Drogie Lewki, zapraszam Was do muzycznych zabaw, tym razem w filharmonii – Bal u Pana Straussa
„Gra w kolory –żółty”–słuchanie fragmentu wiersza A. Rumińskiej
Żółte słoneczko, żółte kaczeńce nad rzeczką.
Żółte banany, żółte cytryny.
Żółta kaczuszka na stawie i żółty motylek w trawie.
I co jeszcze żółtego jest wokół ciebie, kolego?
Rodzic zadaje dzieciom pytania do treści wiersza:
- O jakim kolorze była mowa w wierszu?
- Co żółtego występowało w wierszu?
Z czym jeszcze kojarzy wam się kolor żółty? Poszukajcie w swoich domach przedmiotów w kolorze żółtym, policzcie ile ich znaleźliście.
Zabawa z elementem rzutu „Żółty parzy” Rodzic rzuca piłkę do dziecka, wypowiadając nazwy kolorów. Zadaniem dziecka złapanie piłki za każdym razem, oprócz koloru żółtego. Jeżeli dziecko złapie na kolor żółty lub nie złapie piłki na inny kolor niż żółty – oddaje fant. Na koniec zabawy dziecko musi wykupić swoje fanty, wykonując zadania, np. wykonać zadane ćwiczenie, śpiewając piosenkę, itp.
„Łapiemy promienie Słońca”–zabawa ruchowa. Rodzic porusza lusterkiem tak, by w pokoju pojawiały się odbite od nich promienie słoneczne tworzące tzn. „zajączki”. Zadaniem dzieci, jest łapanie „zajączków” –dotykanie miejsca na ścianie/dywanie gdzie pojawia się światełko.
Policzcie pszczółki i słoneczniki i powiedzcie czego jest więcej.
Piosenka na kolorowe lato – nauka piosenki. Zabawa przy piosence według pomysłu dziecka
Piosenka na kolorowe lato
sł. Agnieszka Galica
muz. Tadeusz Pabisiak
Przyszło do nas lato,
kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki,
co wy na to?
Będziemy po łące
biegać na bosaka,
razem z żabą zieloną
przez kałuże skakać.
Ref. Hej maluchy, hej dzieciaki,
co wy na to,
że będziemy się bawili całe lato?
Przyszło do nas lato,
pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką
zamek z piasku.
Będziemy motyle
gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek
ma biedronka.
Ref. Hej maluchy…
Podczas słuchania piosenki możecie poruszać rękami, głową, tułowiem w dowolny sposób. Po wysłuchaniu piosenki powiedzcie: O czym jest mowa w piosence?; O jakiej porze roku mówi piosenka?; Jakie zwierzęta są wymienione w piosence?; Co, według słów piosenki, dzieci będą robiły latem?.
Nauka słów pierwszej zwrotki i refrenu piosenki. Rodzic mówi tekst pierwszej zwrotki z zachowaniem odpowiedniego rytmu i tempa. Dzieci powtarzają: bardzo cicho, średnio głośno, głośno, dopowiadają ostatnie słowo frazy, mówią całość z jednoczesnym klaskaniem,
Zabawa grafomotoryczna „Słoneczko dla przyjaciela”.
Rodzic wypowiada rymowankę o słońcu, a dziecko w tym czasie rysuje je na kartce z bloku.
Najpierw jedno duże koło,
potem kreski rób dokoła.
Kreska duża, potem mała,
i promyków masa cała.
Jeszcze buzia uśmiechnięta
i śmiejące się oczęta.
Pokoloruj słoneczko żółtą kredką.
Miłej pracy!!!!