PIĄTEK 17.04.2020
Witam Was w piątek drogie Biedroneczki!
Temat dnia: Robimy ciasteczka.
Oczywiście najpierw coś na dobry początek. Śniadanko zjedzone? Zęby umyte? Pokój przewietrzony?
1. To zaczynamy!!! https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM
2. „Abecadło o chlebie” – nauka wiersza na pamięć. R. recytuje rytmicznie słowa, a dziecko powtarza je jak echo. Utrwalenie słów następuje przez: rytmiczne powtarzanie szeptem, rytmiczne powtarzanie głośno, dopowiadanie drugiej części frazy, recytowanie wysoko, nisko, recytowanie przez rodzica, recytowanie przez dziecko.
Abecadło o chlebie- Władysław Bełza
ABC
Chleba chcę,
Lecz i wiedzieć mi się godzi,
Z czego też to chleb się rodzi?
DEF
Naprzód siew: Rolnik orze ziemię czarną
I pod skibę rzuca ziarno.
HKJ
Ziarno w lot Zakiełkuje w ziemi łonie,
I kłos buja na zagonie.
Ł i L
Gdy już cel
Osiągnięty gospodarza,
Zboże wiozą do młynarza.
MNO
Każde źdźbło, za obrotem kół, kamienia,
W białą mąkę się zamienia.
PQS
To już kres! Z młyna piekarz mąkę bierze
I na zacier rzuca w dzieże.
RTU
I co tchu W piec ogromny wkłada ciasto,
By chleb miały wieś i miasto.
WXZ
I chleb wnet! Patrzcie, ile rąk potrzeba,
Aby mieć kawałek chleba.
Rozmowa dotycząca treści wiersza: Kto przyczynia się do tego, że mamy chleb?; Jak nazywają się te zawody?; Gdzie kupujemy chleb?
3. Zabawa słowna „Przeciwieństwa”- utrwalanie znajomości pojęć przeciwstawnych. R. czyta poniższe wyrazy , zadaniem dziecka jest powiedzenie wyrazu przeciwstawnego; Np. Ciężki- lekki
Stary-
Gruby-
Mały-
Ciepły-
Mokry
Gładki
Biały-
Szorstki-
Głośny-
Itd.
4. „We młynie – dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna. Wspólne oglądanie ilustracji i omawianie wyglądu młyna dawniej i dziś.

gazeta.pl

pixabay.com.

gazeta.wrocław.pl
5. Zabawa matematyczna „Policz i wklej”.
6. „Zdrowe ciastka” – zajęcia kulinarne.
Oto przepis:
I tak pracowicie kończymy ten tydzień.
Życzę Wam Kochani pogodnego weekendu, dziękuję za zdjęcia, które przysyłacie-widzę jak się staracie na 6-stkę.
Pozdrawiam i ściskam Was mocno!
Dla przypomnienia:
W minionym tygodniu rozmawialiśmy na temat pracy rolnika i jaka jest dla nas ważna. Omawialiśmy jego obowiązki w gospodarstwie wynikające z pory roku. Poznawaliśmy niektóre maszyny rolnicze. Dowiedzieliśmy się, jak powstaje cukier oraz chleb. Uczyliśmy się rozróżniać wybrane produkty pochodzenia zbożowego (kasze i płatki), a także wybrane rodzaje pieczywa. Na koniec wspólnie piekliśmy zdrowe zbożowe ciasteczka. Ćwiczyliśmy przeliczanie elementów w zakresie 8 oraz przypomnieliśmy sobie poznane dotychczas litery.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Wspólne przygotowanie i pieczenie chleba.
Zabawy w dokładanie elementów tak, by było ich 8, i odkładanie elementów tak, by zostało ich 8.
Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek i w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
Czytanie książek – opowiadań i wierszy, w szczególności o tematyce kosmosu, planet, podróży kosmicznych.