PIĄTEK 05.06.2020

PIĄTEK 05.06.2020 PIĄTEK 05.06.2020

DZIEŃ DOBRY BIEDRONKI!

PIĄTEK 05.06.2020

 

Witam Was w tak pięknym zachmurzonym dniu:)

Kochani dziś porozmawiamy o przyjaźni. To wspaniałe mieć prawdziwego przyjaciela!

Wy już COŚ wiecie na ten temat, bo macie „przedszkolnych przyjaciół”, za którymi pewnie tęsknicie.

Ja tez za Wami tęsknię…ale dość smutków-zapraszam wszystkich do zajęć i zabawy:)

?Wesoło zacznijmy ten dzień. Zaproście domowników do rozruszanki:)

 

?Porozmawiaj Rodzicu o przyjaźni na podstawie wiersza „Zostań moim przyjacielem”

Eliza Rozdoba

Zostań moim przyjacielem

Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale…
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić…
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!

Rodzicu możesz zapytać:
✔ Kogo możemy nazwać przyjacielem?
✔Dlaczego warto jest mieć przyjaciela?
✔Kto może być naszym przyjacielem?
✔ Co wy bylibyście w stanie zrobić dla swojego przyjaciela?
✔Gdzie możemy znaleźć przyjaciela?
PIĄTEK 05.06.2020

Źr.Depositphotos

?Ćwiczenia słownikowe – określanie cech dobrego przyjaciela np.:
?dobry przyjaciel-  zawsze pomoże
?dobry przyjaciel – pocieszy, gdy jestem smutna
?dobry przyjaciel – podzieli się zabawkami
?dobry przyjaciel – …….
?dobry przyjaciel – …….
?dobry przyjaciel – …….
?Zabawa dydaktyczna ,,Liczymy”.
Potrzebna będzie kostka do gry z oczkami.
Rzucamy kostką w parach. Raz dziecko, raz rodzic przeliczamy oczka i zadaniem dziecka jest określenie: kto wyrzucił więcej oczek?

?‍♀️Teraz wybierzcie się na wyprawę

Rodzic mówi tekst i wraz z dziećmi ilustruje go ruchem:

My idziemy na wyprawę (maszerujemy w miejscu)
My się reniferów i fok nie boimy (kiwamy głową i ręką w geście przeczącym)
o, co to? (pokazujemy palcem na cokolwiek)
To jest wielkie morze!
My nie możemy przejść nad, (podnosimy wysoko kolana)
My nie możemy przejść pod, (schylamy się)
My nie możemy go przefrunąć (udajemy, że latamy)
My musimy je przepłynąć! (naśladujemy pływanie)

My idziemy na wyprawę (maszerujemy w miejscu)
My się reniferów i fok nie boimy (kiwamy głową i ręką w geście przeczącym)
o, co to? (pokazujemy palcem na cokolwiek)
To jest wielka góra!
My nie możemy przejść nad, (podnosimy wysoko kolana)
My nie możemy przejść pod, (schylamy się)
My nie możemy nad nią przefrunąć (udajemy, że latamy)
My nie możemy jej przepłynąć (naśladujemy pływanie)
My musimy ją ominąć! (obracamy się)

My idziemy na wyprawę (maszerujemy w miejscu)
My się reniferów i fok nie boimy (kiwamy głową i ręką w geście przeczącym)
o, co to? (pokazujemy palcem na cokolwiek)
To jest wielki tunel!
My nie możemy przejść nad, (podnosimy wysoko kolana)
My nie możemy przejść pod, (schylamy się)
My nie możemy nad nim przefrunąć (udajemy, że latamy)
My nie możemy go przepłynąć (naśladujemy pływanie)
My nie możemy go ominąć (obracamy się)
My musimy się przeczołgać! (czołgamy się)

My idziemy na wyprawę (maszerujemy w miejscu)
My się reniferów i fok nie boimy (kiwamy głową i ręką w geście przeczącym)
o, co to? (pokazujemy palcem na cokolwiek)
To jest wielka foka!
My nie możemy przejść nad, (podnosimy wysoko kolana)
My nie możemy przejść pod, (schylamy się)
My nie możemy nad nią przefrunąć (udajemy, że latamy)
My nie możemy obok niej przepłynąć! (naśladujemy pływanie)
My nie możemy jej ominąć (obracamy się)
My nie możemy się przeczołgać! (czołgamy się)
My musimy uciekać! (biegamy)

 

?‍?‍?‍? Na koniec zapraszam do wesołej zabawy ruchowej z chustką

– rozgrzewka: „Marsz z chustkami” – maszerujecie po pokoju, machacie chusteczką z przodu, z tyłu, nad głową, nisko, wysoko;
– zabawa orientacyjno – porządkowa „Ukryte dzieci”- biegacie po pokoju, swobodnie bawiąc się chustką. Na klaśniecie rodzica przykucacie i nakrywacie się chustką, aby jak najmniej było Was widać; dwa klaśnięcia są sygnałem do ponownego ruchu;
– ćwiczenia tułowia „Dotknij chustki”: układacie chustkę przed sobą na podłodze i stajecie przed nią w niewielkim rozkroku; wykonujecie skłon w przód, starając się dotknąć rękami chustki; następnie prostujecie się i klaszczecie dwa razy nad głową;
– ćwiczenie mięśni grzbietu: ”Przesuwamy chustę”: w siadzie klęcznym, chustkę macie ściągniętą za rogi jak wstążkę położoną tuż przy kolanach. Odsuwacie chustkę obiema rękami jak najdalej w przód z jednoczesnym skłonem tułowia, a następnie ponownie przysuwacie ją do kolan;
– ćwiczenia mięśni brzucha :„Wędrująca chustka” – leżenie tyłem, ramiona w bok, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu – próba uchwycenia palcami stóp leżącej na podłodze chusty, uniesienie w górę i opuszczenie jej na brzuch. Wykonanie 2 – 3 oddechów przeponą, odłożenie chusty. Ćwiczenie to wykonywać przemiennie: prawą, lewą stopą oraz obunóż. Powtórzyć 2 x;
– zabawa na czworakach: „Kto szybciej”: poruszacie się na czworakach wokół chustki położonej na podłodze; na sygnał (klaśnięcie) jak najszybciej siadacie na chuście;
– ćwiczenie równowagi: „Wisząca chusta”: stoicie na jednej nodze, drugą zgiętą w kolanie pod kątem prostym podnosicie w górę. Przewieszacie chustkę przez kolano wzniesionej nogi i przenosicie ramiona w bok, wytrzymując przez chwilę pozycję równoważną. Następnie zabieracie chustkę i ćwiczenie wykonujecie na drugiej nodze;
– skoki „Przez chustkę”: układacie chustki przed sobą na podłodze. Na polecenie rodzica (klaśniecie) przeskakujecie przez nie do przodu i do tyłu;
– improwizacje ruchowe „Rozkwitające kwiaty”: chowacie chustkę w dłoni i przykucacie przy muzyce Vivaldiego powoli podnosicie się i wypuszczacie kwiat z dłoni rozluźniając ją, poruszajcie się przy dowolnej muzyce tanecznej, swobodnie interpretując ją ruchem ciała i chustki

– ćwiczenia stóp „Sprytne stopy”: stawiacie stopę na chustce rozłożonej na podłodze. Na dany sygnał (klaśnięcie) zbieracie chustkę palcami stopy, ściągając ją pod piętę- ćwiczenie wykonujecie raz jedną, raz drugą stopą.
– siad prosty podparty: chustka leży przy lewej stopie; chwytacie ją palcami prawej stopy i przekładacie ją kilka razy przez lewą nogę. Następnie ćwiczenie wykonujecie drugą nogą.
– ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”: trzymacie rozłożoną chustkę w rękach, dmuchacie na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. Rodzic zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.

 

To wszystko na dziś-życzę udanej pracy i zabawy oraz słonecznego weekendu  Materiały na czas zawieszenia zajęć

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020 TEMAT TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA

 

Do poniedziałku pa, paaa

 

Dla chętnych:

PIĄTEK 05.06.2020

PIĄTEK 05.06.2020

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści