Środa 17.06

Środa 17.06 Środa 17.06

Witam wszystkich bardzo serdecznie 🙂

1. Troszkę ruchu na początek

2. Pośpiewajmy troszkę 🙂


3. Liczę, liczę i rachuję

Dzieci jadą pociągiem na wakacje. Ile dzieci jest w pociągu? Ile pociąg ma wagonów? Ile widzisz kół? Dzieci chyba śpiewają wakacyjną piosenkę, policz także nutki 🙂

Dzieci na ilustracji są bardzo radosne, jak myślisz, dlaczego? Powiedz rodzicowi 🙂

Środa 17.06

4. Wakacyjna wycieczka

Czas na zabawę słuchową. Spróbuj ilustrować ruchem treść krótkiej historii o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka, czytanej przez rodzica.

Na słowo miś – podskocz, jabłko – obróć się w koło z szeroko rozłożonymi rękami, gruszka – unieś ręce do góry. Gdy usłyszysz te wyrazy wydawaj z siebie dźwięki: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu).

„Wakacyjna wycieczka”
Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wycieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, podręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczysta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wyjęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).

5. Lody, lody dla ochłody 🙂

Czy jest coś pyszniejszego latem niż lody? No, może jeszcze gofry z bitą śmietaną i owocami 😀 Ale dzisiaj wykonajcie proszę lody nie takie do jedzenia, ale do oglądania 🙂

Potrzebne będą:

– puchnąca farba (przepis: https://www.youtube.com/watch?v=yIKlcjt9Bws)
– kartka rysunkowa/techniczna w kolorze białym (format A4)
– gruby pędzel
– trójkąt wycięty z brązowego papieru technicznego: mój miał wymiar 13x13x7 cm (będzie to nasz lodowy rożek)
– brązowy pisak/cienkopis
– linijka
– klej w sztyfcie

Instrukcja wykonania: http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/08/lody-malowane-farba-z-pianki-do-golenia.html

 

Miłej zabawy! 🙂

 

 

 

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści