CZWARTEK 16.04.2020
Słoneczne dzień dobry Biedroneczki!
Witam Was we czwartek.
Czy zaglądaliście do kącika Pani Ani? Przygotowała dla was mnóstwo ciekawostek z j. angielskiego i ćwiczeń logopedycznych. Codziennie zaprasza Was do nowych, ciekawych zabaw. Kto jeszcze nie zaglądał, to podaję adres :
KĄCIK J. ANGIELSKIEGO http://38mp.czest.pl/kacik-j-angielskiego/
KĄCIK LOGOPEDY http://38mp.czest.pl/dla-rodzicow/kacik-logopedy/
Wczoraj mówiliśmy o tym, skąd mamy cukier, a dziś dowiecie się, jak to z chlebkiem było.
Temat: Jak powstaje chleb.
1. Ale na początek troszkę się rozruszamy! Gotowi?? Stajemy w rozkroku i pokazujemy: https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E&t=59s
2. Posłuchajcie opowiadania o przygodzie misia Uszatka i Ani pt.: Żyto i chleb , które napisał Czesław Janczarski
Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.– Spójrz powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.– Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chleb. Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.” Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty. – Siadajcie zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku.
– Co jest w tym worku? – zapytał miś. – Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek.
Uszatek znów się zdziwił. Przecież chlebek robi się z mąki, a nie ze „złocistych ziarenek.”Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał: „Jak naprawdę jest z tym chlebem! Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy ze złocistych ziarenek, czy też z zielonej trawy?”Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?”Aby upiec chleb, potrzebna jest ciężka praca wielu ludzi, chleb należy szanować.
Popatrz na ilustrację i opowiedz misiowi jak powstaje chleb.

zanotowane.pl
3. Przeczytaj i dokończ zdania:
Rolnik sieje …… .
Młynarz miele …. .
Piekarz piecze …. .
4. Wskaż Twoje ulubione pieczywo i przeczytaj nazwę.

freepik.pl
5. „Rysujemy litery” – zabawa grafomotoryczna. Weź tacę lub dużą kolorową kartkę , wysyp na nią troszkę mąki lub kaszy manny , rozprowadź ją równomiernie na całej powierzchni i postaraj się napisać wszystkie literki, które poznaliśmy dotychczas: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B, N, S, R, J

ztorbynauczucielki.pl
wieczorkiem możesz narysować co tylko wymyślisz 🙂
6. Zabawa „Dyktando matematyczne” – utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8. R. prosi dziecko, aby wykonało czynności dokładnie tak, jak wskazuje R.: Idziemy 8 kroków do przodu. Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 8 kroków do tyłu. Teraz 5 kroków w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewego kolana. Lewym kolanem dotykamy podłogi. Prawym łokciem dotykamy do lewego kolana. itp. W celu ułatwienia dzieci mogą założyć na lewą rękę frotkę.
7.„We młynie” – praca plastyczna metodą wysypywanki. Pomoce i przybory: kontur młyna wiatrowego, różne rodzaje kasz, klej. Dziecko samodzielnie komponuje pracę.

supercoloring.com.
Poproście mamusię, aby na jutro przygotowała następujące składniki : 1 szklanka płatków owsianych, 8 dag miękkiego masła, 1/3 szklanki cukru pudru, 1/2 szklanki mąki pszennej, 1/2 szklanki bakalii (rodzynki, posiekane orzechy, pestki słonecznika), 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej, 1/2 łyżeczki cynamonu, 3 łyżki mleka. Będzie WIELKA PRZYGODA KUCHENNA
To wszystko na dziś. Do jutra pa, paaa Biedroneczki