Wtorek, 09.06.

Kot
Wtorek, 09.06. Wtorek, 09.06.

Witam Motylki w następnym dniu pracy w sieci. Dzisiaj porozmawiamy o kocie.

Na początek Maszeruj z krasnalami. Zabawa tutaj

https://www.youtube.com/watch?v=3_oZrVBfnhA&list=RDImATxf_8rSo&index=11

 Pobaw się w czasie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

W czasie zabawy wskazuj części ciała zabawa „Głowa, ramiona, kolana”  tutaj:

Słuchanie piosenki o właściwym  myciu rąk

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

Naśladuj odgłosy zwierząt karta tutaj: Gimnastyka buzi i jezyka

2.Czyje to ślady odgadnij Zagadka tutaj: Ślady – Tak to ślady kota

 3.Posłuchaj wiersza o kocie.

 „Kotek” (autor nieznany)

Cztery łapki, w nich pazurki.
Lubię zbiegać prosto z górki
Tulić, łasić się, przymilać
Po gałązkach też się wspinać
Piję mleczko bardzo zdrowe,
By wieść życie kolorowe.
Kto ja jestem? Bardzo proszę:
Kotek, takie imię noszę!

Rozmowa nt. treści wiersza:
– Co lubi robić kotek?
– Co to znaczy łasić się?
– Jakie znacie kocie zwyczaje?

3. Pobawcie się w zabawę  „Kotki się bawią”
Naśladujcie  koty. W czasie muzyki kotki się bawią – poruszają się na czworakach i popychają przed sobą piłeczkę wykonaną z gazety lub kartki piłkę. Możesz wykorzystać kłębek wełny. 

Muzyka tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=oFIcur948JY

4.Posłuchaj miauczenia kotka spróbuj tak samo zamiauczeć

https://www.youtube.com/watch?v=rmtSt10NJfA

5.Odgadnij zagadki.
– Co przysmakiem kotka jest, białe, pyszne, pewnie wiesz. (mleko)
– Kto przed kotem wciąż ucieka i postrachem jest człowieka. (mysz)
– Te kuleczki są wełniane i dla kotów są zwijane. (kłębki wełny)
– Tam wszedł kotek i mruga, podobno ładna z tego piosenka, niedługa. (płotek)
– Każdy zwierzak, także ja, swój zwierzęcy język ma. Piesek mówi hau, hau, hau, a koteczek…. (miau, miau, miau)

6.Gdzie jest kotek?” zabawa inspirowana dobrze nam znaną grą „Ciepło -zimno”.

Dziecko wychodzi, a mamusia w tym czasie chowa kotka. Gdy dziecko wraca do pokoju jego zadaniem jest odnaleźć ukrytego kota, Mamusia mu w tym pomaga – albo tak jak w oryginalne mówiąc „ciepło – zimno” lub wołając „miau – miau” głośno gdy dziecko jest blisko, a gdy się oddala ściszają głos.

7. Połącz kropki, a następnie pokoloruj kotka. Karta pracy tutaj: Kotek łączenie kropek

8. Zaśpiewaj piosenkę. Powinieneś ją znać z przedszkola

 „Kotek Puszek”
Kotek Puszek z czarną łatką
Dziś w przedszkolu był z Agatką,
A z kieszeni u fartuszka
Wyglądały małe uszka.

Nagle ruszył się fartuszek,
Na podłogę skoczył Puszek,
Teraz, kotku, będziesz z nami,
My już ciebie nie oddamy!

Jeśli nie pamiętasz muzyki. Pomogę Ci Link tuta:

 

9.Wykonaj kotka . Wytnij i doklej ogon. Karta tutaj:Wycinanka koty

Powodzenia pani Małgosia

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści