Witam 🙂
Moje drogie Dzieci dzisiaj porozmawiamy o bardzo pięknym owadzie, który mieszka na łące 🙂 Musicie jednak wiedzieć, że ten owad był kiedyś bardzo brzydki a przez to nieszczęśliwy. Jednak w jego życiu wydarzyło się coś niesamowitego, coś co sprawiło, że stał się on najpiękniejszym owadem 🙂 Czy chcecie poznać naszego bohatera oraz jego niezwykłą przygodę? W takim razie zapraszam na zajęcia 🙂
1. Ćwiczenia z pszczółką Mają – poranna gimnastyka.
2. Pierwszy motylek – praca z wierszem.
Pierwszy motylek
Władysław Broniewski
Pierwszy motylek wzleciał nad łąką,
W locie radośnie witał się z słonkiem,
W górze zabłądził w chmurkę i w mgiełkę,
Sfrunął, trzepocząc białym skrzydełkiem.
A gdy już dosyć miał tej gonitwy,
Pytał się kwiatów, kiedy rozkwitły.
Pytał się dzieci, kiedy podrosły.
Tak mu upłynął pierwszy dzień wiosny.
Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:
O kim była mowa w wierszu?;
Co robił pierwszy wiosenny motylek?;
Jak wyglądają motyle?;
Co one robią zimą?
Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające piękne kolorowe motyle i opowiada krótko o ich cyklu rozwojowym.
Zdjęcia motyli – załącznik
Źródło: https://www.focus.pl/artykul/9-zaskakujcych-cech-motyli
https://wyborcza.pl/1,75400,16254977,Slodziak_tygodnia___motyl_monarcha__Naukowcy_wlasnie.html
https://domzogrodem.eu/motyle.html
ttps://www.swiatkwiatow.pl/poradnik-ogrodniczy/paz-krolowej–papilio-machaon-id702.html
Cykl życia motyla – w celu łatwiejszego przedstawienia skomplikowanego tematu zapraszam do obejrzenia filmu. Uwaga dzieci! Czas poznać niezwykłą przygodę naszego małego bohatera.
https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE
3. Na wiosennej łące – opowieść ruchowa.
Rodzic opowiada historię, zaś dzieci za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować treść opowiadania.
Na wiosennej łące
Emilia Raczek
Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące – kic, kic. Żabki pływają w jeziorze – kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian dostojnie kroczy: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu.
Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.
4. „Motyl” – praca plastyczna
Do wykonania pracy potrzebne będą: farby, pędzelek, kartka A4. W załączniku zamieszczam kontur motyla na którym będziemy pracować. Ponieważ motyl ma dwa jednakowe, symetryczne skrzydełka należy złożyć kartkę na pól wzdłuż przerywanej linii. Zaginamy. Rozkładamy kartkę. Następnie malujemy tylko połowę motyla farbami (staramy się, aby farby było dość dużo na kartce), składamy kartkę na pół – wzdłuż wcześniejszego załamania. Farba odbija się na drugim skrzydełku. W ten sposób powstaje idealny – symetryczny motyl. Udanej zabawy!
Załącznik – motyl kontur
5. „Lot trzmiela” – swobodna improwizacja ruchowa do muzyki . Rodzic daje dziecku pocięte paski bibuły. Dziecko swobodnie porusza się przy muzyce. Stara się dopasować ruch do charakteru utworu.
6. „Pszczółka” – karta pracy – potnij wzdłuż linii , a następnie ułóż puzzle.