Temat: Do widzenia, przedszkole!
22.06.20
PONIEDZIAŁEK
1. Rozgrzewka – taniec robot https://www.youtube.com/watch?v=QCFALLQwD1M
2. Wysłuchajcie opowiadania i odpowiedzcie na pytania.

Materiały na czas zawieszenia zajęć

Materiały na czas zawieszenia zajęć
Pytania:
– Jak wygladał ostatni dzień w przedszkolu?
– Kto przyszedł na piknik?
– Nad czym zastanawiał się Pak?
– Czy wszyscy cieszyli się z nadejścia wakacji?
– Czy wakacyjny czas jest przyjemny?
– Czy są jakieś wadytego okresu, w którym nie chodzi się do przedszkola?
3. Praca plastyczna – moje wymarzone wakacje. Narysujcie na kartce swoje wymarzone wakacje i opowiedzcie o tym co narysowaliście 😉
4. Wykonajcie eksperyment skacząca kukurydza https://www.youtube.com/watch?v=2QM0Ydt54aA
Potrzebne materiały: miska, wysokie naczynie, woda, soda oczyszczona, ocet, kukurydza.
5. Pokolorujcie obrazek według kodu

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
6. Ćwiczenia grafomotoryczne. Wykonajcie szlaczki.
7

7. Zastanówcie się, które literki już znacie, wszystkie literki napiszcie po śladzie.

Materiały {Pinterest)
23.06.20
WTOREK
1. Taniec https://www.youtube.com/watch?v=dCB7RgM1ak8
2. Rozwiążcie zagadki związane z wakacjami. Rozwiązania podzielcie na sylaby, wyróżnijcie pierwszą i ostatnią głoskę.
Włóż do niego wszystkie rzeczy:
sok, kanapkę i czapeczkę.
Potem załóż go na plecy
i na letnią idź wycieczkę. (plecak)
Małe, średnie i duże, uwielbiają kałuże!
Suche skarpetki wśród deszczu noszę,
kiedy na nogi wkładam … . (kalosze)
Mały domek z materiału,
w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać,
letnie ciepłe noce. (namiot)
Co to jest?
Na pewno łatwo odgadniecie
cały świat na karcie
takiej odnajdziecie. (mapa)
3. Namalujcie na kartce co zabralibyście ze sobą na wakacje i opowiedzcie dlaczego.
4. Powtórzcie łamańce językowe
HUCZEK
Hasał huczek z tłuczkiem wnuczka i niechcący huknął żuczka. Ale heca… – wnuczek mruknął i z hurkotem w hełm się stuknął. Leży żuczek, leży wnuczek, a pomiędzy nimi tłuczek. Stąd dla huczka jest nauczka by nie hasać z tłuczkiem wnuczka.
JAMNIK
W grząskich trzcinach i szuwarach kroczy jamnik w szarawarach, szarpie kłącza oczeretu i przytracza do beretu, ważkom pęki skrzypu wręcza, traszkom suchych trzcin naręcza, a gdy zmierzchać się zaczyna z jaszczurkami sprzeczkę wszczyna, po czym znika w oczerecie w szarawarach i berecie….
KRÓLIK
Kurkiem kranu kręci kruk, kroplą tranu brudząc bruk, a przy kranie, robiąc pranie, królik gra na fortepianie.
KRUK
Za parkanem wśród kur na podwórku kroczył kruk w purpurowym kapturku, raptem strasznie zakrakał i zrobiła się draka, bo mu kura ukradła robaka.
5. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania. Dzieci trzymają w ręce papierowe kule z gazet lub woreczki. Na dany sygnał podrzucają je wysoko i starają się złapać. Dla utrudnienia dzieci mogą wyrzucać kule (woreczki) zz a pleców i łapać z przodu.
6. Wykonajcie poniższe zadania według polecenia.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)
7. Odszukajcie czym różnią sie obrazki i otoczcie czerwoną pętlą.
24.06.20
ŚRODA
1. Taniec https://www.youtube.com/watch?v=CAeiorzgmTg
2. Kodeks bezpiecznych wakacji. Podziel arkusz szarego papieru na trzy kolumny (może być kartka A3) w pierwszej narysuj na górze symbol wody (np.kropla) w drugiej symbol gór (np.góra) w trzeciej symbol miasta (np.wysokie budynki). Teraz zastanówcie się jak należy zachowywać się nad wodą (morzem,stawem,rzeką, jeziorem), w górach, w mieście, żeby wakacje były bezpieczne. Podajcie swoje pomysły i narysujcie pod danymi symbolami to co wymysliliście.
3. Narysujcie krowę łącząc kropki, a trawę – po śladzie. Krowie dorysujcie oczy i czarne łaty. Pod spodem narysujcie szlaczki po śladzie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)
4. Ćwiczenia artykulacyjne. Ćwiczenie języka
-
Dotykanie czubkiem języka do nosa i do brody na zmianę( nie można pomagać sobie palcem)
-
Wysuwanie języka z ust, język szeroki i wąski
-
Kierowanie języka w kąciki ust: w prawo i w lewo przy szeroko otwartych ustach
-
Unoszenie języka na wargę górną- język szeroki i wąski
-
,,Malowanie’’ językiem podniebienia twardego, dochodząc do podniebienia miękkiego
-
Dotykanie językiem poszczególnych zębów ,, liczenie zębów’’ na górze i na dole
-
Zwijanie języka w rurkę
-
Zwijanie języka w rurkę i wydmuchiwanie powietrza przez rurkę
-
,, Malowanie językiem policzków’’ od wewnątrz
-
,,Malowanie językiem zębów’’ na górze i na dole
-
Wymawianie głoski ,,l’’ wolno, potem coraz szybciej
-
Wymawianie głoski ,,t’’ wolno, potem coraz szybciej
-
Wymawianie głoski ,, d’’ wolno, potem coraz szybciej
-
Wymawianie głosek ,, t-d’’ wolno, potem coraz szybciej
-
Wymawianie głosek ,, t-d-n’’ wolno, potem coraz szybciej
-
Wypowiadanie głoski ,,l’’ w sylabach
-la-la-la
-lo-lo-lo
-lu-lu-lu
-le-le-le
-ly-ly-ly
-allll, olll, ull, ell, ylll, ill
-
Wypowiadanie głoski ,,t’’ w sylabach:
-ta-ta-ta
-to-to-to
-tu-tu-tu
-te-te-te
-ty-ty-ty
-Atut, ottt, uttt, ettt, ytt, ittt
-
Wypowiadanie głoski ,,d’’ w sylabach:
-da-da-da
-do-do-do
-du-du-du
-de-de-de
-dy-dy-dy
– add, odd, uddd, edd, udd, iddd
5. Ćwiczenia grafomotoryczne. Wodzenie po śladzie ołówkiem.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)
6. Rytmika https://www.youtube.com/watch?v=GRuWG_vB7K8
7. Wykonajcie pracę według wskazówek na filmiku. Zobaczcie co będzie wam potrzebne.
https://pl.pinterest.com/pin/813673857667663370/
25.06.20
CZWARTEK
1. Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
2. Narysujcie po śladzie lody. Dokończcie rysowanie wafelka i muffinki. Pokolorujcie obrazek.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)
3. Praca plastyczna zamek https://www.youtube.com/watch?v=hTNpX0C1kXA
Potrzebne materiały: woda, mąka, sól, piasek, miska, łyżka, kartka, mazak, pędzelek, farby.
4. Przypomnij sobie najmlisze chwile w przedszkolu i opowiedz jedną historię 😉 Opowiedz co najbardziej podobało ci się w przedszkolu.
5. Pokoloruj obrazek według kodu.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
6. Ćwiczenia warg i policzków:
- szerokie otwieranie ust i zamykanie,
- zamknięte usta przesuwać raz w lewą, raz w prawą stronę,
- oddalanie od siebie kącików ust, jak przy wymawianiu „i” oraz zbliżanie, jak przy wymowie „u”
- nabieranie powietrza pod górną wargę, potem pod dolną,
- nadmuchiwanie policzków i uwalnianie powietrza nagromadzonego w jamie ustnej (przypomina to wymowę głoski „p”)
- nadymanie policzków, wargi są zwarte,
- nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej na drugą, wargi pozostają zamknięte,
- zabawa w „żabkę”- robienie z buzi dużego balonu, naciskanie lekko palcami na policzki i wypuszczanie porcjami powietrza,
- wciąganie policzków do jamy ustnej,
- układanie dolnej wargi na górną i górnej na dolną,
- masowanie warg (wargą o wargę),
- masowanie zębami górnej i dolnej wargi,
- utrzymanie rurki wargami, wdech i wydech kącikami ust,
- zabawa w „wąsy”- utrzymanie rurki między nosem a górną wargą,
- cmokanie- posyłanie buziaczków,
- zabawa w „motor”- parskanie wargami
- wyraźne wymawianie samogłosek w parach: e-o naśladowanie samochodu policyjnego; i-o naśladowanie karetki pogotowia; e-u naśladowanie straży pożarnej,
wymawianie wszystkich samogłosek w określonej kolejności (stopniowo dodawać kolejne samogłoski do powtórzenia: i-u, i-u-a, i-u-a-e…, itd.)
7. Zabawa z figurami geometrycznymi.
26.06.20
PIĄTEK
1. Jarzynowa gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs
2. Pokolorujcie obrazek według kodu sylabowego. Wymawiajcie sylaby w różnym tempie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć(pinterest)
3. Eksperyment gumowe jajko https://www.youtube.com/watch?v=rjeG_CQLLmg
Potrzebne materiały: jajko, szklanka (słoik), ocet.
4. Obliczcie działania na jajeczkach i połączcie je z odpowiednim koszykiem. Sprawdźcie, w którym koszyku jest najwięcej jajek, otoczcie go pętlą.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
5. Odszukajcie takie same połówki rybek i pokolorujcie je. Następnie wytnijcie połówki rybek i zagrajcie w memory.

Materiały na czas zawieszenia zajęć
6. Połóżcie się wygodnie, zamknijcie oczy i posłuchajcie muzyki relaksacyjnej https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs 😉
7. Jakie to literki, znacie? Napiszcie literki po sladzie.
29.06.20
PONIEDZIAŁEK
Dalszy ciąg tematu
- Zabawa z literkami. Odszukajcie wszystkie literki, które tworzą napis wakacje i zakreślcie je ołówkiem.
2. Porównajcie obrazki, znajdźcie różnice.
3. Wykonajcie rysunek wymarzonego miejsca na wakacje.
4. Posłuchajcie piosenki o bezpieczeństwie w czasie wakacji w ciszy.
https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM
30.06.20
WTORE
WITAJCIE WAKACJE
- Przed wakacjami zapoznajcie się kochani z zasadami bezpiecznego spędzania czasu wolnego 🙂
2. Wysłuchajcie bajki o wakacyjnych podróżach. Jak chcecie je spędzić?
https://www.youtube.com/watch?v=EL4cBT-B-VE
3. Za pomocą swoich rączek, kartonu, papierowego talerzyka i farbek możecie zrobić wakacyjne, wesołe słoneczko.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (Pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć (Pinterest)