Środa 25.03.2020
Temat: W kwiaciarni
1. Praca z obrazkiem. Dzieci odpowiadają na pytania które znajdują się pod obrazkiem.
– Jak w środku wygląda kwiaciarnia? (meble, sprzęty, towar)
– Co można w kwiaciarni kupić?
– Czym zajmuje się osoba pracująca w kwiaciarni?
– Jak nazywa się osoba, która przygotowuje bukiety i kompozycje z kwiatów? (florystka)
– Jakie rodzaje kwiatów można zobaczyć w kwiaciarni? ( żywe, sztuczne, doniczkowe, cięte)
2. „Wiosenne improwizacja „ – korelacja muzyki z plastyką.
Dziecko siedzi na dywanie. Słucha muzyki instrumentalnej:
Cztery pory roku- Wiosna: https://www.youtube.com/watch?v=4Nyq_wSBa_Y
W trakcie słuchania utworu rysuje takie kształty , które najlepiej odzwierciedlają nastrój
utworu. Po zakończeniu nadaje tytuł swojej pracy. Rodzic podaje dziecku oryginalny tytuł.
3. „Jakie to kwiaty?” na odwrocie zdjęcia stokrotki rodzic rysuje linie dzielące obrazek na 8 części , dziecko ma za zadanie przyjrzeć się kartce, zapamiętać, jak ma wyglądać ilustracja i pociąć ją na części zgodnie z narysowanymi liniami , ponownie złożyć i nakleić na kartkę.
4. „Kwiaty rosną , kwiaty więdną”- dziecka biega na hasło: kwiaty rosną!- dziecko staje na palcach i wyciąga ręce jak najwyżej potrafi, na hasło : kwiaty więdną!- kuli się i przykuca.
5. Karta pracy