Dzień dobry Kochani 🙂 Mam nadzieję, że Wasz dzień jest równie miły, jak mój.
Przesyłam Wam mnóstwo uśmiechu 🙂
1. Kinezjologia edukacyjna Paula Dennisona
Ćwiczenia te, to między innymi tzw. ruchy naprzemienne, które mają na celu zintegrowanie pracy umysłu i ciała. Można wprowadzić je do swojej codziennej aktywności. Zachęcam gorąco wszystkie dzieciaki do wykonywania ich każdego dnia 🙂
2. Teraz czas na kilka zagadek. Ciekawe, czy zgadniecie, o jakie zwierzęta chodzi 🙂
- Jest królem,
lecz nie w koronie,
ma grzywę,
choć nie jest koniem (lew) - Każdego ZOO jest ozdobą.
Choć nie gra w orkiestrze
trąbę nosi z sobą (słoń) - Znasz jej wysokość?
W Afryce żyje i ma najdłuższą
na świecie szyję (żyrafa) - Biało – czarna, czarno – biała
jest sierść tego zwierza cała.
Choćby lało tak jak z cebra,
zawsze w paski jest … (zebra) - To zwierzę żyje nad Nilem,
a w paszczy zębów ma tyle,
że nawet, gdy leży grzecznie
liczyć je jest niebezpiecznie (krokodyl) - Jakieś zwierzę w trawie sssyczy,
pewnie szuka tam zdobyczy.
Skóra pokryta łuskami
z ciekawymi jest wzorkami (wąż) - Skacze, psoci i figluje,
z gałęzi na gałąź przeskakuje.
Kto figlarkę ową zna,
chętnie jej banana da (małpa)
3. Przedstawiam Wam małpę 🙂
Obejrzyjcie poniższe zdjęcia tego sympatycznego zwierzaka i zastanówcie się do kogo to zwierzę jest troszkę podobne 🙂
Tak, macie rację, małpy z powyższych zdjęć są troszkę podobne do ludzi, nazywane są „małpami człekokształtnymi”. Zwłaszcza ich łapy przypominają bardzo nasze dłonie. Policzycie, ile małpa ma palców? Tyle samo, co my?
Małpy bardzo lubią figle, posłuchajcie co wymyśliła jedna z nich 🙂
Aleksander Fredro „Małpa w kąpieli”
4. Jakim zwierzęciem jestem?
Zadaniem dzieci jest naśladowanie jakiegoś egzotycznego zwierzęcia, tak, aby rodzice odgadli, o jakiego zwierzaka chodzi. Można także zamienić się rolami 🙂
5. Zwisające liany – ćwiczenia oddechowe
Potrzebne będą: sznurki, nitki, tasiemki
Rodzic rozwiesza w różnych miejscach w domu – wyżej, niżej, między sprzętami – różnej długości i grubości nitki, tasiemki, sznurki. Dziecko jest figlarnym zwierzęciem z dżungli. Zwierzątko skacze, bawi się, ale na hasło: Liany się kołyszą! – zatrzymuje się i szuka najbliższych lian. Zaczyna się dmuchanie. Rodzic mówi: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha z coraz większą siłą. Natomiast na hasło: Zwierzątko bawi się! – dziecko przerywa dmuchanie i znowu bawi się, skacze. Na ponowne hasło: Liany się kołyszą leciutko – dziecko dmucha na najbliższe liany. Rodzic pomaga, pokazując, na które liany można dmuchać. Czasem może to wymagać np. położenia się na brzuchu, jeśli liany wiszą nisko, lub dmuchania do góry. Na hasło: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha mocniej.
6. Na koniec zadanie plastyczne 🙂
Widzicie tę uśmiechniętą małpkę poniżej? Ona bardzo chciałaby mieć jakiś kolor. Jeśli macie w domu kolorowy papier lub bibułę oraz klej proszę, abyście wykleili nią małpkę. Jeśli nie macie pokolorujcie obrazek kredkami 🙂
Życzę Wam dużo słoneczka. Korzystajcie z pięknej pogody 🙂