WITAM SŁONECZNIE MOJE KOCHANE BIEDRONKI I RODZICÓW!
W tym tygodniu poznajemy życie na łące. Dziś czas przyjrzeć się motylkom, które są najbardziej kolorowymi mieszkańcami łąki. Jest ich wiele gatunków.
CIEKAWOSTKA DLA 7-LATKÓW
Czy wiecie, że w Polsce stwierdzono 3156 gatunków motyli z czego 164 gatunki to motyle dzienne. Ich skrzydła pokryte są ŁUSKAMI, które mienią się i błyszczą w świetle dziennym.
Ale ale…zanim zaczniemy ten ciekawy temat przypomnijmy sobie zasady ważne dla naszego zdrowia.
PAMIĘTAJCIE O CZĘSTYM MYCIU RĄCZEK!
1.Zapraszam na poranną gimnastykę z Pipi i Myszką Minnie
2. A teraz poproście Rodzica o przeczytanie bajeczki-posłuchajcie jej uważnie i zapamiętajcie jak najwięcej informacji o rozwoju motyla.
„Bajeczka o motylku”
czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl
Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?
Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz
CYKL ROZWOJOWY MOTYLA-rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza i ilustracji o cyklu rozwojowym motyla.
3. A teraz czas na zabawę. Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Poruszamy się jak…” przy znanej nam już piosence „Bal na łące”
Kiedy gra muzyka dzieci biegają po pokoju, jak wyłączymy pokazujemy obrazek a zadaniem dziecka jest pokazanie w jaki sposób porusza się każde z tych zwierzątek:
motyl – dzieci biegają i machają rękami,
konik polny – dzieci skaczą obunóż,
bocian – dzieci unoszą zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,
żaba – dzieci podskakują jak żaby (z przysiadu podpartego).

4. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka lub dziecko stoi przed lustrem. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, dzieci powtarzją je kilkakrotnie.
• Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je
i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się
przed bocianem.
• Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko
otwartych ustach, unosząc język do góry.
• Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę
nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.
• Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.
• Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do
drugiego kącika ust.
• Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem
skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.
5. Pokoloruj obrazek wg kodu.

6. A teraz coś, co bardzo lubicie-praca plastyczna. Zrobimy kolorowego motylka na swoją łączkę. Zobacz, jak może wyglądać motylek z talerzyka.
To wszystko na dziś. Życzę udanej zabawy i pracy! Zachęcam na wycieczkę- na łąkę. Poznacie bogactwo roślin i zwierząt. Poszukajcie owadów, a później może narysujecie lub namalujecie łąkę. Pamiętajcie o gromadzeniu prac plastycznych-czekam na Wasze fotoreportaże.
Dodatkowo dla chętnych.
1.

2.