Witam, w tym tygodniu będziemy mówić o pracy rolnika. Praca rolnika jest bardzo ciężka, gdyż wymaga wiele wysiłku aby hodować zwierzęta, uprawiać pole.
Na początek proponuję jednak abyście się troszeczkę rozruszali podczas porannej gimnastyki.
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
Proszę o wysłuchanie wiersza L. Wiszniewskiego pt. ,,Wspólna praca”
Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!
Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!
Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!
Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!
Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!
Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!
Porozmawiajmy z dzieckiem, czy rozumie wszystkie słowa zawarte w wierszu.
W razie potrzeby wyjaśniamy:, co to jest pług, ugór, orka, brona.
Rozmawiamy o czynnościach, jakie wykonuje rolnik, kto mu pomaga
Po co gospodarz orze, sieje ?
co może sadzić?
Zachęcam do śpiewania piosenki ,,Stary Donald farmę miał” https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
Zachęcam również do zbudowania z klocków zabudowań gospodarskich czyli: obory dla krówek, chlewika dla świnek czy też stajni dla koników. Osoby chętne mogą z pomocą rodziców wyciąć zwierzęta gospodarskie i je pomalować. W ten sposób powstanie wiejskie podwórko.
Gra memory do wycięcia dla chętnych ?
Życzę miłego dnia!