Środa, 17.06.

W krainie muzyki
Środa, 17.06. Środa, 17.06.
Dzisiaj zapraszam Was do krainy muzyki, Aby otworzyć i wejść do każdego domu należy mieć klucz.

Muzyka również otwierana jest kluczem. Zobaczie jak wygląda taki klucz. Klucz tutaj: 

Środa, 17.06.

Środa, 17.06.

W krainie muzyki spotkamy nuty i inne znaki. Nuty to litery muzyczne,  W dalszej części zajęć poznamy tą krainę. 

  1. Na początek popatrzcie,  jak należy korzystać z toalety. Etykieta samodzielności Jak właściwie korzystać z toalety

Karta tutaj: Jestem samodzielny- etykieta toalety

2. Myjemy rączki, zapobiegamy wirusom:

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

3. Zapraszam do gimnastyki.

Klaszcz rytmicznie do piosenki. Mów rytmicznie z dziećmi tekst piosenki.  Piosenka tutaj:

 https://www.youtube.com/watch?v=a9oGVJEdkpo

4. W czasie słów „Dzień dobry” uderzaj  rękoma w kolana, podłogę, klaszcz w ręce i nad głową.

Następnie turlikaj się podywanie. Ćwiczenie możesz potórzyć. 

Dotykaj się następująco:   rączki witają się z nóżkami, dotyka swoje stopy, – paluszki spacerują dalej i spotykają kolanka, – po kolankach mamy brzuszek, głaszczemy i masujemy, – idą paluszki dalej i witają się z szyjką, kręcimy szyjką raz w jedną, raz w drugą stronę, – po szyi poznają paluszki buźkę, dotykają oczka, nos – liczą dziurki w nosie, dotykają brodę, – paluszki – wędrowniczki głaszczą włosy i spotykają uszy, liczą uszy. – poprawianie fryzury. 

5. „Robię to, co mówię” Poruszajcie się zgodnie z czytanym  przez rodzica wierszykiem


Zrób do przodu cztery kroki,

 I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

Ta zabawa nadal trwa.

 Teraz w lewo jeden krok,

Przysiad i do góry skok.

 Zrób do tyłu kroków trzy,

By koledze otrzeć łzy.

 Klaśnij w ręce razy pięć,

 Na klaskanie też masz chęć.

Teraz obróć się dokoła

 I hurraaa! Zawołaj

6. Opowiadanie o nutkach. Wysłuchaj opowiadania a następnie pomóż Jasiowi i Małgosi kolorować nutki.

Dawno, dawno temu , a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko, w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka i chłopiec.

Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś. Dzieci mieszkały w zaczarowanej krainie- tak im się przynajmniej wydawało.

W krainie tej wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki, a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy kluczy wiolinowych.

Dorośli w tej krainie całymi dniami grali na instrumentach i śpiewali, a dzieci całymi dniami słuchały muzyki i tańczyły. Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.

Pewnego dnia zerwał się bardzo silny witr, który porwał wszystkie tańczące nutki. W ciągu kilku minut zrobiło się smutno i cicho. Żaden instrument nie zagrał, nikt nie miał ochoty tańczyć i śpiewać. Wszyscy chodzili pochmurni, źli i smutni.

Małgosia i Jaś długo zastanawiali się, co zrobić, żeby muzyka wróciła do ich zaczarowanej krainy. Chodzili po okolicy, szukając nutek, które pomogłyby, wydobyć piękne dźwięki z instrumentów.. Nagle Jaś wpadł na pomysł, żeby sami je narysowali i pięknie pokolorowali.

 

Zadanie dla Ciebie

Pomóż Jasiowi i Małgosi kolorować nutki.  Wybierz kredki w radosnych kolorach i pokoloruj je Karta tutaj: grafomotoryka_-_nutki

7. Rymowanki z metronomem- Powtarzaj po mamusi tekst zgodnie z rytmem, który słyszysz. Można go dowolnie zmieniać raz szybciej raz wolniej.  Ten rytm wystukuje metronom. Możesz powtórzyć to trudne słowo. No to do dzieła!

https://www.musicca.com/pl/metronom

Idę, idę, stop!

Skaczę, skaczę, hop!

Płynę, płynę i nurkuję!

Tańczę, tańczę i wiruję

Kroki w przód robimy,

Dookoła się kręcimy

Tupią nogi hałasują

Teraz razem podskakują

Jeśli chcesz możesz jeszcze powiedzieć inną rymowanke z użyciem metronomu- może rymowankę Siała baba mak..

8. Dopasuj nutki i ich cienie Karta pracy tutaj: Cienie nutki

Powodzenia pani Małgosia

Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie informuje, że świadcząc usługi korzysta z technologii przechowującej i uzyskującej dostęp do informacji w urządzeniu końcowym użytkownika, w szczególności z wykorzystaniem plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie.zamknij
Przejdź do treści