Dzień Dobry Moi Mili 🙂
1. Gimnastyka poranna przy piosence – Zabawy ruchowe dla dzieci – poćwiczcie tak w piosence Spoko loko Chu Chu Ua po polsku 🙂
2. Jak powstaje tęcza – obejrzyjcie prezentację.
3. „Tęczowa kraina” – malowanie techniką „w mokrym kleju”, rozmywanie się kolorów na granicy łączenia, powstanie kolorów pochodnych.
Rodzic pokazuje dziecku fotografie z widocznymi łukami tęczy. Przypomina kolory, z jakich się składa tęcza, oraz charakterystyczny kształt łuku. Dziecko siedzi przy stole, przed nim leży karton z bloku technicznego (o znacznie podwyższonej gramaturze) z uprzednio nałożoną przez nauczyciela warstwą płynnego kleju – gumy arabskiej. Rodzic prosi dziecko o namalowanie łuku tęczy. W trakcie pracy dziecko słucha piosenki „Tęcza nad łąką”, chętni śpiewają. Rodzic zwraca uwagę malującego na zjawisko łączenia się kolorów, zlewania się farb. Zapewnia dziecko, że jest to efekt zamierzony i oczekiwany. Wspólnie próbują nazywać nowo powstałe barwy.
4. „Jaki to kolor?” – zagadki tekstowe.
5. „Tęczowy taniec” – improwizacja ruchowa.
Rodzic daje dziecku wstążkę wyciętą z bibuły. Dziecko swobodnie porusza się przy muzyce. Stara się oddać ruchem nastrój utworu, jego dynamikę i tempo.
https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c
6.„Coś w kolorze…” – wyszukiwanie w domu przedmiotów w danym kolorze.
Rodzic prosi, by dziecko odszukało w domu przedmioty w danym kolorze i ustawiło się przy nich.