06.04.2020 PONIEDZIAŁEK
TEMAT TYGODNIA: Wiejskie podwórko
1. Wykonaj ćwiczenia na dobry początek dnia: https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
2.Wysłuchaj z uwagą wierszyka H. Łochockiej ,, Na wiejskim podwórku”, wymień zwierzątka, które zapamiętałeś i powiedz co o nich wiesz lub zapytaj dorosłych. Wymień nazwy dorosłych zwierząt i ich dzieci.
Na podwórku koło bramy Hanna Łochocka
Na podwórku koło bramy wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Lecz tymczasem dziatek czwórka już wymknęła się z podwórka i na łączce sobie hasa w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko, a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek, biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody hałaśliwy kundel młody i ogonem raźnie machał, poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko, oj, umyka jagniątko,
oj, umyka źrebaczek, a na końcu prosiaczek.
3. Obejrzyj ilustrację: Wiejskie podwórko i opowiedz co na niej widzisz. Policz ile jest świnek, owieczek i krówek.
żródło: Pinterest
4. Wysłuchaj z zamkniętymi oczami nagrania odgłosów zwierząt wiejskich i postaraj się odgadnąć ich nazwy. W nagrodę możesz obejrzeć filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
5. Wykonaj „Gimnastykę buzi i języka”- mrucz na wydechu, masuj twarz wydając odpowiednie dźwięki, nabieraj powietrza i staraj się jak najdłużej wypowiadać „mu” naśladując krówkę. Dotykaj czubkiem języka do podniebienia naśladując odgłos stukania końskich kopyt.
Wesołej zabawy ?
6. Wytnij zwierzęta, dopasuj ich kształt do pustych konturów na obrazku. Przedstaw odgłosy wszystkich zwierząt. ?
(pinterest)
07.04.2020
WTOREK
1. Wykonaj ćwiczenia według wskówek. https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
2. Wysłuchaj zagadek, jeśli znasz nazwę zwierzątka, wymień ją. Narysuj jedno z wybranych zwierzątek.
Odgadnijcie zagadkę: Co to za miejsce?
Różne zwierzęta tam bywają
pewnie wszystkie się znają,
chodzą, brykają i skaczą,
muczą, gęgają i gdaczą.
Każde z nich domek swój ma
pan gospodarz o nich dba.
(wiejskie gospodarstwo)
Kiedy pędzę, galopuję,
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz,
miejsce na mym grzbiecie masz.
(koń)
Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka.
(krowy)
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają
(świnki)
Dość nerwowe jestem zwierzę,
jeśli na łące nie leżę.
Walczę z toreadorami,
a ciosy zadaję rogami.
(byk)
Nie na polu, nie pod miedzą,
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają.
(owce)
Dumny bardzo jest z ogona,
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku,
rankiem pieje „Kukuryku!”.
(kogut)
Nie czuj przy niej żadnej trwogi,
choć kopyta ma i rogi.
Jej braciszka dobrze znasz,
to Matołek słynny nasz.
(koza)
Siedzi na grzędzie w kurniku
i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba,
gdy dasz ziarno, jajo da.
(kura)
3. Nazwij zwierzęta i ich młode, podziel nazwy zwierząt na sylaby.
4. Wytnij kwadraciki i doklej je w odpowiednie miejsca, jakie to zwierzęta?
5. Zabawa logopedyczna – naśladuj dźwięki zwierząt wiejskich. https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl
6. Zabawa ruchowa ze śpiewem: ,, Głowa, ramiona, kolana……” – naśladuj czynności. https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E
7. Połącz poszczególne produkty z odpowiednim zwierzęciem i pokoloruj obrazek ?
(pzedszkolankowo.pl)
08.04.2020
ŚRODA
1. Gimnastyka poranna – Wykonajcie prawidłowo ćwiczenia.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&list=PLKDydev0pAoUMs2X36p-M5PjgVsKd5LTr&index=13
2. Gimnastyka języka. Wykonajcie prawidłowo ćwiczenia, które usprawnią aparat mowy.
-
„Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.
-
Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.
-
Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.
-
Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.
-
Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.
-
Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.
-
Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięt
-
Teraz powtarzajcie po kolei: ma, mo, mu, ko, pi, tu, la, lo, lu.
3. Słuchajcie z uwagą wiersza:-”Jajko” J. Brzechwa Wykorzystaj zapamiętane informacje w rozmowie z dorosłymi:
https://www.youtube.com/watch?v=Q08kLBY7dpY
Jajko
Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błada, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?
Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.
Kura prosi serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże.”
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.
Kura do niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.
Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę.”
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.
Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę.”
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni.”
Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.
Jak zachowywało się jajko?
Dlaczego jajko uciekało od kury?
Jak jajko reagowało na uwagi dorosłego?
Jakich słów można użyć, aby opisać zachowanie jajka?
Jak zachowywała się kura?
Co się stało z jajkiem?
źródło: Wikipedia
5. Wykonajcie kartę pracy, wodząc ołówkiem po śladzie.
żródło (Pinterest)
6. Wykonajcie pracę plastyczną – wykorzystując dostępne materiały. Wyklejcie model jajka.
7. Wytnij kostkę. Zagnij na liniach przerywanych i sklej tak, aby wyszła kostka do gry. Wyrzuć kostką zwierzę i pokaż jakie oddaje odgłosy i jak się porusza wylosowane zwierzę. Miłej zabawy ?
(Pinterest)
Materiały na czas zawieszenia zajęć
(Pinterest)
Materiały na czas zawieszenia zajęć
(Pinterest)
Materiały na czas zawieszenia zajęć
(Pinterest)
Materiały na czas zawieszenia zajęć
(Pinterest)
Materiały na czas zawieszenia zajęć
(Pinterest)
Materiały na czas zawieszenia zajęć
(Pinterest)
09.04.20
CZWARTEK
1. Zabawa naśladowcza: naśladuj dźwięki, które wydaje kura w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
2. Zabawa plastyczna – ,,Wesoły piesek,, Wykonaj według wzoru model pieska. Nazwij go, opowiedz co o nim wiesz, gdzie mieszaka i co je?
Do wykonania pieska przyda się stara gazeta, czarno-biała, nożyczki, klej i kawałki czarnego kartonu,
jeśli go brak to można pomalowac białą kartkę na czarno.
źródło (Pinterest)
3. Wykonajcie ćwiczenia manualne, ćwiczenia z literką Z, Z, wodzenie po śladzie ołówkiem, Powiedzcie jaką literę w wyrazie ziarenko słyszymy na początku, na końcu i w środku. Podzielcie wyraz ziarenko na sylaby.
4. Wykonaj zadanie według wskazówek.
5. Opowiedz co wiesz o tym skąd się bierze chleb – inwencja twórcza dzieci.
W nagrodę możesz obejrzeć bajeczkę. https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
6. Policz chlebki na obrazku i pokoloruj tylko 2 sztukI, obok dorysuj tyle aby razem było wszystkich 6.
źródło (pinterest) udanej zabawy ?
7. Wesołe wygibasy. Ćwiczymy równowagę i prawidłową postawę ciała. Poruszaj się do rytmu z rodziną https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
10.04020
PIĄTEK
1. Zabawa ruchowa do piosenki – pokazuj tak jak na filmiku. DJ Miki – Noga lewa, noga prawa
https://www.youtube.com/watch?v=f1tcviABzX8
2. Wykonaj zadanie plastyczne według wzoru, będą ci potrzebne: talerzyk papierowy, jeśli go nie masz wystarczy wycięte koło z kartonu,
kartoniki-łatki pomalowane na czarno lub brązowo, czarny flamaster, różowa kredka, klej, nożyczki. Do pracy ?
3. Połóż się wygodnie na kanapie lub dywanie, słuchając muzyki wyobraź sobie wiejskie podwórko i zwierzątka, które tam żyją.
https://www.youtube.com/watch?v=nsQ2v3uvIlk
4. Wspólnie z kimś dorosłym postaraj się wykreślić słowa, nazwy zwierząt, które widzisz na obrazkach.
5. Narysuj ołówkiem po kropeczkach, jeśli chcesz możesz pokolorować ilustrację.
źródło (Pinterest)
Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych
Zabawa matematyczno – słuchowa zwierzęta. Nazwij zwierzęta. Podziel ich nazwy na sylab. W pustych ramkach narysuj tyle kresek, ile sylab słyszysz w każdej nazwie (źródło nowa era)