W piątek rano poćwiczmy z Pipi i myszką Minni
„Gdzie jest tęcza?” – wysłuchajcie opowiadania i odpowiedzcie na pytania:
http://nasze-bajki.pl/pl/przegladarka.aspx?bajka=868
Rodzic zadaje dzieciom pytania do treści opowiadania:
- Co Ewelinka zobaczyła na niebie?
- Gdzie była Ewelinka jak zobaczyła tęczę?
- Skąd wzięła się tęcza na niebie?
- Co Ewelinka chciała zrobić z tęczą?
- Czy Ewelince udało się wejść na tęcze?
- Jakie pomysły miała Ewelinka i jej mama co robi tęcza gdy nie ma jej na niebie?
- Jakie wy macie pomysły co mogło stać się z tęczą?
- Czy widzieliście kiedyś tęczę?
„Jak powstaje tęcza?” – obejrzyjcie filmik edukacyjny:
https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
„Nauka kolorów z tęczą” – tęcza dla dzieci malowana różdżką:
Pokolorujcie tęczę według wzoru.
„Tęczowe eksperymentowanie” – zabawy badawcze –rodzic zaprasza dzieci do przeprowadzenia dwóch doświadczeń, dzięki którym będą mogli zaobserwować różne tęcze. W trakcie wykonywania doświadczenia rodzic wyjaśnia dzieciom, że tęcza powstaje kiedy promienie słońca świecą przez kropelki wody.
- „Tęcza w powietrzu” – rodzic rozpyla wodę spryskiwaczem do kwiatów w miejsce padania promieni słonecznych. Dzieci uważnie obserwują i próbują odszukać tęcze.
- „Cukierkowa tęcza” – rodzic układa na rancie talerza cukierki „skittles” i wlewa na środek trochę mleka. Po chwili dzieci mogą obserwować „mleczną tęcze”. Oczywiście po skończeniu obserwacji dzieci mogą zjeść cukierki – cukierki będą brudziły palce.
„Tęcza” – wykonanie pracy plastycznej
- Kładziemy chmurki na szerokość pasków – tak by paski kończyły się w połowie chmurek.
- Układamy paseczki zgodnie z kolorami tęczy (nie przyklejamy dopóki rodzic nie sprawności czy kolejność kolorów jest poprawna).
- Przyklejamy paseczki taśmą klejącą.
- Przyklejamy kuleczki z waty na całych chmurkach – wata na części chmurki, która znajduje się pod tęczą będzie podtrzymywać paseczki, żeby mógł powstać z nich łuk.
Miłego odpoczynku w czasie weekendu.