,,Kim zostanę gdy dorosnę?”
1. Poranna rytmika. ,,Dźwięki wysokie i niskie”
2. Masażyk „Co robią różni ludzie?” –zabawa ilustracyjna w parach lub w pociągu.Na plecach dziecka, potem rodzica wykonujemy ruchy odpowiednio do treści wierszyka.
Stolarz młotkiem stuka (stukanie jedną lub dwiema rękami zaciśniętymi w pięść)
Lekarz w plecy puka (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano („grabienie” palcami obu rąk w góry na dół)
Muzyk gra co rano (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję(wskazywanie na siebie)
Obrazek maluję(dowolne kreślenie palcami na plecach partnera)
3. Bajeczka ,,Nie wiem kim chce być?”
3. Kim w bajce chciała zostać królewna? Zastanówcie się teraz kim Wy chcielibyście zostać w przyszłości? Spróbujcie narysować siebie w przyszłości.
4. Zagadki ,,Kto to jest?” Teraz posłuchajcie uważnie zagadek i powiedźcie o kim mowa.
– Noszę biały czepek i biały fartuszek,
żebyś był zdrowy, czasem ukłuć muszę
(pielęgniarka)
– Ma biały fartuch- jak lekarz,
ale nie leczy- wypieka
(piekarz)
– Chodzi z dużą torbą
i z tego jest znany,
że nosi przekazy, listy, telegramy.
(listonosz)
– Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje,
bo ręką zatrzyma auta i tramwaje
(policjant)
– Igła, nici i nożyce
to jej dzielne pomocnice.
Najpierw kroi, potem zszywa,
czy już wiesz, jak się nazywa?
(krawcowa)
– Zrobi fryzurę, ładnie ostrzyże.
Czy już wiesz kto?
(fryzjer)
5. Zabawa grafomotoryczna.
6. Zabawa ruchowa „Rzeźbiarze”.
Dziecko lub rodzic będzie rzeźbiarzem, druga osoba- materiałem do formowania rzeźby. „Rzeźbiarze” nadają kształty swojej rzeźbie przez układanie w dowolny sposób tułowia, głowy i kończyn partnera. Potem następuje zmiana ról.
7. W ciągu dnia zatańczcie razem z rodzicami ,,Taniec połamaniec” i sprawdźcie jakimi jesteście tancerzami.