Wtorek 21.04.2020
Temat: Jak długo będzie bić zielone serce?
1. Obejrzyj film edukacyjny pt. „Jak dbać o naszą planetę”, a następnie powiedz co możemy zrobić , aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?
https://www.youtube.com/watch?v=msyPppuj8yg
2. Wprowadzenie znaku matematycznego „+”
-Jak wygląda znak „+”?
-Co przypomina znak „+”?
-Wyjaśnienie znaczenia nowo poznanego znaku oraz sposobu odczytywania. ( Wyraz „i” zastępujemy znakiem”+”)
3. „Sadzimy las”- zabawa matematyczna.
Rodzic mówi , że dobrym sposobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla( wszystkie zanieczyszczenia , dymy, spaliny), a wydalają z siebie tlen, który jest ludziom niezbędny do życia.
– Potrzebne będą cyfry oraz znaki „+” i „=”(mogą być napisane przez rodzica i wycięte lub wydrukowane) oraz kartka a4.
– Dziecko ma na kartce podpisać zadanie za pomocą cyfr i znaków
W lesie zasadzono 5 sosen i 3 świerki. Ile razem zasadzono drzew?
(5+3=8)
W parku koło przedszkola zasadzono 4 dęby i 4 kasztanowce. Ile
razem zasadzono drzew?
(4+4=8)
Na skwerze obok kościoła zasadzono 2 lipy i 6 klonów. Ile razem
zasadzono drzew?
(2+6=8)
4. „Zrób tyle ile”- zabawa ruchowa. Dziecko biega, maszeruje, podskakuje
przy ,muzyce na przerwę rodzic wypowiada głośno proste działanie np. 2+1. Dziecko liczy na palcach a następnie wystukuje wynik, głośno licząc kolejne podskoki.
5.

6. „Duszki, duszki”- osłuchanie z piosenką Doroty Gellner.
Dziecko:
-Aktywne słuchanie piosenki – podczas słuchania dziecko siedzi wygodnie i wykonuje dowolne ruchy
-Realizuje rytm piosenki- klaszcze , tupie, wybija rytm obiema rękami
-Naśladuje ruchem czynności, które wykonują duszki