30.04.2020 Czwartek

30.04.2020 Czwartek 30.04.2020 Czwartek

Witam Wszystkich bardzo serdecznie 🙂

1. Gimnastyka poranna– Zabawy ruchowe dla dzieci – naśladuj ruchy jakie wykonują postacie z piosenki „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy”.

2. „Wszystkie barwy tęczy” – praca plastyczna. Wycinanie wcześniej namalowanych łuków i naklejanie ich na niebieskie kartony, doklejanie, dorysowywanie, domalowywanie obiektów w kolorach występujących w tęczy. Dziecko samodzielnie, pod czujnym okiem rodzica, wycina z kartonu łuki tęczy, namalowane wcześniej. Przykleja je na kartony, które malowało palcami na różne odcienie niebieskiego. Rodzic przedstawia dziecku wiersz „Malowanie” jako inspirację do pracy.

załącznik nr 6

3. „Kotki” – opowiadanie ruchowe z czworakowaniem. Rodzic wyznacza w sali miejsce, które będzie domkiem kotków. Ustawia też koszyczek z „kłębkami wełny” (papierowymi kulkami). Na początku zabawy dziecko – kotek „śpi” w swoim domku zwinięty w kłębuszek. Na hasło prowadzącego: Kotek budzi się! – dziecko przeciąga się i robi koci grzbiet. Następnie na hasło: Kotek bawi się! – dziecko wybiera sobie „kłębek wełny” i toczy go głową, poruszając się na czworakach. „Kotki” mogą również toczyć kulki „łapką” lub leżąc na plecach, bawić się „kłębkami” i trzymać je nad sobą. Na hasło: Kotki do domu! – dziecko wraca w pozycji czworaczej, toczy „kłębki” w kierunku koszyka i odkłada je na miejsce. Następnie zwija się w kłębuszek w swoim domu.

4. Karta pracy – narysuj w kwadratowych polach tyle kolorów tęczy, ile wskazuje cyfra.

karta pracy nr 3

5. „Co tak pachnie?” – zagadki węchowe, uaktywnianie wielozmysłowego poznawania świata.

Rodzic delikatnie, ukradkiem rozpyla w powietrzu niewielką ilość perfum i pyta dziecko, czy w pokoju coś pachnie. Następnie zadaje dziecku kolejne pytania:

– Co to jest zapach?

– Czy wszystko pachnie?

– Jakie zapachy są miłe, a jakie niemiłe?

– Jakie są wasze ulubione zapachy?

Po skończonej rozmowie rodzic otwiera opakowanie wybranej aromatycznej przyprawy kulinarnej (wanilia, cynamon, goździki, skórka pomarańczowa, majeranek), pozwala dziecku powąchać i prosi o odgadnięcie zapachu. Dziecko wącha kilka różnych przypraw i wypowiada się na ich temat, czy są to miłe zapachy, czy z czymś się kojarzą. Jeśli dziecku nie znudzi się wąchanie przypraw, można kontynuować zabawę, proponując wąchanie owoców i kwiatów. Na zakończenie można zaproponować dziecku zagadki węchowe. Rodzic wybiera trzy przyprawy lub owoce różniące się aromatem, przekłada je do nieprzezroczystych, czystych i bezwonnych naczyń i zaprasza dziecko do ich wąchania. Wygrywa ten, kto poprawnie odgadnie wszystkie trzy zapachy. Dla lepszej dramaturgii można dziecku zawiązać oczy.

6. Na koniec niespodzianka. Pewna żaba, była słaba. Wybrała się więc do doktora. Czy znacie ciąg dalszy tego wierszyka? Posłuchajcie wiersza o żabie i zgadnijcie, kto go dla Was czyta? 🙂

Pamiętajcie, że należy myć często ręce, nosić maseczki na dworze, a przede wszystkim zawsze zachowywać umiar, czy w zdrowiu, czy w chorobie, żeby nie stało się z nami jak z tą żabą, o której wam czytałam. Zapraszamy też do lektury innych starych wierszyków dla dzieci. Wesoła zabawa gwarantowana! 🙂

 

Życzę wszystkim udanej majówki 🙂

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści