Na początek dnia trochę gimnastyki, zaproście rodziców do wspólnych ćwiczeń.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=FacAJxiIzh4&feature=emb_logo
Poćwiczymy też narządy mowy – zabawy logopedyczne.
Usiądźcie naprzeciwko Mamusi i wykonujcie różne ćwiczenia według poleceń: szeroko otwieramy usta i zamykamy je, ziewamy, cmokamy ustami, oblizujemy wargi, oblizujemy zęby, chrząkamy, unosimy język w kierunku nosa.
Ćwiczenia oddechowe: naśladowanie śmiechu różnych ludzi:
Kobiety: he – he – he
Mężczyzny: ho – ho – ho
Dziewczynki: hi – hi – hi
Chłopca: hałaśliwe ha – ha – ha
„Co robimy, gdy jest nam nudno?” – rozmowa z dziećmi, pomocne mogą być pytania: Czy kiedyś było wam nudno?; W jakich sytuacjach jest wam nudno?; Co można zrobić, żeby się nie nudzić?. Podczas rozmowy można wspólnie dojść do wniosku, że aby nie było nudno, należy wymyślać i organizować wiele zabaw.
Wspólnie się bawimy
Dzieci wypowiadają się na temat obrazków przedstawiających zabawy dzieci.
„Zabawy z dawnych lat” poproście rodziców, by przypomnieli sobie zabawy, w które sami się bawili, na przykład: Julijanka, Mam chusteczkę, Stary Niedźwiedź, Karuzela itp. a może spróbują zabawić się z Wami w gry sprawnościowe na podwórku: berek, skakanka, guma, gra w klasy, dwa ognie, gra w kapsle, kamyki, ciuciubabka, hula-hop.
A może zabawa „Nos, lampa, podłoga” – należy patrzeć na prowadzącego i wyciągniętym palcem wskazywać nos, podłogę i lampę. Słowa i ruchy prowadzącego nie zawsze są zgodne. Kto się pomyli, daje fant. Po zakończonej zabawie fanty trzeba wykupić.
Dzieci na całym świecie bardzo lubią bawić się zabawkami.
Posłuchajcie zagadki i powiedzcie co jest ich rozwiązaniem.
Lata w górze,
lecz na sznurze.
Na czym jeździsz wesoło?
I kręcisz się wkoło?
Oczka zamyka i mówi „Mama”,
sukienkę dla niej uszyjesz sama
Postaw na niej jedną nogę,
a na pewno ruszysz w drogę.
resztę zagadek znajdziecie na http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+zabawkach
„Opowiedz o swojej ulubionej zabawce” – swobodne wypowiedzi dzieci, prezentacja ulubionych zabawek. Jak się nazywa twoja ulubiona zabawka? (np. powiedz sylabami, głoskami) Dlaczego ją lubisz? Skąd ją masz?
Wymieńcie zabawki przedstawione na obrazku. Pokolorujcie: misia, autko i klocki.
„Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyglądnij się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczy i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).
Zabawa symetryczna – pozbierajcie w domu ulubione przedmioty i zabawki ale takie, które są po 2 szt np. łyżeczki, klocki, autka itp. Na środku kartki lub stołu wyznaczamy za pomocą taśmy lub sznurka granicę, a teraz możemy zaczynać zabawę. Zabawa polega na układaniu przedmiotów wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzanym. Warto dziecku przy okazji takiej zabawy pokazać jak ułożone przedmioty wyglądają w lustrzanym odbiciu.
Miłej zabawy!!!!