wasze przypuszczenia były słuszne.
• Zaobserwujcie, skąd się biorą produkty, na które przykleja się takie znaczki.
Rozmowa na temat filmu – dziecko dyskutuje, poszukuje odpowiedzi, dzieli się swoimi spostrzeżeniami.
3. Uogólnienie znaczenia symbolu – Rodzic pokazuje znaczek EKO
– Pożywienie dla ludzi jest robione z roślin albo zwierząt. Ważne jest , by te rośliny i zwierzęta były zdrowe- bo wtedy my będziemy zdrowi.
– Taki znaczek mają te produkty z roślin i zwierząt, które karmi się, najzdrowszym dla nich, naturalnym pokarmem. Naturalnym czyli takim, które nie ma, żadnych sztucznych, niezdrowych dodatków.
4. Rozwiązanie zagadki:
Co to jest?
Jest pomarańczowa
i wiele witamin
w sobie chowa?
• Może zjedzmy coś? Na przykład produkt , który jest rozwiązaniem naszej zagadki. Marchewkę?
• Co musimy zrobić przed zjedzeniem marchewki?
Rodzic pokazuje planszę jak prawidłowo myć ręce i prosi dziecko aby najpierw pokazało po kolei wykonywane czynności. Dziecko myje ręce w łazience i częstuje się marchewką.
5. Piramida żywienia- rekonstrukcja i analiza jej zawartości
Rodzic trzyma paski pociętej piramidy zdrowego żywienia – na każdym pasku przedstawione są produkty z różnych grup.
– Ułóż paski z produktami tak , aby powstał trójkąt.
– Jak myślisz , jakich produktów powinniśmy jeść najwięcej?
Dziecko wypowiada się na temat zestawu produktów na różnych paskach.
6. Rozmowa podsumowująca
– Czego się dziś nauczyliśmy ?
Rodzic wskazuje znaczek a następnie piramidę
– Z tego wniosek jest logiczny , że wybieram produkt?……….
………. EKOLOGICZNY!!
7. Nadawanie sobie Ekoimion
– Skoro jesteście tacy ekologiczni, to zmieńmy swoje imiona na Ekoimiona
– Ja mam na imię EKOMAGDA, a ty?
SERDECZNIE ZAPRASZAM RODZICÓW DO OBEJRZENIA WEBINARU: „Jak prowadzić dziecko ku zdrowiu?” Mateusz Puchowski
|