Moje Tygryski witam Was w kolejny poniedziałek.
Temat tygodnia ,,Poznajemy zawody”
Aby dobrze rozpocząć dzień, rozruszajmy się troszeczkę 😉
https://www.youtube.com/watch?v=ZcqmtMwPrzM
2. Zabawa ,, Kim jestem?” Posłuchajcie zagadek czytanych przez rodziców i przyjrzyjcie się ilustracją. Powiedźcie jaki zawód wykonuje dana osoba. Kim Wyc chcielibyście zostać w przyszłości?
3. Co robią różni ludzie?” – zabawa, masażyk Dziecko wykonuje na plecach siostry, brata, mamy, taty, ruchy zgodnie z tekstem wierszyka;
Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję (wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję (dowolne kreślenie palcami)
4. Zabawa ,,Ułóż według wzoru”. Przyjrzyjcie się obrazkom poniżej, podajcie nazwy zawodów wykonywanych przez te osoby, następnie nazwy podzielcie na sylaby.
5. Zabawa ,,Kto czego używa?” Na stole kładziemy przedmioty które znajdziemy w domu np: garnek, suszarka, farbki, koperty lub kartki pocztowe itp( według możliwości) zadaniem dydaktyczna dzieci jest podanie zawodu, który kojarzy mu się z danym rekwizytem : garnek-kucharz, suszarka-fryzjerka, farbki-malarz, karty pocztowe-listonosz itp.. Druga część zabawy: do worka, reklamówki wkładamy różne przedmioty zabawkowe np. grzebień, strzykawka, książkę, łyżkę drewnianą, klucz francuski lub śrubkę, okulary, pędzelek itp. Dziecko stara się odgadnąć za pomocą zmysłu dotyku co to za przedmiot, a następnie określa, w jakim zawodzie potrzebna jest ta rzecz. np grzebień – fryzjer; łyżka – kucharz; książka – nauczycielka,bibliotekarka ; klucz francuski – mechanik; okulary – optyk, okulista; – strzykawka – pielęgniarka, lekarz
6. Zabawa ,,Atrybuty” . W ramach utrwalenie innych zawodów, zapraszam do skorzystania z ćwiczeń :
7. Zabawy grafomotoryczne: