Piątek 08.05.2020

Piątek 08.05.2020 Piątek 08.05.2020

Kochane Biedroneczki BRAWO za wspaniałą prace w tym tygodniu . Zapewne każdy z Was już będzie pamiętał jakie są zasady korzystania z książek i wie jak ważne są w naszym życiu. Dlatego dla każdego z Was mam dyplom „Przyjaciela książek”. Poproście rodziców o wydrukowanie i wpiszcie tam swoje imię 🙂

A teraz zapraszam Was na kolejny bardzo ważny temat!!

Piątek 08.05.2020

 

Piątek 08.05.2020
Temat: Skąd się biorą produkty ekologiczne?

Piątek 08.05.2020

 

1. Obejrzyjcie dokładnie wszystkie ilustracje. Co zauważyliście?

Piątek 08.05.2020

Piątek 08.05.2020

Piątek 08.05.2020

Piątek 08.05.2020

Piątek 08.05.2020

Piątek 08.05.2020

 

Jak myślicie , co te znaczki nam mówią, o czym informują?

Piątek 08.05.2020

2. Oglądanie filmu pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”

Za chwilę obejrzycie film. Przed wami 2 zadania:
• Patrzcie uważnie i wypatrujcie takich znaczków. Słuchajcie uważnie , co one oznaczają. Przekonamy się, czy wasze przypuszczenia były słuszne.
• Zaobserwujcie, skąd się biorą produkty, na które przykleja się takie znaczki.

 

Rozmowa na temat filmu – dziecko dyskutuje, poszukuje odpowiedzi, dzieli się swoimi spostrzeżeniami.

 

3. Uogólnienie znaczenia symbolu – Rodzic pokazuje znaczek EKO

– Pożywienie dla ludzi jest robione z roślin albo zwierząt. Ważne jest , by te rośliny i zwierzęta były zdrowe- bo wtedy my będziemy zdrowi.
– Taki znaczek mają te produkty z roślin i zwierząt, które karmi się, najzdrowszym dla nich, naturalnym pokarmem. Naturalnym czyli takim, które nie ma, żadnych sztucznych, niezdrowych dodatków.

4. Rozwiązanie zagadki:

 

Co to jest?
Jest pomarańczowa
i wiele witamin
w sobie chowa?

• Może zjedzmy coś? Na przykład produkt , który jest rozwiązaniem naszej zagadki. Marchewkę?
• Co musimy zrobić przed zjedzeniem marchewki?

Rodzic pokazuje planszę jak prawidłowo myć ręce i prosi dziecko aby najpierw pokazało po kolei wykonywane czynności. Dziecko myje ręce w łazience i częstuje się marchewką.

 

Piątek 08.05.2020

5. Piramida żywienia- rekonstrukcja i analiza jej zawartości

Rodzic trzyma paski pociętej piramidy zdrowego żywienia – na każdym pasku przedstawione są produkty z różnych grup.

– Ułóż paski z produktami tak , aby powstał trójkąt.

– Jak myślisz , jakich produktów powinniśmy jeść najwięcej?

Dziecko wypowiada się na temat zestawu produktów na różnych paskach.

Piątek 08.05.2020

6. Rozmowa podsumowująca

– Czego się dziś nauczyliśmy ?
Rodzic wskazuje znaczek a następnie piramidę

– Z tego wniosek jest logiczny , że wybieram produkt?……….
………. EKOLOGICZNY!!

7. Nadawanie sobie Ekoimion

– Skoro jesteście tacy ekologiczni, to zmieńmy swoje imiona na Ekoimiona
– Ja mam na imię EKOMAGDA, a ty?

 

SERDECZNIE ZAPRASZAM RODZICÓW DO OBEJRZENIA WEBINARU:

„Jak prowadzić dziecko ku zdrowiu?” Mateusz Puchowski

 

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści