Dziękujemy bardzo za wszystkie fantastyczne zdjęcia. Jesteśmy bardzo dumne z naszych pracowitych Pszczółek 🙂
1. Podnosimy pupy z kanapy i ruszamy się 🙂
2. Na pewno już świetnie potrafcie śpiewać piosenkę „Stary Donald”, więc do dzieła 🙂
3. Kodowanie
Wykonajcie proszę zadania na kartach pracy (nie trzeba robić wszystkich 🙂 ) zgodnie z podanym kodem.
KodowanieZwierzeta (źródło: www.przedszkouczek.pl)
4. Smutno czy wesoło?
Spróbujcie w parze z rodzicem naśladować odgłosy zwierząt ze zmianą nastroju. Postarajcie się odegrać scenki przedstawiające nastroje
i emocje zwierząt.
Dzieci, naśladując odgłosy zwierząt mają za zadanie nadać im barwy uczuć, tj. złości, radości, smutku, gniewu, szczęścia. Dzieci, starając się używać „języka zwierząt”, głosem i mimiką określają ich nastroje.
Jak myślicie, kiedy zwierzętom może być smutno, a kiedy odczuwają radość? Opowiedzcie o tym rodzicom. Zastanówcie się wspólnie, co należy zrobić, by zwierzętom nigdy nie było smutno z powodu nieodpowiednich zachowań ludzi.
5. Na koniec zadanie specjalne – hodowla roślin w domu
Przez weekend załóżcie proszę razem z rodzicami hodowlę np. fasoli, rzodkiewki lub jakiejkolwiek innej rośliny, którą akurat posiadacie
w domu. Może to być także cebula 🙂 Zasiejcie również rzeżuchę, którą będziecie mogli niebawem zajadać ze smakiem na pysznych kanapkach. Poniżej fotorelacja mojej hodowli i przy okazji instrukcja siania 🙂 Jak widać na zdjęciach nie mieliśmy w domu waty, która przydaje się, gdy chcemy zasiać rzeżuchę, ale na szczęście mam zapas płatków kosmetycznych, które również się świetnie sprawdzają 😉
Pamiętajcie, że do życia i wzrostu roślinek potrzebne jest odpowiednie podłoże, woda i światło. Dbajcie o swoje roślinki i obserwujcie je uważnie 🙂
Czekamy na zdjęcia Waszych hodowli 🙂
Przyjemnego weekendu!