20.04.20 PONIEDZIAŁEK
TEMAT TYGODNIA: Chronimy środowisko
1. Wykonaj ćwiczenia według wskazówek https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&t=58s
2. Obejrzyjcie film o ekologii i zastanówcie się, czy mały człowiek może dbać o ekologię? Wytłumaczcie komuś dorosłemu co rozumiecie pod pojęciem ekologia.
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
3. Wydrukuj obrazek do wyboru – pszczołę lub, motyla. Potnij obrazek na kilka elementów, a następnie ułóż puzzle.

4. Burza mózgów.
Dokończcie zdania czytane przez dorosłego.
* wyrzucaj śmieci do………………….
* w lesie nie niszcz………………………. * oszczędzaj prąd………………………….. * oszczędzaj wodę………………………… * nie rób wysypiska z…………………….
5. Wykonaj plakat: Wesoła planeta, na kartonie odrysuj duży talerz, będzie to nasza planeta, Wyklej na niej to co wytniesz z gazety, mogą to być zwierzęta, ludzie, kwiaty, drzewa. Plakat możesz robić przez cały tydzień do piątku..
6. Wytnij elementy motylka, pokoloruj go według pomysłu i posklejaj.
żródło (Pinterest)
7. Odpowiedz „Gdzie mieszkają owady” , które to są ich domki?”
Gimnastyka buzi i języka ?

(bliżej przedszkola)
21.04.20 WTOREK
1. Gimnastyka przy piosence, ćwiczenie prawej i lewej strony ciała https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
2. Wysłuchajcie wiersza „Nasza planeta’’ Bożeny Formy
Nasza planeta |
Autor: Bożena Forma |
Kochamy naszą planetę przecież na niej mieszkamy, chcemy by była piękna dlatego o nią dbamy.Nie zaśmiecamy lasów w nich żyją ptaki, zwierzęta, to nasi przyjaciele każdy z nas o tym pamięta.Chcemy mieś czystą wodę w jeziorach i oceanach, chcemy by słońce świeciło na czystym niebie dla nas. |
Porozmawiajcie z dorosłymi na temat wiersza – Na jakiej planecie chcą żyć ludzie? ćwiczenie uważnego słuchania.
3. Zabawa z kartą pracy – ćwiczenie mięśni ręki, logicznego myślenia. Doprowadź ogryzek do pojemnika.
źródło (Pinterest)
4. Posłuchajcie piosenki – Ziemia to wyspa zielona. Odpowiedzcie na pytania – jaka powinna być zielona planeta?
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
5. Praca z kartą pracy policzcie ile jest kwiatów, namalujcie odpowiednią ilość kropek i napiszcie właściwą cyfrę. Pokolorujcie tylko 5 kwiatów.
6. Narysuj linie po śladzie, zapamiętaj kolory pojemników, do których umieszczasz odpady.
Zabawy paluszkowe ?
SROCZKA
Sroczka kaszkę warzyła.
Dzieci swoje karmiła.
Temu dała na łyżeczce.
Temu dała na miseczce.
Temu dała na spodeczku.
Temu dała w garnuszeczku.
A dla tego? Nic nie miała!
Po główce go pogłaskała.
Frrr! i po więcej poleciała.
W trakcie tej zabawy po kolei łapiemy za paluszki dziecka, przy kciuku nasza dłoń, imitując sroczkę odfruwa.
IDZIE RAK
Idzie rak nieborak.
Czasem naprzód, czasem wspak.
Idzie rak, nieborak.
Gdy uszczypnie – będzie znak.
Wędrujemy palcami bo ciele dziecka, przy ostatnim wersie delikatnie „podszczypujemy” bądź łaskoczemy.
RODZINA
Ten duży – to dziadziuś.
A obok – babunia.
Ten w środku – to tatuś.
A przy nim – mamunia.
A to jest – dziecinka mała.
A to – moja rączka cała!
Łapiemy po kolei paluszki dziecka, rozpoczynając od kciuka.
MAŁE RĄCZKI
Małe rączki sobie klaszczą,
Czasem także się pogłaszczą.
I w kolanka zastukają.
No i dzieciom pomachają.
Klaszczemy, głaszczemy, stukamy i machamy.
ZESZYT
Zeszyt otwieramy,
Długopis bierzemy,
I piszemy: A jak arbuz,
B jak balon,
C jak cebula…
Złożone razem dłonie naśladują zeszyt, rozkładamy je, palec jest długopisem i piszemy w dłoniach dziecka po kolei wszystkie literki.
GRA
To jest taka gra,
Rób dokładnie to, co ja.
Wszystko dobrze powtórzyłeś,
Na oklaski zasłużyłeś!
Zabawa w lustro, jedna osoba pokazuje różne gesty, reszta stara się dokładnie powtórzyć.
22.04.2020
ŚRODA
1.Wykonujcie wymyślone ruchy, obrazując piosenkę: Tańcowały dwa Michały
https://www.youtube.com/watch?v=CQ9hYYnU-sY
2. Zabawa z kartą pracy z literką P. Wyszukajcie i otoczcie czerwonym kółkiem wszystkie literki p. Ćwiczcie pisanie po śladzie.

3. Obejrzyjcie ilustrację: czysty i brudny las, na którym obrazku zachowanie jest złe.

4. Zabawa z kartą pracy. Pokoloruj i opowiedz co przedstawia obrazek – ćwiczenie mięśni ręki, logicznego, kreatywnego myślenia.
Nagroda dla was ? Wytnijcie i przyklejcie na kartę pracy

Materiały (Pinterest)
Wykonaj dodawanie. W puste kółeczka wpisz cyfry od 1 do 10. Miłej pracy ?

Materiały na czas zawieszenia zajęć (Pinterest)
23.04.20
CZWARTEK
1. Zabawa taneczna z naśladowaniem ruchów.
Rób dokładnie to, co ja.
Skacz do góry – hopsasa!
Dookoła obróć się,
klaśnij głośno w dłonie swe.
Tupnij nogą – tup! tup! tup!
Śmieszną minę do mnie zrób
i swą buzię pokaż mi.
Teraz wchodzisz ty!
2. Ćwiczenia logopedyczne – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

Żabki stroją miny, wykonują ćwiczenia warg, języka, policzków oraz ćwiczenia oddechowe. Przyłącz się do zabawy!
Zagraj:
w tradycyjną grę karcianą „Piotruś” z zastosowaniem klasycznych zasad gry.
w grę „Memory” i ćwicz swoją pamięć. Szukaj par takich samych żabek i wykonuj ćwiczenia buzi i języka.
Karty do wydrukowania na grubszym papierze (np. bloku technicznym)
3. Opowiadanie historyjki skąd płynie woda https://www.youtube.com/watch?v=WYIGCgYpFRE
4. Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz” – rozwijanie logicznego myślenia.
Zimą są z nami bociany i jaskółki (fałsz – przysiady)
Na zimę przylatują gile i jemiołuszki (prawda – podskoki)
Słowo wrona ma 6 głosek (fałsz – przysiady)
Sikorki mają żółto upierzony brzuszek (prawda -podskoki)
Dwa gile + 2 jaskółki = 11 ptaków (fałsz – przysiady)
Przysmakiem bociana jest słoninka (fałsz przysiady)
5. Zabawa plastyczna „Życie w wodzie”. Rysowanie i wyklejanie na dużej kartce wody i jej mieszkańców– rozwijanie twórczości i kreatywności dzieci, doskonalenie pamięci, małej motoryki (materiały plastyczne takie jak dostępne w domu)
przykładowa praca:

Materiały (Pinterest)
6. Obejrzyjcie filmik edukacyjny o wodzie ? https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8
miłego oglądania
Rysuj po śladzie

Materiały na czas zawieszenia zajęć (pinterest)
24.04.20
PIĄTEK
1. Poskaczcie i poruszajcie się przy muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc
2. Zabawa z kartą pracy, rysowanie szlaczków – ćwiczenie rozwijanie dłoni i doskonalenie małej motoryki.
3. Opowiadanie historyjki obrazkowej „Jak dbamy o zieleń” – doskonalenie kreatywnego, twórczego myślenia, płynnej wypowiedzi. Obejrzyjcie ilustracje i opowiedzcie jak można dbać o zieleń?

4. Zabawa z kartą pracy kolorowanie według kodu do wyboru.
1,
2.

Materiały (Pinterest)
5. Wyklej drzewko za pomocą plasteliny, ciastoliny lub kolorowego papieru do wyboru – doskonalenie zdolności manualnych, logicznego myślenia.

Miłej pracy ?
6. Zabawa naśladowcza do muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M
W nagrodę za piękną pracę bajeczka ? https://www.youtube.com/watch?v=BuUgIQFhcPM