Witam wszystkich bardzo serdecznie 🙂
1. Ćwiczenia ogólnorozwojowe
Nie może być inaczej – dzień zaczynamy od gimnastyki 🙂
2. Moja dłoń
Wysłuchajcie proszę wiersza czytanego przez rodzica pt. „Moja dłoń”. Rodzic pierwszy raz recytuje wiersz, unosząc po kolei wszystkie palce, o których mowa w tekście. Podczas kolejnej recytacji dziecko wskazuje swoje palce, najpierw jednej dłoni, potem drugiej, następnie jednocześnie obu dłoni. W następnej kolejności, w celu utrwalenia, rodzic pokazuje dowolny palec, a dziecko podaje jego nazwę.
„Moja dłoń”
Przy każdej ręce
Palców jest pięć.
Przelicz je wszystkie,
Jeśli masz chęć!
Pierwszy malutki,
Śmiesznie się zgina.
Patrząc na niego –
Śmieje się mina!
Drugi serdeczny,
Często się stroi.
Niczego w życiu
On się nie boi.
Trzeci środkowy,
Wysoki taki,
Niczym przy szosie,
Drogowe znaki.
Kolejny, czwarty
Też jest niezbędny.
Grozi – gdy trzeba,
Wskazuje błędy!
Piąty – zwą kciukiem.
Jest bardzo ważny!
Choć jego wygląd…
Niezbyt poważny.
Przy każdej ręce,
Palców jest pięć.
Przelicz je wszystkie,
Jeśli masz chęć!
3. Filip i list do przyjaciela
Wysłuchajcie krótkiego opowiadania i porozmawiajcie z rodzicami na jego temat.
Pytania do tekstu:
– W jaki sposób Filip skontaktował się z Kubą?
– Kiedy można powiedzieć, że ktoś jest prawdziwym przyjacielem?
– Czy możliwa jest przyjaźń na odległość? W jaki sposób należy ją pielęgnować?
4. Co to jest przyjaźń?
Posłuchajcie piosenki „Mam przyjaciela” i porozmawiajcie z rodzicem na temat tego, czym jest przyjaźń. Powiedzcie rodzicowi, kto jest Waszym przyjacielem. Może, to ktoś z naszej pszczółkowej grupy?
Tak przy okazji, jestem bardzo ciekawa, czy pamiętacie imiona wszystkich swoich kolegów i koleżanek z grupy? Spróbujcie powiedzieć rodzicowi.
Kinga, Aleksander, Nadia, Nikodem, Emil, Emilia, Tymon, Tomek, Karol, Amelia, Liliana, Leon, Mateusz, Aleksander, Nadia, Patryk, Marek, Jakub, Emilia, Marcel, Filip, Lena, Misza, Wojciech, Noemi.
5. Koperty z kwadratów
Będą potrzebne: kwadraty z papieru oraz klej
Spróbujcie stworzyć kopertę wg. poniższej instrukcji. Chętne dzieci mogą także namalować znaczek na kopercie i ją ozdobić.
6. „Podajmy sobie ręce”
Dzisiaj również śpiewamy naszą piosenkę 🙂
7. Jak dokładnie myć ręce
Małe przypomnienie dotyczące mycia rąk, choć jestem pewna, że świetnie sobie z tym radzicie 🙂
Do jutra! 🙂