Kochane Tygryski bardzo się cieszę, że tak ładnie pracowaliście przez cały tydzień. Wiecie już co to jest łąka oraz jakie ma znaczenie dla środowiska, człowieka. Poznaliśmy zwierzęta oraz rośliny które możemy spotkać na łące. Czasami dorośli podpalają łąki – pamiętajcie o tym, że nie wolno podpalać łąk- ginie wtedy bardzo dużo zwierząt! Jako podsumowanie tematu zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku ,,Zagadkowa łąka”– można spróbować odgadywać zagadki https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg
Dzisiaj przyjrzymy się bliżej produktom ekologicznym i dowiemy się skąd się biorą.
Obejrzyjcie dokładnie wszystkie ilustracje. Co zauważyliście?
Jak myślicie , co te znaczki nam mówią, o czym informują?
2.Zapraszam do obejrzenia filmu pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”
Za chwilę obejrzycie film. Przed wami 2 zadania:
• Patrzcie uważnie i wypatrujcie takich znaczków.
Słuchajcie uważnie , co one oznaczają. Przekonamy się, czy wasze przypuszczenia były słuszne.
• Zaobserwujcie, skąd się biorą produkty, na które przykleja się takie znaczki.
https://www.youtube.com/watch?v=4VhGmy1zR1w
- Uogólnienie znaczenia symbolu – Rodzic pokazuje znaczek EKO
– Pożywienie dla ludzi jest robione z roślin albo zwierząt. Ważne jest , by te rośliny i zwierzęta były zdrowe- bo wtedy my będziemy zdrowi.
– Taki znaczek mają te produkty z roślin i zwierząt, które karmi się, najzdrowszym dla nich, naturalnym pokarmem. Naturalnym czyli takim, które nie ma, żadnych sztucznych, niezdrowych dodatków.
- Rozwiązanie zagadki:
Co to jest?
Jest pomarańczowa
i wiele witamin
w sobie chowa?
- Może zjedzmy coś? Na przykład produkt , który jest rozwiązaniem naszej zagadki. Marchewkę?
- Co musimy zrobić przed zjedzeniem marchewki?
Rodzic pokazuje planszę jak prawidłowo myć ręce i prosi dziecko aby najpierw pokazało po kolei wykonywane czynności. Dziecko myje ręce w łazience i częstuje się marchewką.
- Piramida żywienia- rekonstrukcja i analiza jej zawartości
Rodzic trzyma paski pociętej piramidy zdrowego żywienia – na każdym pasku przedstawione są produkty z różnych grup.
– Ułóż paski z produktami tak , aby powstał trójkąt.
– Jak myślisz , jakich produktów powinniśmy jeść najwięcej?
Dziecko wypowiada się na temat zestawu produktów na różnych paskach.
- Rozmowa podsumowująca
– Czego się dziś nauczyliśmy ?
Rodzic wskazuje znaczek a następnie piramidę
– Z tego wniosek jest logiczny , że wybieram produkt?……….
………. EKOLOGICZNY!!
- Nadawanie sobie Ekoimion
– Skoro jesteście tacy ekologiczni, to zmieńmy swoje imiona na Ekoimiona
– Ja mam na imię EKOANIA, a ty?
SERDECZNIE ZAPRASZAM RODZICÓW DO OBEJRZENIA WEBINARU
„Jak prowadzić dziecko ku zdrowiu?” Mateusz Puchowski
http://wsse11.home.pl/wys/2019_11_14/GIS%20-%20webinar%20-%20rodzice%2002.mp4
|