Dzisiaj zamieńcie się w kotki
1. Usiądźcie na piętach i półóżcie ręce na ziemi, głowę oprzyjcie na rękach – „kotki śpią”. Rodzic kładzie naprzeciwko „kotka” miseczkę plastikową, w której wyobrażacie sobie, że jest mleczko. „Kotki” budzą się – wyciągają grzbiet w górę, miauczą i idą do misek z mlekiem, piją mleko, obchodzą miskę wokoło, następnie znów zasypiają – wracają do pozycji wyjściowej. „Kotki” powtarzają wszystko 3 razy.
2. Teraz poruszamy się troszkę szybciej, zaproście rodziców do wspólnych ćwiczeń
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
3. Buzię też trzeba poćwiczyć
„Skoczny języczek” – Rodzic opowiada i demonstruje poszczególne ćwiczenia, a dzieciaki powtarzają.
Języczek, kiedy nie śpi, nie chce siedzieć spokojnie. Ale tym razem zaczęła żuchwa – chciała, by zęby kłapały jak
najgłośniej (opuszczanie żuchwy i podnoszenie, zęby uderzają o siebie). Spodobało się to Języczkowi. On też
chciał skakać – z górnej wargi na dolną (przenoszenie języka z górnej wargi na dolną). A teraz na boki (przenoszenie
języka z prawego kącika ust do lewego, język nie opiera się na wardze). Potem z ząbka na ząbek
(dotykanie czubkiem języka każdego ząbka – najpierw na górze, potem na dole). Jeszcze mu mało podskoków
(uderzanie czubkiem języka o podniebienie górne). Na koniec – zjeżdżalnia (przesuwanie języka środkiem
podniebienia, od górnych zębów jak najdalej w kierunku gardła). Co to? Koniec zabawy? Zęby nie chcą go przepuścić?
Przeciśnie się jakoś! (przeciskanie języka między zbliżonymi zębami górnymi i dolnymi). Koniec – buzia
się zamyka (zakładanie wargi górnej na dolną, dolnej na górną). Odpocznij, Języczku… (uśmiech ze złączonymi wargami, odciąganie kącików ust)
4. „Byłem, jestem, będę” – Porozmawiajcie z rodzicami o tym, co już dzisiaj zrobiliście, co teraz robicie i co będziecie robić. Używajcie przy tym słów „byłem, jestem, będę” (np. Rano byłem/byłam w pokoju rodziców i ich obudziłem/am ) Następnie obejrzyjcie poniższe obrazki i powiedzcie, w której porze dnia się je wykonuje (rano, południe, wieczór).
(źródło: esero.kopernik.org.pl)
5. Poproście swoich rodziców, aby nauczyli Was grać w domino. Jeśli nie macie zestawu domino w domu, to nic nie szkodzi, poniżej link, w którym jest dostępne gotowe domino do wydrukowania (autorem domino jest Pani Monika , która prowadzi blog male-duze.pl domino pochodzi z wpisu http://www.male-duze.pl/2017/03/wiosenne-materiay-cz-3-dobble-domino.html)
https://drive.google.com/file/d/0B-Q82JUz-jm_TUlmcHNORDNKejg/view
Miłej zabawy!