Temat: Wakacje tuż-tuż
08.06.20
PONIEDZIAŁEK
1. Rozgrzewka taneczna https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg
2. Wysłuchajcie wiersza Góry J. Porazińskiej i odpowiedzcie na pytania
Góry nasze, góry ! Hale, nasze hale!
Kto was zna tak dobrze, Jako my, górale!
Góry nasze góry! Wy, wysokie szczyty!
Kto was przewędrował? Góral rodowity.
Pytania:
– Co to są hale?
– Kto to jest góral?
– Co to jest szczyt?
– Czy znacie jakieś symbole górskie?
3. Odszukajcie góry na mapie, określcie kierunek (na dole mapy, południe). Przyjrzyjcie sie mapie, zobaczcie gdzie leżą pasma górskie, spróbujcie je odczytać i odpowiedzcie na pytania.
Jak myślicie po czym poznamy, że jesteśmy w górach?

Materiały na czas zawieszenia zajęć (swiatpodrozy)
Czy wiecie jak nazywa się wędzony ser owczy – symbol gór?

Materiały na czas zawieszenia zajęć (rp)

Materiały na czas zawieszenia zajęć (ekologia)
Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?

Materiały na czas zawieszenia zajęć (zwiazek-podhalan)
Jak nazywa się łąka w górach?

Materiały na czas zawieszenia zajęć (wikipedia)
W jaki sposób można spędzać w górach wakacje, co można robic?
Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas górskich wędrówek?
4. Przyrzyjcie się strojom podhalańskim, opiszcie je.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
5. Wykonajcie owieczkę w zagrodzie z plasteliny https://www.youtube.com/watch?v=_9mtHANZi6M
Potrzebne materiały:
ołówek(wykałaczki); plastelina biała, czarna, czerwona, beżowa, zielona, brązowa; biały papierowy talerzyk.
6. Pokolorujcie obrazek według kodu sylabowego. Wymawiajcie sylaby w różnym tempie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
7. Znajdź różnicę pomiędzy obrazkami. Zaznacz je na górnym obazku, a dolny pokoloruj.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
09.06.20
WTOREK
1. Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo
2. Zagdnijcie o kim mowa. Rozwiązania narysujcie na kartce. Pod każdym rysunkiem narysujcie tyle kółek ile jest głosek w nazwie.
Łuską są pokryte
od nosa po ogon.
Pod wodą pływają,
więc mówić nie mogą. (ryby)
Gdy w gęstej siedzi trawie,
jest niewidoczna prawie.
Kum – kum!. Tak się odzywa.
Czy wiesz jak się nazywa? (żaba)
Wolno, wolniutko
chodzi po świecie.
Swój własny domek
nosi na grzbiecie. (ślimak)
Chodzi do przodu tyłem nie przodem.
Lubi, gdy w stawie ma czystą wodę. (rak)
3. Obejrzyjcie filmik o jeziorze https://www.youtube.com/watch?v=hxrDjKbuoD4 . Rozmowa – co zapamiętaliście z filmiku?
4. Wykonajcie ślimaka metodą wydzieranki.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (supercoloring)
5. Pokolorujcie według kodu

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
6. Powtórzcie łamańce językowe
BĄK
Spadł bąk na strąk, a strąk na pąk. Pękł pąk, pękł strąk, a bąk się zląkł.
BYCZKI
W trzęsawisku trzeszczą trzciny, trzmiel trze w Trzciance trzy trzmieliny a trzy byczki znad Trzebyczki z trzaskiem trzepią trzy trzewiczki.
BZYK
Bzyczy bzyk znad Bzury zbzikowane bzdury, bzyczy bzdury, bzdurstwa bzdurzy i nad Bzurą w bzach bajdurzy, bzyczy bzdury, bzdurnie bzyka, bo zbzikował i ma bzika!
CHRZĄSZCZ
Trzynastego, w Szczebrzeszynie chrząszcz się zaczął tarzać w trzcinie. Wszczęli wrzask Szczebrzeszynianie: – Cóż ma znaczyć to tarzanie?! Wezwać trzeba by lekarza, zamiast brzmieć, ten chrząszcz się tarza! Wszak Szczebrzeszyn z tego słynie, że w nim zawsze chrząszcz brzmi w trzcinie! A chrząszcz odrzekł niezmieszany: – Przyszedł wreszcie czas na zmiany! Drzewiej chrząszcze w trzcinie brzmiały, teraz będą się tarzały.
CIETRZEW
Trzódka piegży drży na wietrze, chrzęszczą w zbożu skrzydła chrząszczy, wrzeszczy w deszczu cietrze w w swetrze drepcząc w kółko pośród gąszczy.
CZYŻYK
Czesał czyżyk czarny koczek, czyszcząc w koczku każdy loczek, po czym przykrył koczek toczkiem, lecz część loczków wyszła boczkiem.
DZIĘCIOŁ
Czarny dzięcioł z chęcią pień ciął.
GORYL
Turlał goryl po Urlach kolorowe korale, rudy góral kartofle tarł na tarce wytrwale, gdy spotkali się w Urlach góral tarł, goryl turlał chociaż sensu nie było w tym wcale.
7. Dorysujcie brakujące połówki obrazków i je pokolorujcie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)
10.06.20
ŚRODA
1. Rozgrzewka taneczna https://www.youtube.com/watch?v=pxtmP2hRdPo
2. Wysłuchajcie wiersza Morze D. Wawiłow i odpowiedzcie na pytania.

Materiały na czas zawieszenia zajęć
Pytania:
– Jakie jest morze według dzieci z wiersza?
– Jakie jest morze według was?
– Co najchętniej robilibyście, gdybyście teraz znaleźli sie nad morzem?
– Co robią dzieci?
– Co robią dorośli?
– Wyobraźcie sobie, że siedzicie na plaży i patrzycie na morze. Co widzicie?
3. Zróbcie łódkę z papieru https://www.youtube.com/watch?v=hxHqIuvsx2M
4. Wytnijcie cyfry, które znajdują się na dole kartki. Wykonajcie dodawanie. Naklejcie wycięte cyfry w odpowiednim polu.

Materiały na czas zawieszenia zajęć(pinterest)
5. Narysujcie obrazek po śladzie i pokolorujcie.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (nowaera)
6. Narysujcie na kartce papieru:
– na dole kartki plażę,
– nad plażą morze
– w prawym górnym rogu słońce
– w lewym górnym rogu chmury
– na środku plaży siebie i swoją rodzinę
– po lewej stronie morza statek
– a po prawej stronie morza ryby.
12.06.20
PIĄTEK
1. Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
2. Rozmowa z dziećmi o paleniu ogniska, biwaku. Gdzie można rozpalać ognisko. Zasady bezpieczeństwa przy ognisku. Co można robić siedząc przy ogniu(piec ziemniaki, kiełbaski, opowiadać historie, grać na gitarze, śpiewać). Co należy zabrać na biwak. Gdzie się śpi na biwaku. Co można robić na biwaku.
3. Słuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=S-H-Bs4PP-E
4. Praca plastyczna. Namalujcie ognisko. Na dużej kartce odciśnijcie pomalowaną dłoń (możecie odcisną kilka razy dłoń), a pod spodem domalujcie kilka drewienek. Miłej zabawy 😉
Potrzebne materiały: duża kartka papieru, pędzelek, farby: brązowa, czerwona, żółta, pomarańczowa)

Materiały na czas zawieszenia zajęć (praca plastyczna)
5. Wytnijcie poniższe karty i zagrajcie w memory.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
6. Pomalujcie jabłuszka według wzoru: jabłuszko z 3 kropkami na żółto, z 4 na pomarańczowo, z 5 na czerwono, z 6 na brązowo. Policzcie i wpiszcie w odpowiednie pole ile jest jabłek żółtych, pomarańczowych, czerwonych, a ile brązowych.

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
7. Rytmika https://www.youtube.com/watch?v=BggoLK1gMnw