Dzisiaj przywitamy się piosenką 🙂
1. Bez ćwiczeń ruchowych się nie obejdzie 🙂
Teraz możemy kontynuować nasz temat tygodniowy 🙂
2. Co to za zwierzę?
Słuchaliście wczoraj odgłosów zwierząt wiejskich, ciekawe czy potraficie je naśladować. Jeden z rodziców mówi dziecku na ucho nazwę zwierzęcia, dziecko próbuje je przedstawić drugiemu rodzicowi ruchem lub dźwiękiem, zadaniem rodzica jest odgadnąć, o jakie zwierzę chodzi.
3. Jedziemy na wieś
Rodzic opowiada o dzieciach, które przyjechały z rodzicami odwiedzić dziadków mieszkających na wsi. Prezentuje historię, wykorzystując potrzebne sylwety zwierząt hodowlanych oraz maszyn rolniczych (w załączniku). Opowiada krótko o pracach w gospodarstwie wiejskim związanych z hodowlą zwierząt, uprawą zboża, ogrodnictwem, sadownictwem. Dzieci przyglądają się uważnie i kolejno opisują miejsce
– wieś, nazywają i charakteryzują prace gospodarskie, zwierzęta itp. Rodzic zadaje pytania:
– Czym zajmują się rolnicy?
– Czy ta praca jest trudniejsza od innych? Czym się różni?
– W jaki sposób należy opiekować się zwierzętami hodowlanymi?
– Na czym polega praca na polu?
– Na czym polega praca w sadzie?
4. Co nam dają zwierzęta?
Zobaczcie co nam dają zwierzęta, a następnie połączcie w pary odpowiednie obrazki.
5. Na koniec praca plastyczna dotycząca zwierząt wiejskich. Pod spodem kilka propozycji, z których możecie skorzystać, wybór pozostawiam Wam.

(wszystkie obrazki pochodzą z pinterest.com)
W obecnej sytuacji ważne jest to, jak radzimy sobie ze stresem. Pomocne mogą okazać się ćwiczenia oddechowe. Zachęcam do nich zarówno dzieci, jak i rodziców.