CZWARTEK
Dzisiaj rozpoczniemy od obejrzenia prezentacji
Na jej podstawie: nazywamy charakterystyczne wiosenne kwiaty: przebiśnieg, sasanka, krokus. Dzieci opowiadają jak wyglądają, jakie mają kolory wiosenne kwiaty. Przypominamy sobie również i utrwalamy pory roku: wiosna,lato,jesień ,zima.Dzieci powtarzają rytmicznie nazwy, klaszcząc i dzieląc wyrazy na sylaby.
Zabawa ,,Wiosenne kwiatki” Do tej zabawy potrzebować będziemy kilka nakrętek w 2 kolorach, ewentualnie kółka. Nakrętki pokazujemy dzieciom, ustalamy z nimi że dany kolor nakrętki do konkretny kwiat np żółte to żonkil, białe-przebiśnieg( według możliwości domowych). Dzieci sadzą kwiatki ( układają nakrętki jedna obok drugiej) max 10 nakrętek w jednym szeregu. Następnie nazywają kwiaty zgodnie z przyporządkowanym kolorem nakrętki. Kolejnym etapem zadania jest odwzorowanie ułożonego szeregu, poprzez klaskanie i tupanie np. żółte-klaśnięcie, biały-tupnięcie. Powodzenia.
Zabawa słowna ,,Kle, kle już do Polski wracać chce”. Nawiązując do prezentacji, zwracamy uwagę że wiosna to także czas powrotu ptaków do Polski. Dzieci powtarzają rymowankę, jednocześnie naśladując lot ptaków, powtarzamy cicho-głośno, ciszej,głośniej.
Dla osób posiadających drukarkę , proponuje wykonanie bociana;)
Na zakończenie zabawa muzyczna ? P.S Tygryski znają, więc nie powinno być problemu.