WTOREK
Dzisiaj kolejna porcja zabaw i zadań dla dzielnych tygrysków.
1. Zabawa muzyczna na dobry początek dnia:
2. Poranna gimnastyka? Obowiązkowo;) https://www.youtube.com/watch?v=gUY5ix_pMa0
3. Wysłuchanie opowiadania „O żółtym tulipanie” na podstawie ilustracji i opowiadania M. Rożyckiej:
Opowiem Ci historię o cebulce …
Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć cebulka została zakopana w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie martwiła. Jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet troszkę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry mały rożek, to znaczy kiełek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto- brązowo- białą kołderką. Spała długo, długo. Pewnego razu coś ją obudziło śnieg stopniał, robiło się coraz cieplej. Świeciło słonko a później spadł deszcz, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła od razu cała wyjść spod ziemi, ale wysunęła swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, aż ujrzał świat, zielenił się i wypuścił liście … A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy i zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek zaczerwienił się i rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan! Nastała naprawdę wiosna.
4. Rozmowa na temat treści opowiadania:
O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu? (o tulipanie)
Kto potrafi wskazać tę cebulkę?
Gdzie mieszkała ta cebulka? (w ziemi)
Kiedy została wsadzona do ziemi? (jesienią)
Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima? (zasnęła)
Jak długo spała? (do wiosny)
Kto go obudził? (słońce i deszcz)
5. Proszę o podanie dzieciom słów tj: cebulka,tulipan, wiosna, słońce. Dziecko dzieli wyrazy na sylaby./ oczywiście po kolei.;)
6.Na koniec proszę aby każde dziecko wykonało swojego ,,Tulipanka”, technika dowolna : rysowanie, malowanie, wydzieranie z gazet według własnej inwencji.
6.Zachęcam również to podejmowania różnorodnych ćwiczeń grafomotorycznych. Wystarczy taca, mąką lub bułka tarta. Dziecko z pomocą rodziców palcem wskazującym kreśli koła, zygzaki, znaki literpodobne